Tekijänoikeuden erikoiskirjasto

Problems Bedevilling the Act and Practice of Character Merchandising
Muistilista on tyhjä
Vis
Hylly
  • SA-EIPR
Henkilönnimi
  • Olanrewaju, Oluwatobiloba Olapeju, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Problems Bedevilling the Act and Practice of Character Merchandising
Julkaistu
  • 2021
Ulkoasutiedot
  • s. 734-739
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
  • European Intellectual Property Review, ISSN 0142-0461 ; 43(11)
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • Merchandising of characters is an emerging area of advertisement which has grown as a commercial enterprise in recent years. Endorsement of a product or service by a well-known character influences the patronage of goods and services. This gives a commercial advantage protectable with a restrictive scope under the law of torts and intellectual property law. The aim of this article is to examine the problems bedevilling the act and practice of character merchandising with the view of proffering recommendations that will enhance a sui generis legislation as opposed to patchwork of legislations under intellectual property and tort law.
Asiasana
Henkilönnimi
  • Odunaike, Dorcas A., kirjoittaja.
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke
  • European Intellectual Property Review, 0142-0461 ; 43(11)
*000      ab a        ar
*00116754
*008      s2021||||xxk|||||||||||||||||eng||            
*041  $aeng
*1001 $aOlanrewaju, Oluwatobiloba Olapeju,$ekirjoittaja.
*24510$aProblems Bedevilling the Act and Practice of Character Merchandising /$cOluwatobiloba Olapeju Olanrewaju, Dorcas A. Odunaike.
*260  $c2021
*300  $as. 734-739
*4901 $aEuropean Intellectual Property Review,$x0142-0461 ;$v43(11)
*520  $aMerchandising of characters is an emerging area of advertisement which has grown as a commercial enterprise in recent years. Endorsement of a product or service by a well-known character influences the patronage of goods and services. This gives a commercial advantage protectable with a restrictive scope under the law of torts and intellectual property law. The aim of this article is to examine the problems bedevilling the act and practice of character merchandising with the view of proffering recommendations that will enhance a sui generis legislation as opposed to patchwork of legislations under intellectual property and tort law.
*650 7$akaupallisuus$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9840$2yso/fin
*650 7$ateollisoikeus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3067
*650 7$alainsäädäntö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13854
*650 7$aoheistuotteet$0http://www.yso.fi/onto/yso/p26723$2yso/fin
*7001 $aOdunaike, Dorcas A.,$ekirjoittaja.
*830 0$aEuropean Intellectual Property Review,$x0142-0461 ;$v43(11)
*852  $hSA-EIPR
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Vis
Lähetä
Niteen tunnusTilaEräpäiväKuuluuSijaintiHylly
Ex1Saatavana (ei lainattavissa) KirjastoKirjasto SA-EIPR