Henkilönnimi
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö Digitalisaatio ammatillisessa koulu tuksessa
Julkaistu Opetushallitus, Helsinki : 2018.
SAB-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa Raportit ja selvitykset / Opetushallitus, ISSN 1798-8926 ; 2018:9
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms. 1. Johdanto -- 2. Tutkimuksen tavoite ja toteutus -- Kirjallisuuskatsaus -- 3. Digitalisaatio ammatillisessa koulu tuksessa -- 4. Kehittyvä ammatillinen opettajuus -- Tutkimuksen tulokset -- 5. Digitalisaation tila ja vaikutukset opetus- ja ohjaushenkilöstön arvioimana -- 6. Digitalisaation tila ja vaikutukset opiskelijoiden arvioimana -- 7. Case-kuvaukset -- 8. Johtopäätökset ja suositukset -- Liitteet -- Lähteet. DIGAM (Digitalisaatio ammatillisessa koulu tuksessa) -tutkimuksessa selvitettiin, miten digitalisaatio vaikuttaa oppimiseen ja osaamisen kehittymiseen ammatillisessa koulu tuksessa. DIGAM-tutkimuksessa tarkastellaan ammatillisen koulu tuksen digitalisaation tilaa ja vaikutuksia ammatillisen osaamisen hankkimiseen. Digitalisaation tilaa tarkastellaan erityisesti opetus- ja ohjaushenkilöstön sekä opiskelijoiden näkökulmista. Tutkimuksessa kartoitettiin myös ammatillisessa koulu tuksessa käytössä olevia digitaalisia välineitä ja laitteita. Ammatillisen koulu tuksen digitalisaation tilanteesta haluttiin koota tietoa myös ammatillisen koulu tuksen reformin toteuttamisen tueksi. Tutkimusraportti sisältää kirjallisuuskatsauksen sekä tutkimuksen empiiriset tulokset. Tutkimuksen selvitysosa (kirjallisuuskatsaus) laadittiin erityisesti siksi, että aiemmin ei ollut tarkkaa kokonaiskuvaa aihealueeseen liittyvästä saatavilla olevasta tutkimustiedosta. Tutkimuksessa esitetään digitalisaatiota edistäviä suosituksia opetushallinnolle ja koulu tuksen järjestäjille. Tulosten toivotaan edistävän ammatillisen koulu tuksen ja digitaalisten oppimisympäristöjen kehittämistä. Raportissa tuodaan esiin kehittämiskohteita sekä esitetään suosituksia jatkokehittämiselle. Tutkimus on toteutettu Opetushallituksen toimeksiannosta, ja sen on toteuttanut Owal Group Oy (Marika Koramo ja Laura Jauhola) yhteistyössä Oamk, Ammatillisen opettajakorkeakoulu n lehtori Sanna Brauerin kanssa tammi-joulu kuun 2017 välisenä aikana.
Asiasana - Kontrolloimaton
Henkilönnimi Brauer, Sanna. Jauhola, Laura.
Elektronisen aineiston sijainti ja käyttö (URI) https://www.oph.fi/download/191033_Digitalisaatio_ammatillisessa_koulu tuksessa.pdf Linkki
ISBN
*00003137nam a22003614a 4500
*00112908
*00520201106111839.0
*007cr||||||||||||
*008181025|2018\\\\fi\||||e|||d||||||0|fin||
*019 $bga,la,na
*020 $a978-952-13-6497-6$qPDF
*035 $a25647
*035 $a(PLib-conv)0000025647
*0410 $afin
*084 $a38.542$2ykl
*1001 $aKoramo, Marika.
*24510$aDigitalisaatio ammatillisessa koulu tuksessa /$cMarika Koramo, Sanna Brauer, Laura Jauhola.
*260 $aHelsinki :$bOpetushallitus,$c2018.
*300 $a100 s.
*300 $fPDF
*4901 $aRaportit ja selvitykset / Opetushallitus,$x1798-8926 ;$v2018:9
*520 $a1. Johdanto -- 2. Tutkimuksen tavoite ja toteutus -- Kirjallisuuskatsaus -- 3. Digitalisaatio ammatillisessa koulu tuksessa -- 4. Kehittyvä ammatillinen opettajuus -- Tutkimuksen tulokset -- 5. Digitalisaation tila ja vaikutukset opetus- ja ohjaushenkilöstön arvioimana -- 6. Digitalisaation tila ja vaikutukset opiskelijoiden arvioimana -- 7. Case-kuvaukset -- 8. Johtopäätökset ja suositukset -- Liitteet -- Lähteet. DIGAM (Digitalisaatio ammatillisessa koulu tuksessa) -tutkimuksessa selvitettiin, miten digitalisaatio vaikuttaa oppimiseen ja osaamisen kehittymiseen ammatillisessa koulu tuksessa. DIGAM-tutkimuksessa tarkastellaan ammatillisen koulu tuksen digitalisaation tilaa ja vaikutuksia ammatillisen osaamisen hankkimiseen. Digitalisaation tilaa tarkastellaan erityisesti opetus- ja ohjaushenkilöstön sekä opiskelijoiden näkökulmista. Tutkimuksessa kartoitettiin myös ammatillisessa koulu tuksessa käytössä olevia digitaalisia välineitä ja laitteita. Ammatillisen koulu tuksen digitalisaation tilanteesta haluttiin koota tietoa myös ammatillisen koulu tuksen reformin toteuttamisen tueksi. Tutkimusraportti sisältää kirjallisuuskatsauksen sekä tutkimuksen empiiriset tulokset. Tutkimuksen selvitysosa (kirjallisuuskatsaus) laadittiin erityisesti siksi, että aiemmin ei ollut tarkkaa kokonaiskuvaa aihealueeseen liittyvästä saatavilla olevasta tutkimustiedosta. Tutkimuksessa esitetään digitalisaatiota edistäviä suosituksia opetushallinnolle ja koulu tuksen järjestäjille. Tulosten toivotaan edistävän ammatillisen koulu tuksen ja digitaalisten oppimisympäristöjen kehittämistä. Raportissa tuodaan esiin kehittämiskohteita sekä esitetään suosituksia jatkokehittämiselle. Tutkimus on toteutettu Opetushallituksen toimeksiannosta, ja sen on toteuttanut Owal Group Oy (Marika Koramo ja Laura Jauhola) yhteistyössä Oamk, Ammatillisen opettajakorkeakoulu n lehtori Sanna Brauerin kanssa tammi-joulu kuun 2017 välisenä aikana.
*653 $aDIGITALISAATIO
*653 $aVAIKUTUKSET
*653 $aAMMATILLINEN KOULU TUS
*653 $aOPETTAJAT
*653 $aOPETTAJUUS
*653 $aOPISKELIJAT
*7001 $aBrauer, Sanna.
*7001 $aJauhola, Laura.
*8102 $aRaportit ja selvitykset / Opetushallitus,$x1798-8926 ;$v2018:9
*85640$uhttps://www.oph.fi/download/191033_Digitalisaatio_ammatillisessa_koulu tuksessa.pdf$yLinkki
*979 $a0000025647
*999 $aMikroMarc$b[Electronic material]$x26
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Kuvausta ei toistaiseksi saatavana