Hylly
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö Ohjaus ja arviointi : taidealojen jatk otutkintojen opinnäytteissä
Julkaistu Lapin yliopisto, [Rovaniemi] : 2001 (Rovaniemen Painatuskeskus)
SAB-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot 86 sivua : kuvitettu ; 25 cm
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa Lapin yliopiston taiteiden tiedekunnan julkaisuja. C ; 23 Lapin yliopiston taiteiden tiedekunnan julkaisuja. Sarja C ; 23
Yleinen huomautus VI Valtakunnallinen taiteen ja kulttuurin tutkimuksen jatk okoulutusseminaari ... Rovaniemellä 15.-16.9.2000.
Huomautus sisällöstä Taide ihmeenä ja tutkimus työnä : näkökulmia kuvataiteen arviointiin / Jyrki Siukonen -- Taiteen taso vai tiedon hyöty? : taideteoksia sisältävien opinnäytteiden arvioinnin dilemma / Eeva Kurki -- Yritys tunnistaa ongelmia / Pentti Paavolainen -- Taide ja tutkimus Sibelius-Akatemian tohtorinkoulutuksessa / Kari Kurkela -- Tutkimusta muotoilun sisältä : käyttötaiteellinen opinnäyte / Riitta Brusila -- Taideteollisen ja taideteknologisen tutkimuksen metodologisesta ominaislaadusta : mitä se ei ole ja mita se voisi olla? / Mauri Ylä-Kotola -- Tiedenäkökulmia taiteen tohtorin tutkintoon / Kari Immonen -- Jatk otutkintojen arviointiperusteiden käytännöllisistä ja eettisistä ulottuvuuksista / Heikki Ruismäki
Asiasana
Maantieteellinen nimi asiasanana
Henkilönnimi Kurki, Eeva, Tuominen, Marja.
Kokouksen nimi Valtakunnallinen taiteen ja kulttuurin tutkimuksen jatk okoulutusseminaari (6 : 2000 : Rovaniemi) Valtakunnallinen taiteen ja kulttuurin tutkimuksen jatk okoulutusseminaari (VI : 2000 ' : Rovaniemi)
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke Lapin yliopiston taiteiden tiedekunnan julkaisuja. C ; 23. Lapin yliopiston taiteiden tiedekunnan julkaisuja. C, Katsauksia ja puheenvuoroja, 1236-9616 ; 23.
ISBN
*00005382cam a2200901 i 4500
*00121522
*00520220917222913.0
*008011012s2001 fi |||||||||||000|||fin|
*015 $afx690338$2skl
*020 $a951-634-771-1$qnidottu
*035 $a(FI-MELINDA)003321790
*040 $aFI-NL$bfin
*0410 $afin
*042 $afinb
*084 $a38.4$2ykl
*24500$aOhjaus ja arviointi :$btaidealojen jatk otutkintojen opinnäytteissä /$ctoim. Marja Tuominen, Eeva Kurki.
*260 $a[Rovaniemi] :$bLapin yliopisto,$c2001$f(Rovaniemen Painatuskeskus)
*300 $a86 sivua :$bkuvitettu ;$c25 cm
*336 $ateksti$btxt$2rdacontent
*337 $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338 $anide$bnc$2rdacarrier
*4901 $aLapin yliopiston taiteiden tiedekunnan julkaisuja. C ;$v23
*4900 $aLapin yliopiston taiteiden tiedekunnan julkaisuja. Sarja C ;$v23
*500 $aVI Valtakunnallinen taiteen ja kulttuurin tutkimuksen jatk okoulutusseminaari ... Rovaniemellä 15.-16.9.2000.
*5050 $aTaide ihmeenä ja tutkimus työnä : näkökulmia kuvataiteen arviointiin / Jyrki Siukonen -- Taiteen taso vai tiedon hyöty? : taideteoksia sisältävien opinnäytteiden arvioinnin dilemma / Eeva Kurki -- Yritys tunnistaa ongelmia / Pentti Paavolainen -- Taide ja tutkimus Sibelius-Akatemian tohtorinkoulutuksessa / Kari Kurkela -- Tutkimusta muotoilun sisältä : käyttötaiteellinen opinnäyte / Riitta Brusila -- Taideteollisen ja taideteknologisen tutkimuksen metodologisesta ominaislaadusta : mitä se ei ole ja mita se voisi olla? / Mauri Ylä-Kotola -- Tiedenäkökulmia taiteen tohtorin tutkintoon / Kari Immonen -- Jatk otutkintojen arviointiperusteiden käytännöllisistä ja eettisistä ulottuvuuksista / Heikki Ruismäki
*650 7$ataideala$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21183
*650 7$ataideteollisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5243
*650 7$amusiikki$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1808
*650 7$akorkea-asteen koulutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3390
*650 7$ataidekorkeakoulut$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1029
*650 7$ajatk okoulutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10687
*650 7$ajatk otutkinnot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p15846
*650 7$atohtorit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4405
*650 7$atutkinnot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p374
*650 7$atutkimus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p183
*650 7$aopinnäytteet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1380
*650 7$aarviointi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7413
*650 7$ataideteokset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p778
*650 7$ataideaineet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p17709
*650 7$aväitöskirjat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11614
*650 7$akorkeakouluopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1246
*650 7$ataide$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2851
*650 7$aohjaus (neuvonta ja opastus)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p178
*650 7$ataiteentutkimus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3746
*651 7$aSuomi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p94426
*7001 $aKurki, Eeva,$0(FI-ASTERI-N)000109568
*7001 $aTuominen, Marja.
*7112 $aValtakunnallinen taiteen ja kulttuurin tutkimuksen jatk okoulutusseminaari$n(6 :$d2000 :$cRovaniemi)
*7112 $aValtakunnallinen taiteen ja kulttuurin tutkimuksen jatk okoulutusseminaari$n(VI :$d2000 ' :$cRovaniemi)
*830 0$aLapin yliopiston taiteiden tiedekunnan julkaisuja.$nC ;$v23.
*830 0$aLapin yliopiston taiteiden tiedekunnan julkaisuja.$nC,$pKatsauksia ja puheenvuoroja,$x1236-9616 ;$v23.
*852 $h38.4 OHJ
*901 $aMU20020729$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Miten ohjata ja miten arvioida prosessia, joka olemukseltaan pakenee kaikkea mittaamista? Miten suhteuttaa prosessin arviointi lopputuloksen arviointiin? Miten suhteuttaa toisiinsa tiedollisen ja taidollisen/taiteellisen opinnäytetyön arvioinnin perusteet? Muun muassa näitä kysymyksiä kokoonnuttiin pohtimaan kuudenteen valtakunnalliseen taiteen ja kulttuurin tutkimuksen jatkokoulutus-seminaariin Rovaniemelle syyskuussa 2000. Teemana oli 'Ohjaus ja arviointi' ja keskiössä erityisesti sellaiset jatkotutkinnot, joihin sisältyy tieteellisen opinnäytetyön lisäksi tai sen vaihtoehtona taiteellinen opinnäytetyö. Puheenvuoroja käyttivät tutkijat ja taiteilijat sekä eri tiede- ja taidealojen opettajat ja jatko-opiskelijat maamme kaikista taidekorkeakouluista sekä lapin ja Turun yliopistosta. Tämä artikkelikokoelma on työstetty seminaarialustusten ja niiden yhteydessä käytyjen keskustelujen pohjalta. Se on moniääninen ja monitahoiseen asiantuntemukseen perustuva puheenvuoro siinä laajempaankin julkisuuteen levinneessä, usein myös väärinkäsitysten ja ennakkoluulojen sävyttämässä keskustelussa, joka koskee taidealojen jatkokoulutusta ja jatkotutkintojen luonnetta. Teos haastaa avoimeen ja asialliseen pohdiskeluun, jonka päämääränä ovat entistä toimivammat ja perustellummat, tutkintojen eri ulottuvuudet kokonaisvaltaisesti huomioon ottavat ohjaus- ja arviointimenettelyt.