Hylly
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö Elämykset kulttuurina ja kulttuuri elämyksinä : kulttuurintutkimuksen näkökulmia elämys talouteen
Muut nimekkeet Kulttuurintutkimuksen näkökulmia elämys talouteen
Julkaistu Jyväskylän yliopisto, [Jyväskylä] : 2016.
Jyväskylän yliopistopaino Jyväskylä :
SAB-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot 383 sivua : kuvitettu ; 21 cm
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa Nykykulttuurin tutkimuskeskuksen julkaisuja, ISSN 1457-6899 ; 120
Huomautus sisällöstä Esipuhe / Tuuli Lähdesmäki. -- Näkökulmia elämys talouden käsitteeseen -- Kulttuurin arvo elämys talouden aikana / Sanna Karkulehto ja Juhana Venäläinen. -- Sisällöntuotannon ja viestinnän prosesseja elämys taloudessa -- Uudet kirjoitustaidot merkitys- ja elämys yhteiskunnassa / Outi Kallionpää. -- Tarinallistaja - elämys talouden uusi ammtti / Anne Kalliomäki. -- Brändit, imagot ja kulttuurinen erottautuminen -- Kaupunkien elämyksellinen kehittäminen ja imagotyö / Tuuli LÄhdesmäki. -- Muuttuvia mielikuvia - taidekokoelma yrityskuvan ja brändin rakennusaineena / Teija Luukkanen-Hirvikoski. -- Kokoelmanhallinnan elämys potentiaali museaalisen vaikuttavuuden tautalla / Nina Robbins. -- Eletyn elämän tuotteistaminen -- Täytetty Nietzsche. Weimarin Nietzsche-arkisto elämyksellisenä Nietzsche-landiana / Jaana Janhila-Anttonen. -- Semana Santa -kulkueet Gradanassa: eletystä uskonnosta elämys talouteen? / Sari Kuuva. -- Marimekon henki: paikka, tila ja autenttisuus / Rebekah Rousi. -- Elämys tuotteiden intermediaalisuus ja intertekstuaalisuus -- Käsikirjoitettu kirjailija ja adaptaatioprosessit. Komisario Palmu -teosten cameo-roolit ja tekijyys elämyksellisinä sisältöinä / Marjo Vallittu. -- Hyllyiltä ruutuihin ja ruuduista sydämiin: sarjakuvahahmot räätälöityinä elämys tuotteina / Essi Varis. -- Vain elämyksiä? Autenttisuus, kohun kierto ja intermediaaliset arvoketjut Vain elämää -televisiosarjassa / Juhana Venäläinen. -- "650 sivua tiivistettyä hulluutta on liikaa" - Jaakko Yli-Juonikkaan Neuromaani (2012) elämys talouden karstana ja polttoaineena / Laura Piippo.
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms. Experiences as culture, culture as experiences - cultural studies perspectives on 'experience economy'. [Summary]: Experiences as culture, culture as experiences - cultural studies perspectives on 'experience economy' [Tiivistelmä]: Experiences as culture, culture as experiences - cultural studies perspectives on 'experience economy' Elämyksellisyydestä on viime vuosikymmenten aikana tullut markkinoinnille keino erottautua ja houkutella kuluttajia. Elämyksellisyys kietoutuu talouden logiikkaan. Tätä yhteen kietoutumista on kuvattu sekä tieteessä että taloudessa elämys talouden käsitteellä. Teos ottaa kriittiseen tarkasteluunsa elämys talouden osana kulttuuria, ja kulttuurin osana elämys teollisuutta. Kirjan keskeisiä kysymyksiä ovat: Miten kulttuuria tuotteistettiin jo ennen elämys talouden käsitettä? Kuinka sitä tuotteistetaan niin kutsutussa globaalissa kilpailukyky-yhteiskunnassa? Miten elämys talouden logiikan piirissä luodut kulttuuriset sisällöt, tuotteet, konseptit ja palvelut tuottavat nykykulttuuria ja muokkaavat sen merkityksiä? Empiiristen esimerkkien avulla teoksessa osoitetaan, miten kulttuuri, taide, elämyksellisyys, talous, imagot, julkisuus ja media kytkeytyvät vuorovaikutteisesti toisiinsa.
Henkilönnimi
Yhteisönnimi
Asiasana
Henkilönnimi Karkulehto, Sanna, toimittaja, kirjoittaja. Lähdesmäki, Tuuli, toimittaja, kirjoittaja. Venäläinen, Juhana, toimittaja, kirjoittaja.
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke Nykykulttuurin tutkimuskeskuksen julkaisuja, 1457-6899 ; 120.
Elektronisen aineiston sijainti ja käyttö (URI) http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-7116-8
ISBN
*00006709cam a2200961 i 4500
*00117668
*00520221228143310.0
*008161007s2016 fi |||| |0||0|fin|
*020 $a978-951-39-6772-7$qnidottu
*0243 $a9789513967727
*035 $a(FI-MELINDA)009813500
*040 $aFI-NL$bfin$erda$dFI-Ku$dFI-Piki
*0410 $afin$beng
*042 $afinb
*084 $a30.12$2ykl
*24500$aElämykset kulttuurina ja kulttuuri elämyksinä :$bkulttuurintutkimuksen näkökulmia elämys talouteen /$cSanna Karkulehto, Tuuli Lähdesmäki ja Juhana Venäläinen (toim.) ; kirjoittajat: Tuuli Lähdesmäki [ja 12 muuta].
*24630$aKulttuurintutkimuksen näkökulmia elämys talouteen
*264 1$a[Jyväskylä] :$bJyväskylän yliopisto,$c2016.
*264 3$aJyväskylä :$bJyväskylän yliopistopaino
*300 $a383 sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336 $ateksti$btxt$2rdacontent
*337 $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338 $anide$bnc$2rdacarrier
*4901 $aNykykulttuurin tutkimuskeskuksen julkaisuja,$x1457-6899 ;$v120
*5050 $aEsipuhe / Tuuli Lähdesmäki. -- Näkökulmia elämys talouden käsitteeseen -- Kulttuurin arvo elämys talouden aikana / Sanna Karkulehto ja Juhana Venäläinen. -- Sisällöntuotannon ja viestinnän prosesseja elämys taloudessa -- Uudet kirjoitustaidot merkitys- ja elämys yhteiskunnassa / Outi Kallionpää. -- Tarinallistaja - elämys talouden uusi ammtti / Anne Kalliomäki. -- Brändit, imagot ja kulttuurinen erottautuminen -- Kaupunkien elämyksellinen kehittäminen ja imagotyö / Tuuli LÄhdesmäki. -- Muuttuvia mielikuvia - taidekokoelma yrityskuvan ja brändin rakennusaineena / Teija Luukkanen-Hirvikoski. -- Kokoelmanhallinnan elämys potentiaali museaalisen vaikuttavuuden tautalla / Nina Robbins. -- Eletyn elämän tuotteistaminen -- Täytetty Nietzsche. Weimarin Nietzsche-arkisto elämyksellisenä Nietzsche-landiana / Jaana Janhila-Anttonen. -- Semana Santa -kulkueet Gradanassa: eletystä uskonnosta elämys talouteen? / Sari Kuuva. -- Marimekon henki: paikka, tila ja autenttisuus / Rebekah Rousi. -- Elämys tuotteiden intermediaalisuus ja intertekstuaalisuus -- Käsikirjoitettu kirjailija ja adaptaatioprosessit. Komisario Palmu -teosten cameo-roolit ja tekijyys elämyksellisinä sisältöinä / Marjo Vallittu. -- Hyllyiltä ruutuihin ja ruuduista sydämiin: sarjakuvahahmot räätälöityinä elämys tuotteina / Essi Varis. -- Vain elämyksiä? Autenttisuus, kohun kierto ja intermediaaliset arvoketjut Vain elämää -televisiosarjassa / Juhana Venäläinen. -- "650 sivua tiivistettyä hulluutta on liikaa" - Jaakko Yli-Juonikkaan Neuromaani (2012) elämys talouden karstana ja polttoaineena / Laura Piippo.
*520 $aExperiences as culture, culture as experiences - cultural studies perspectives on 'experience economy'.
*520 $a[Summary]: Experiences as culture, culture as experiences - cultural studies perspectives on 'experience economy'
*520 $a[Tiivistelmä]: Experiences as culture, culture as experiences - cultural studies perspectives on 'experience economy'
*520 $aElämyksellisyydestä on viime vuosikymmenten aikana tullut markkinoinnille keino erottautua ja houkutella kuluttajia. Elämyksellisyys kietoutuu talouden logiikkaan. Tätä yhteen kietoutumista on kuvattu sekä tieteessä että taloudessa elämys talouden käsitteellä. Teos ottaa kriittiseen tarkasteluunsa elämys talouden osana kulttuuria, ja kulttuurin osana elämys teollisuutta. Kirjan keskeisiä kysymyksiä ovat: Miten kulttuuria tuotteistettiin jo ennen elämys talouden käsitettä? Kuinka sitä tuotteistetaan niin kutsutussa globaalissa kilpailukyky-yhteiskunnassa? Miten elämys talouden logiikan piirissä luodut kulttuuriset sisällöt, tuotteet, konseptit ja palvelut tuottavat nykykulttuuria ja muokkaavat sen merkityksiä? Empiiristen esimerkkien avulla teoksessa osoitetaan, miten kulttuuri, taide, elämyksellisyys, talous, imagot, julkisuus ja media kytkeytyvät vuorovaikutteisesti toisiinsa.
*60014$aWaltari, Mika$tKomisario Palmu -sarja.
*60014$aYli-Juonikas, Jaakko,$tNeuromaani.
*61024$aMarimekko (yhtiö)$0(FI-ASTERI-N)000006907
*63004$aVain elämää (televisio-ohjelma)
*650 7$akulttuurintutkimus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7493
*650 7$aelämyksellisyys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20773
*650 7$aelämys $2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3211
*650 7$akulttuuri$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p372
*650 7$aarvo (ominaisuudet)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1007
*650 7$aelämys teollisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12654
*650 7$asisältötuotanto$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p15070
*650 7$aviestintä$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p36
*650 7$abrändit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23851
*650 7$aimago$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11167
*650 7$aerottautuminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10646
*650 7$amuseot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4934
*650 7$auskonto ja uskonnot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2921
*650 7$ayritykset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3128
*650 7$asarjakuvahahmot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p22260
*650 7$akirjallisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8113
*650 7$ajulkisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p882
*650 7$amedia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2445
*650 7$atalous$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2555
*7001 $aKarkulehto, Sanna,$etoimittaja,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000131688
*7001 $aLähdesmäki, Tuuli,$etoimittaja,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000164813
*7001 $aVenäläinen, Juhana,$etoimittaja,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000163391
*830 0$aNykykulttuurin tutkimuskeskuksen julkaisuja,$x1457-6899 ;$v120.
*852 $h30.12 ELÄ
*85641$uhttp://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-7116-8
*901 $aMU20161220$5FENNI
*901 $aMM20170116$b250c$5FENNI
*901 $b650$5FIKKA$c20220331220939.0
*960 $aARTO
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Elämyksellisyydestä on viime vuosikymmenten aikana tullut markkinoinnille keino erottautua ja houkutella kuluttajia. Elämyksellisyys kietoutuu talouden logiikkaan. Tätä yhteen kietoutumista on kuvattu sekä tieteessä että taloudessa elämystalouden käsitteellä.
Elämykset kulttuurina ja kulttuuri elämyksinä -teos ottaa kriittiseen tarkasteluunsa elämystalouden osana kulttuuria – ja kulttuurin osana elämysteollisuutta. Kirjan keskeisiä kysymyksiä ovat: Miten kulttuuria tuotteistettiin jo ennen elämystalouden käsitettä? Kuinka sitä tuotteistetaan niin kutsutussa globaalissa kilpailukyky-yhteiskunnassa? Miten elämystalouden logiikan piirissä luodut kulttuuriset sisällöt, tuotteet, konseptit ja palvelut tuottavat nykykulttuuria ja muokkaavat sen merkityksiä?
”Empiiristen esimerkkien avulla teoksessa osoitetaan, miten kulttuuri, taide, elämyksellisyys, talous, imagot, julkisuus ja media kytkeytyvät vuorovaikutteisesti toisiinsa."