Tekijänoikeuden erikoiskirjasto

Lidl v Tesco : Lidl's Logo Infringed by Tesco's "Clubcard Price" Signs
Muistilista on tyhjä
Vis
Hylly
  • SA-Entertainment Law Review
Henkilönnimi
  • Palmer, Jake, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Lidl v Tesco : Lidl's Logo Infringed by Tesco's "Clubcard Price" Signs
Julkaistu
  • Sweet & Maxwell, London : 2023.
Ulkoasutiedot
  • s. 194-197
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
  • Entertainment Law Review, ISSN 0959-3799 ; 34(6)
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • This article considers the judgment of the High Court in consolidated claims Lidl v Tesco and Tesco v Lidl. Regarding the former, the High Court found in favour of Lidl. The judge held that Tesco's use of its "Clubcard Price(s)" signs infringed copyright in the Lidl logo. Regarding the counterclaim, the High Court found in favour of Tesco: certain of Lidl's trademarks for the wordless background to the Lidl logo were invalid for bad faith. However, Tesco was still liable for infringing the valid trade mark (being the Lidl logo as a whole).
Asiasana
Maantieteellinen nimi asiasanana
Asiasana - Kontrolloimaton
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke
  • Entertainment Law Review, 0959-3799 ; 34(6)
*000      ab a        ar
*00121311
*008      s2023||||xxk|||||||||||||||||eng||            
*040  $aFI-CUTE$bfin$erda
*0410 $aeng
*1001 $aPalmer, Jake,$ekirjoittaja.
*24510$aLidl v Tesco :$bLidl's Logo Infringed by Tesco's "Clubcard Price" Signs /$cJake Palmer.
*264 1$aLondon :$bSweet & Maxwell,$c2023.
*300  $as. 194-197
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*4901 $aEntertainment Law Review,$x0959-3799 ;$v34(6)
*520  $aThis article considers the judgment of the High Court in consolidated claims Lidl v Tesco and Tesco v Lidl. Regarding the former, the High Court found in favour of Lidl. The judge held that Tesco's use of its "Clubcard Price(s)" signs infringed copyright in the Lidl logo. Regarding the counterclaim, the High Court found in favour of Tesco: certain of Lidl's trademarks for the wordless background to the Lidl logo were invalid for bad faith. However, Tesco was still liable for infringing the valid trade mark (being the Lidl logo as a whole).
*650 7$atekijänoikeus$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2346$2yso/fin
*650 7$ateollisoikeus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3067
*650 7$atavaramerkit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1488
*650 7$alogot$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3737$2yso/fin
*650 7$aoikeustapaukset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7219
*651 7$aIso-Britannia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p104990
*653  $atekijänoikeuden loukkaus
*830 0$aEntertainment Law Review,$x0959-3799 ;$v34(6)
*852  $hSA-Entertainment Law Review
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Vis
Lähetä
Niteen tunnusTilaEräpäiväKuuluuSijaintiHylly
Ex1Saatavana (ei lainattavissa) KirjastoKirjasto SA-Entertainment Law Review