Tekijänoikeuden erikoiskirjasto

Näkökulmia mediakasvatuksen ja medialukutaitojen yhdenvertaisuuteen
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Kanerva, Anna, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Näkökulmia mediakasvatuksen ja medialukutaitojen yhdenvertaisuuteen
Julkaistu
  • Kansallinen audiovisuaalinen instituutti ; Kulttuuripolitiikan tutkimuskeskus Cupore, Helsinki : 2022. ©2022
SAB-luokituskoodi
  • 07
Muu luokituskoodi
  • 07
Ulkoasutiedot
  • 1 verkkoaineisto (37 s.) PDF
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • Tiivistelmä 4 -- Esipuhe - Yksilöiden osaamisesta yhdenvertaisemman maailman rakentamiseen 5 -- Johdanto 7 -- Selvityksen aineisto ja toteutus 9 -- Medialukutaitojen edistäminen Suomessa ja vastuiden jakautuminen 12 -- Mediakasvatustoiminta ja yhdenvertaisuus 15 -- Mediakasvatusta ohjaavat arvot ja periaatteet 16 -- Mediakasvatuksen järjestäminen ja yhteistyö 17 -- Toiminnan kestävyys ja jatkuvuus 20 -- Mediakasvatuksen saavutettavuus ja medialukutaitojen tila 22 -- Medialukutaidot eri väestöryhmien parissa 22 -- Mediakasvatusta järjestävien osaamis- ja tiedontarpeet 24 -- Mediakulttuurin saavutettavuus ja yhdenvertaisuus 26 -- Yhteenveto ja suosituksia - Mediakasvatuksen ja medialukutaitojen yhdenvertaisuutta tukevat tekijät 28 -- Lähteet 32 -- Liite 1 Haastattelurunko 37
  • Inklusiivinen mediakasvatus -hankkeen tavoitteena oli kuvata medialukutaidon edistämisen tilaa Suomessa yhdenvertaisuuden näkökulmasta. Inklusiivisuudella tarkoitamme jokaisen oikeutta, osaamista ja valmiuksia toimia yhteiskunnassa aktiivisena ja täysivaltaisena jäsenenä. Cupore toteutti hankkeen yhteistyössä Kansallisen audiovisuaalisen instituutin KAVI:n kanssa. Hankkeen tavoitteena oli kartoittaa medialukutaidon edistämisen käytäntöjä ja kehittämisehdotuksia sekä selvittää, millaisia haasteita medialukutaidon edistämiseen inklusiivisuuden ja yhdenvertaisuuden näkökulmista liittyy. Lisäksi tarkasteltiin medialukutaitojen edistämisen arvoja sekä mediakulttuurin saavutettavuutta ja yhdenvertaisuutta.
Asiasana
Maantieteellinen nimi asiasanana
Aineiston lajityyppi/muoto
  • raportit
Henkilönnimi
  • Lahtinen, Emmi, kirjoittaja.
  • Oksanen-Särelä, Katja, kirjoittaja.
Elektronisen aineiston sijainti ja käyttö (URI)
  • https://mediataitokoulu.fi/nakokulmia.pdf Linkki verkkoaineistoon
ISBN
  • 978-952-7475-10-2
*000      am a        a
*00121296
*007cr |||   |||||
*008      |2022    fi     e|     ||| 0|fin||
*019  $bga,la,na
*020  $a978-952-7475-10-2$qPDF
*040  $aFI-CUTE$bfin$erda
*0410 $afin
*084  $a07$2ykl
*1001 $aKanerva, Anna,$ekirjoittaja.
*24510$aNäkökulmia mediakasvatuksen ja medialukutaitojen yhdenvertaisuuteen /$cAnna Kanerva, Emmi Lahtinen ja Katja Oksanen-Särelä.
*264 1$aHelsinki :$bKansallinen audiovisuaalinen instituutti ; Kulttuuripolitiikan tutkimuskeskus Cupore,$c2022.
*264 4$a©2022
*300  $a1 verkkoaineisto (37 s.)$fPDF
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $atietokonekäyttöinen$bc$2rdamedia
*338  $averkkoaineisto$bcr$2rdacarrier
*520  $aTiivistelmä 4 -- Esipuhe - Yksilöiden osaamisesta yhdenvertaisemman maailman rakentamiseen 5 -- Johdanto 7 -- Selvityksen aineisto ja toteutus 9 -- Medialukutaitojen edistäminen Suomessa ja vastuiden jakautuminen 12 -- Mediakasvatustoiminta ja yhdenvertaisuus 15 -- Mediakasvatusta ohjaavat arvot ja periaatteet 16 -- Mediakasvatuksen järjestäminen ja yhteistyö 17 -- Toiminnan kestävyys ja jatkuvuus 20 -- Mediakasvatuksen saavutettavuus ja medialukutaitojen tila 22 -- Medialukutaidot eri väestöryhmien parissa 22 -- Mediakasvatusta järjestävien osaamis- ja tiedontarpeet 24 -- Mediakulttuurin saavutettavuus ja yhdenvertaisuus 26 -- Yhteenveto ja suosituksia - Mediakasvatuksen ja medialukutaitojen yhdenvertaisuutta tukevat tekijät 28 -- Lähteet 32 -- Liite 1 Haastattelurunko 37
*520  $aInklusiivinen mediakasvatus -hankkeen tavoitteena oli kuvata medialukutaidon edistämisen tilaa Suomessa yhdenvertaisuuden näkökulmasta. Inklusiivisuudella tarkoitamme jokaisen oikeutta, osaamista ja valmiuksia toimia yhteiskunnassa aktiivisena ja täysivaltaisena jäsenenä. Cupore toteutti hankkeen yhteistyössä Kansallisen audiovisuaalisen instituutin KAVI:n kanssa. Hankkeen tavoitteena oli kartoittaa medialukutaidon edistämisen käytäntöjä ja kehittämisehdotuksia sekä selvittää, millaisia haasteita medialukutaidon edistämiseen inklusiivisuuden ja yhdenvertaisuuden näkökulmista liittyy. Lisäksi tarkasteltiin medialukutaitojen edistämisen arvoja sekä mediakulttuurin saavutettavuutta ja yhdenvertaisuutta.
*650 7$amediakasvatus$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2070$2yso/fin
*650 7$amedialukutaito$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14048
*650 7$ayhdenvertaisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p17567
*651 7$aSuomi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p94426
*655 7$araportit$2slm/fin$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s1462
*7001 $aLahtinen, Emmi,$ekirjoittaja.
*7001 $aOksanen-Särelä, Katja,$ekirjoittaja.
*85640$uhttps://mediataitokoulu.fi/nakokulmia.pdf$yLinkki verkkoaineistoon
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Kuvausta ei toistaiseksi saatavana

Lähetä