Tervetuloa kirjastoon!

Rakenna hyvä luokkahenki
Muistilista on tyhjä
Vis
*00008170cam a2201261 i 4500
*00111228
*00520221012133242.0
*008110517s2011    fi ||||| |||||00||0|fin|c
*015  $afx970295$2skl
*020  $a978-952-451-502-3$c15,00$qnidottu
*0248 $aA1554262
*035  $a(FI-MELINDA)005819499
*040  $aFI-NL$bfin
*0410 $afin
*042  $afinb
*072 7$a57$2kkaa
*080  $a373$21974/fin/fennica
*080  $a371.3
*080  $a371.5
*080  $a37
*080  $a371
*080  $a373.4
*084  $aK38$2ykl
*084  $a38.5$2ykl
*084  $a38.52$2ykl
*1001 $aSalovaara, Reija,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000126460
*24510$aRakenna hyvä luokkahenki /$cReija Salovaara ja Tiina Honkonen.
*260  $aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c2011$e(Porvoo :$fBookwell)
*300  $a200 sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*4900 $aOpetus 2000
*500  $aTilattu Antikvaarista.
*504  $aSisältää bibliografisia viitteitä.
*520  $aOppilaiden turvallisuudentunne näkyy koulussa työrauhana. Turvallisessa koulussa oppilas tietää, mitä häneltä odotetaan, ja tuntee itsensä arvostetuksi. Ketään ei kiusata, nöyryytetä, tehdä naurunalaiseksi, jätetä ulkopuolelle, nolata tai vähätellä, eikä kenellekään aiheuteta fyysistä uhkaa. Mitä turvallisempi tunne, olotila ja ryhmä on, sen paremmat mahdollisuudet oppilaalla on oppia ja kasvaa tasapainoiseksi nuoreksi ja aikuiseksi. Rakenna hyvä luokkahenki on käytännönläheinen johdatus oppilaiden turvallisuudentunteen ja hyvän luokkahengen synnyttämiseen, sen vaikutuksiin sekä siihen, miten turvallisuudentunnetta pidetään yllä. Kirjan ensimmäinen osa käsittelee turvallisuutta, yhteisöllisyyttä, osallisuutta, iloa ja oppimista. Toinen osa antaa työkaluja turvallisen ryhmän rakentamiseen ja ylläpitämiseen. Siinä puhutaan koulun perustehtävästä ja arvoista, luokan pelisäännöistä ja luokkatilasta sekä työrauhasta ja viihtyvyydestä sekä annetaan ohjeita ja vinkkejä siihen, miten kirjan harjoituksia ja toimintamalleja voi käyttää konkreettisesti osana lukuvuoden eri vaiheita ja eri oppitunneilla. Turvallinen ja yhteisöllinen koulu syntyy pitkäjänteisessä ja tavoitteellisessa yhteistyössä. Kirjan tavoite on antaa opettajalle voimia - ei viedä niitä tai kanavoida mihinkään uuteen ja erilliseen. Kirjan ideat ja toimintatavat eivät vaadi ylimääräistä aikaa tai rahaa, eivätkä ne ole projekteja, vaan kyse on arkipäivän toimintatavoista, asenteesta ja motivaatiosta. Lukuisat harjoitukset antavat konkreettisia työkaluja turvallisen ryhmän rakentamiseksi. Tavoitteena on tukea opettajaa oppimisen ja oppilaiden kasvun tukemisessa ja helpottaa hänen arkityötään. EsipuheSisällysMuita tuotteita, jotka saattavat kiinnostaa sinua Sattumia vai osumia?Sattumia vai osumia? Sattumia vai osumia?Ulos oppimaan!Ulos oppimaan! Ulos oppimaan!Opettajana koulun muutoksessa...
*650 7$akoulut$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p386
*650 7$aturvallisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7349
*650 7$akouluympäristö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9486
*650 7$ailmapiiri$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6056
*650 7$atyörauha (työyhteisöt)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p28372
*650 7$akouluyhteisö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8558
*650 7$aluokkayhteisö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8557
*650 7$ayhteisöllisyys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5522
*650 7$aopettaja-oppilassuhde$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1050
*650 7$aopetusryhmät$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2750
*650 7$akouluviihtyvyys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23129
*650 7$aharjoitukset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13335
*650 7$aosallisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5164
*650 7$aryhmäytyminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24126
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$ayhteistyö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6334
*650 7$aryhmädynamiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14765
*650 7$aopettajat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1117
*650 7$aoppilaat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8131
*650 7$aperusturvallisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5548
*650 7$alapset (ikäryhmät)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*650 7$anuoret$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11617
*650 7$avanhemmat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4074
*650 7$avertaisryhmät$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12877
*650 7$amerkitys (tärkeys)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7010
*650 7$akouluikäiset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6914
*650 7$aperuskoulu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2518
*650 7$akehittäminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4230
*650 7$aoppimisympäristö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4835
*650 7$akoti$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5473
*650 7$aluokkatyöskentely$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p568
*650 7$avuorovaikutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10591
*650 7$aryhmätyö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4079
*650 7$aundervisningsgrupper$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2750
*650 7$askoltrivsel$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23129
*650 7$aövningar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13335
*650 7$askolmiljö$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9486
*650 7$ainlärning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$aatmosfär (anda)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6056
*650 7$aklassmiljö$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8557
*650 7$agruppdynamik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14765
*650 7$alärare$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1117
*650 7$aelever$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8131
*650 7$adelaktighet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5164
*650 7$agruppanpassning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24126
*650 7$asamarbete$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6334
*650 7$agrundtrygghet (psykologi)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5548
*650 7$abarn (åldersgrupper)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*650 7$aungdomar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11617
*650 7$aföräldrar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4074
*650 7$agrupper av likställda$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12877
*650 7$abetydelse (viktighet)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7010
*650 7$abarn i skolåldern$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6914
*650 7$agrundskolan$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2518
*650 7$autveckling (verksamhet)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4230
*650 7$ainlärningsmiljö$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4835
*650 7$ahem (boende)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5473
*650 7$aklassrumsarbete$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p568
*650 7$aväxelverkan$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10591
*650 7$agrupparbete$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4079
*650 7$askolor (läroanstalter)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p386
*650 7$asäkerhet och trygghet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7349
*650 7$aarbetsro$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p28372
*650 7$askolgemenskap$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8558
*650 7$asammanhållning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5522
*650 7$aförhållandet lärare-elev$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1050
*650 4$atyörauha
*7001 $aHonkonen, Tiina,$ekirjoittaja.
*830 0$aOpetus 2000.
*901  $aMU20110520$5FENNI
*901  $bLUOK, SISKUV$5FENNI$c20150715125014.0
*908  $afin
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Turvallisuus mielletään usein fyysiseksi turvallisuudeksi ja liitetään väkivallattomuuteen sekä palo- ja liikenneturvallisuuteen. Oppilaiden turvallisuuden tunne on kuitenkin tärkeä asia, sillä se näkyy kouluissa oppimisen ilona ja työrauhana. Koulun arjessa tuleekin ottaa fyysisen turvallisuuden lisäksi huomioon myös henkinen ja sosiaalinen turvallisuus. Hyvä luokkahenki -kirjassa kerrotaan, miten luokan turvallisuuden tunne syntyy ja miten sitä ylläpidetään. Kirjan lukuisat harjoitukset ja ideat antavat konkreettisia työkaluja turvallisen ryhmän rakentamiseksi.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Saatavana HO-kirjastoV