Hylly
Henkilönnimi
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö Drama, narrative and moral education : exploring traditional tales in the primary years
Julkaistu The Falmer Press, London : 1998.
SAB-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
Asiasana
ISBN
*00001917cam a22004574i 4500
*00121603
*00520230102130711.0
*008980910s1998 xxk|||||||||||||||||eng||
*020 $a0-7507-0794-1$qnidottu
*035 $a(FI-MELINDA)004029794
*0410 $aeng
*084 $a38$2ykl
*1001 $aWinston, Joe.
*24510$aDrama, narrative and moral education :$bexploring traditional tales in the primary years /$cJoe Winston.
*260 $aLondon :$bThe Falmer Press,$c1998.
*300 $avi, 200 sivua
*336 $ateksti$btxt$2rdacontent
*337 $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338 $anide$bnc$2rdacarrier
*650 7$alapsen kehitys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2125
*650 7$alastenkirjallisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4742
*650 7$akasvatustiede$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4537
*650 7$aeettinen kasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11066
*650 7$aarvot (käsitykset)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1044
*650 7$anäytelmäkirjallisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p17229
*650 7$adraamapedagogiikka $2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12891
*852 $h38 WIN
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Teachers are expected to take responsibility for children's moral development, particularly in the primary years, but how best to go about approaching the issues? In this book, the author explores a classroom approach that uses both drama and narrative stories to explore moral issues: drama gives children an opportunity to work through moral problems, make decisions and take up moral positions; stories offer a resource for moral education whereby children can learn through the 'experiences' of those in the story. Through providing a number of case studies, the author shows how this may be done by practitioners in the lassroom.