Henkilönnimi Vilkka, Hanna, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö Akateemisen lukemisen ja kirjoittamisen opas
Julkaistu PS-kustannus, Jyväskylä : [2020]
Otavan Kirjapaino Oy, Keuruu : 2020.
UDK-luokituskoodi
YKL-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot 243 sivua : kuvitettu ; 21 cm
Asiasana
Aineiston lajityyppi/muoto
Yhteisönnimi PS-kustannus, kustantaja.
Toinen ilmiasu Verkkoaineisto: ISBN 9789523700420
ISBN
*00005350cam a2200841 i 4500
*00111323
*00520230905102415.0
*008200430s2020 fi a e b 000|0 fin|c
*020 $a978-952-451-956-4$c33,75$qpehmeäkantinen
*0243 $a9789524519564
*035 $a(FI-MELINDA)016581118
*040 $aFI-NL$bfin$erda$dFI-Hul
*0410 $afin
*042 $afinb
*0801 $a001$21974/fin/fennica
*0801 $a378$21974/fin/fennica
*0800 $a001.818$22020
*084 $a38.3$2ykl
*084 $a16.7$2ykl
*1001 $aVilkka, Hanna,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000114431
*24510$aAkateemisen lukemisen ja kirjoittamisen opas /$cHanna Vilkka.
*260 $aJyväskylä$bPS-kustannus$c2020
*264 1$aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c[2020]
*264 3$aKeuruu :$bOtavan Kirjapaino Oy,$c2020.
*300 $a243 sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336 $ateksti$btxt$2rdacontent
*337 $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338 $anide$bnc$2rdacarrier
*504 $aSisältää bibliografisia lähdeviitteitä.
*5050 $aOSA I. Akateeminen lukeminen ja kirjoittaminen -- Lukeminen, kirjoittaminen ja tiedonmuodostus akateemisena toimintana -- Tiedostava lukeminen ja kirjoittaminen -- Eettinen tiedonmuodostus -- OSA II. Itsetuntemus -- Tunnetyö -- Oman temperament in tunnistaminen -- OSA III. Vaiheittainen lukeminen ja kirjoittaminen -- Prosessikirjoittaminen -- Lukemisen edistäjät -- Kirjoittamisen edistäjät -- Vertaispalautetyöskentely kirjoittamisessa -- Lopuksi -- Lähteet -- Liitteet.
*520 $aItsenäinen opiskelu voi toisinaan tuntua loputtomalta suolta, joka on täynnä vieraita termejä, teorioita, akateemisia vaatimuksia ja epävarmuutta omasta osaamisesta. Miten pärjään opinnoissani? Kuinka akateemisia tekstejä tulisi lukea? Kuinka niitä kirjoitetaan itse? Jokainen korkeakouluopiskelija joutuu miettimään opintojensa aikana näitä kysymyksiä. Käytännössä tämä tarkoittaa esimerkiksi sitä, miten esseen tai opinnäytteen saa tehtyä tai kuinka teoria ja lähteet liitetään omaan tekstiin. Mitä on analyyttinen kirjoittaminen, josta kaikki puhuvat? Entä reflektiivinen lukeminen? Tämä opas on akateemisen lukemisen ja kirjoittamisen perusteos niin aloittelevalle kuin pidemmälle edenneelle opiskelijalle. Mukana on runsaasti harjoituksia sekä vinkkejä, joilla omaa lukemistaan ja kirjoittamistaan voi kehittää.
*650 7$atieteellinen kirjoittaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6652
*650 7$atekstityypit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p38069
*650 7$atekstitaito$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p22257
*650 7$akorkeakouluopiskelu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13164
*650 7$aopiskelutekniikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7417
*650 7$atieteellinen ajattelu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7836
*650 7$areflektio$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23563
*650 7$akriittisyys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p15653
*650 7$akirjoittaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2512
*650 7$alukeminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11406
*650 7$aprosessikirjoittaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9618
*650 7$aesseet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p19188
*650 7$aopinnäytteet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1380
*650 7$aoppimispäiväkirjat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5104
*650 7$atutkimussuunnitelmat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p29618
*650 7$atutkimusetiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20245
*650 2$aResearch.
*650 2$aWriting.
*650 2$aEthics, Research.
*650 7$avetenskapligt skrivande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6652
*650 7$atexttyper$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p38069
*650 7$atextkunskap$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p22257
*650 7$ahögskolestudier$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13164
*650 7$astudieteknik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7417
*650 7$avetenskapligt tänkande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7836
*650 7$areflektion (kognition)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23563
*650 7$akritiskhet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p15653
*650 7$askrivande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2512
*650 7$aläsning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11406
*650 7$aprocesskrivning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9618
*650 7$aessäer$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p19188
*650 7$alärdomsprov$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1380
*650 7$ainlärningsdagböcker$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5104
*650 7$aforskningsplaner$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p29618
*650 7$aforskningsetik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20245
*655 7$aoppaat (teokset)$2slm/fin$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s202
*655 7$ajulkaisun laadinnan oppaat$2slm/fin$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s762
*655 7$aguider (verk)$2slm/swe$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s202
*655 7$askrivhandböcker$2slm/swe$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s762
*7102 $aPS-kustannus,$ekustantaja.$0(FI-ASTERI-N)000220565
*77608$iVerkkoaineisto:$z9789523700420
*901 $aMU20200430$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Itsenäinen opiskelu voi toisinaan tuntua loputtomalta suolta, joka on täynnä vieraita termejä, teorioita, akateemisia vaatimuksia ja epävarmuutta omasta osaamisesta. Miten pärjään opinnoissani? Kuinka akateemisia tekstejä tulisi lukea? Kuinka niitä kirjoitetaan itse?
Jokainen korkeakouluopiskelija joutuu miettimään opintojensa aikana näitä kysymyksiä. Käytännössä tämä tarkoittaa esimerkiksi sitä, miten esseen tai opinnäytteen saa tehtyä tai kuinka teoria ja lähteet liitetään omaan tekstiin. Mitä on analyyttinen kirjoittaminen, josta kaikki puhuvat? Entä reflektiivinen lukeminen?
Tämä opas on akateemisen lukemisen ja kirjoittamisen perusteos niin aloittelevalle kuin pidemmälle edenneelle opiskelijalle. Mukana on runsaasti harjoituksia sekä vinkkejä, joilla omaa lukemistaan ja kirjoittamistaan voi kehittää.
Hanna Vilkka on sosiologi (VTT), joka työskentelee Tampereen yliopistossa sekä Aalto-yliopistossa. Lisäksi hän antaa ohjaajille, opettajille ja opiskelijoille koulutusta tieteellisistä menetelmistä sekä opinnäytteiden ohjaamisesta.