Tekijänoikeuden erikoiskirjasto

Radiomusiikin rakennemuutos : kaupallisten radioiden musiikki 1985-2005
Muistilista on tyhjä
Vis
Hylly
  • UIMONEN 07
Henkilönnimi
  • Uimonen, Heikki.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Radiomusiikin rakennemuutos : kaupallisten radioiden musiikki 1985-2005
Julkaistu
  • Tampere University Press, Tampere : 2011.
SAB-luokituskoodi
  • 07
Muu luokituskoodi
  • 07
Ulkoasutiedot
  • 248 s.
Asiasana - Kontrolloimaton
ISBN
  • 978-951-44-8300-4
*00000810nam a22002894a 4500
*0017465
*00520201106111806.0
*008110218s2011\\\\xx\||||||||||\||||||fin|c
*020  $a978-951-44-8300-4
*035  $a19244
*035  $a(PLib-conv)0000019244
*0410 $afin
*084  $a07$2ykl
*1001 $aUimonen, Heikki.
*24510$aRadiomusiikin rakennemuutos :$bkaupallisten radioiden musiikki 1985-2005 /$cHeikki Uimonen.
*260  $aTampere :$bTampere University Press,$c2011.
*300  $a248 s.
*653  $aSÄVELLYKSET
*653  $aÄÄNITTEET
*653  $aPAIKALLISRADIOT
*653  $aFORMAATIT
*653  $aKORVAUKSET
*653  $aTEOSTO
*653  $aGRAMEX
*653  $aSUOMI
*852  $i972184$h07$cUIMONEN
*979  $a0000019244
*999  $aMikroMarc$b[Book]$x0
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Radiomusiikin rakennemuutos. Kaupallisten radioiden musiikki 1985-2005 Yleisradion radiomonopoli murtui vuonna 1985, kun paikallisradiot aloittivat toimintansa. Alun kokeilevan ja valikoivan musiikkitarjonnan syrjäytti 1990-luvulla kilpailun kiristyminen, mikä johti radiotarjonnan virtaviivaistumiseen, soittolistakäytäntöihin ja väitettyyn musiikin yksipuolistumiseen. Tätä edesauttoivat lama, liikenneministeriön toimilupapolitiikka sekä amerikkalaismallisen formaattiradion yleistyminen. Kirja tarkastelee niitä poliittisia, taloudellisia ja musiikkikulttuurisia tekijöitä, jotka ovat vaikuttaneet mainosrahoitteisten radioiden musiikkitarjontaan 20 vuoden ajalla mukaan lukien nykykanavien musiikinvalintaprosessit. Uuden radiokulttuurin airuina esitellään helsinkiläinen Radio City, tamperelainen Radio 957 ja turkulainen Radio Sata. Asemat edustavat suomalaisen radiokentän muutosta laajemminkin, sillä yksi kerrallaan ne sulautuivat osaksi monikansallista mediayritystä ja sen yrityskulttuuria. Formaattiradion toimintaperiaatteita esitellään myös Classic Radion ja Kiss FM:n kohdalla. Kirjassa sivutaan myös YLEn reaktioita markkinavetoisten radioiden keskellä. Kaupallisen radion murros on ajankohtainen erityisesti nyt, kun uudet digitaaliset välitysmuodot muuttavat musiikin kuuntelua ja musiikin hankintaa.

Lähetä
Niteen tunnusTilaEräpäiväKuuluuSijaintiHylly
19774Saatavana KirjastoKirjasto 07 UIM