Henkilönnimi Mononen, Riikka, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö Mat emaattiset oppimisvaikeudet
Julkaistu PS-kustannus, Jyväskylä : 2017.
Bookwell Digital Juva :
UDK-luokituskoodi
YKL-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot 212 sivua, 15 numeroimat onta sivua : kuvitettu ; 22 cm
Asiasana
Henkilönnimi Aunio, Pirjo, kirjoittaja. Väisänen, Eija, kirjoittaja. Korhonen, Johan, kirjoittaja. Tapola, Anna, kirjoittaja.
Toinen ilmiasu Verkkoaineisto: ISBN 9789524518017
ISBN
*00004152cam a2200757 i 4500
*00110982
*00520210717132040.0
*008170404s2017 fi a|||| b||||000|0|fin|
*020 $a978-952-451-777-5$c38,90$qsidottu
*035 $a(FI-MELINDA)010988312
*040 $aFI-O$bfin$erda$dFI-NL
*0410 $afin
*042 $afinb
*080 $a372.8
*080 $a371.3
*080 $a51
*0801 $a376$21974/fin/fennica
*0801 $a372$21974/fin/fennica
*0801 $a371$21974/fin/fennica
*0801 $a159.94/.95$21974/fin/fennica
*084 $a38.55$2ykl
*084 $a38.295$2ykl
*084 $a14.12$2ykl
*1001 $aMononen, Riikka,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000159077
*24510$aMat emaattiset oppimisvaikeudet /$cRiikka Mononen, Pirjo Aunio, Eija Väisänen, Johan Korhonen, Anna Tapola.
*260 $aJyväskylä$bPS-kustannus$c2017
*264 1$aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c2017.
*264 3$aJuva :$bBookwell Digital
*300 $a212 sivua, 15 numeroimat onta sivua :$bkuvitettu ;$c22 cm
*336 $ateksti$btxt$2rdacontent
*337 $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338 $anide$bnc$2rdacarrier
*504 $aLähteet: sivut 183-209.
*504 $aSisältää bibliografisia viitteitä.
*520 $aKahdenkymmenen oppilaan ryhmässä on keskimäärin neljä oppilasta, joiden on poikkeuksellisen työlästä oppia mat emat iikkaa. Miten tällaiset lapset ja nuoret voi tunnistaa? Millaisia oppimisen tukitoimia tarvitaan? Kirjassa tarkastellaan keskeisiä mat emaattisia taitoja ja niiden kehitystä päiväkoti-ikäisistä alkaen. Lisäksi selvitetään, miten mat emaattisia oppimisvaikeuksia voidaan tunnistaa, millaisilla menetelmillä mat emaattisia taitoja voi luotettavasti arvioida ja miten arvioinnista saatavaa tietoa voi hyödyntää suunniteltaessa oppimisen tukitoimia. Varhainen tuki auttaa parhaimmillaan ehkäisemään kasautuvia vaikeuksia koulu-uralla, elämänhallinnan taidoissa ja lapsen tai nuoren hyvinvoinnissa yleisemmin.
*530 $aJulkaistu myös verkkoaineistona.
*650 7$amat emat iikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3160
*650 7$aoppimisvaikeudet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5302
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$amotivaatio$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4734
*650 7$atunteet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3485
*650 7$alapsen kehitys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2125
*650 7$aopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$amat emaattiset taidot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23002
*650 7$atukeminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9131
*650 7$aopetusmenetelmät$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p988
*650 7$aopiskelumotivaatio$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p19163
*650 7$aoppilasarviointi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7111
*650 7$amat emat ik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3160
*650 7$ainlärningssvårigheter$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5302
*650 7$ainlärning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$amotivation$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4734
*650 7$akänslor$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3485
*650 7$abarnets utveckling$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2125
*650 7$aundervisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$amat emat iska färdigheter$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23002
*650 7$astödjande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9131
*650 7$aundervisningsmetoder$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p988
*650 7$astudiemotivation$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p19163
*650 7$aelevbedömning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7111
*7001 $aAunio, Pirjo,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000124685
*7001 $aVäisänen, Eija,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000174159
*7001 $aKorhonen, Johan,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000167020
*7001 $aTapola, Anna,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000156315
*77608$iVerkkoaineisto:$z9789524518017
*901 $aMU20171003$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Kahdenkymmenen oppilaan ryhmässä on keskimäärin neljä oppilasta, joiden on poikkeuksellisen työlästä oppia matematiikkaa. Miten tällaiset lapset ja nuoret voi tunnistaa? Millaisia oppimisen tukitoimia tarvitaan?
Kirjassa tarkastellaan keskeisiä matemaattisia taitoja ja niiden kehitystä päiväkoti-ikäisistä alkaen. Lisäksi selvitetään, miten matemaattisia oppimisvaikeuksia voidaan tunnistaa, millaisilla menetelmillä matemaattisia taitoja voi luotettavasti arvioida ja miten arvioinnista saatavaa tietoa voi hyödyntää suunniteltaessa oppimisen tukitoimia. Varhainen tuki auttaa parhaimmillaan ehkäisemään kasautuvia vaikeuksia koulu-uralla, elämänhallinnan taidoissa ja lapsen tai nuoren hyvinvoinnissa yleisemmin.
Teos on tarkoitettu kasvatus- ja opetusalan ammattilaisille, näillä aloilla opiskeleville sekä vanhemmille.