Henkilönnimi
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö Uskonto dialogi : kasvatusta kulttuurien kohtaamiseen
Julkaistu
Painos
Asiasana
ISBN
*00000746nam a22002534a 4500
*0017646
*00520200511215618.0
*008130227s2010\\\\xx\||||||||||\||||||fin|c
*020 $a978-952-92-7473-4
*035 $a10584
*035 $a(conv)0000010584
*0410 $afin
*090 $aOMA:XII
*099 $d2$p28$k201371$oXII$01$f0$71$y20130227$z20130227$b14822
*1001 $aRautionmaa, Heidi.
*24510$aUskonto dialogi :$bkasvatusta kulttuurien kohtaamiseen /$cHeidi Rautionmaa.
*250 $a1.
*260 $aHelsinki :$bFOKUS,$c2010.
*650 7$amonikulttuurisuus$2ysa
*650 7$auskonnot$2ysa
*650 7$auskonto dialogi$2ysa
*650 7$avuorovaikutus$2ysa
*650 7$akulttuurienvälisyys$2ysa
*650 7$arauhankasvatus$2ysa
*852 $lRAUTIONMAA
*979 $a0000010584
*999 $aMikroMarc$b[Book]$x0
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Mitä tarkoitetaan uskontodialogilla? Mitä haasteita opettajalla on monikulttuurisessa koulussa? Kuinka opettaa yhteiskunnallista oikeudenmukaisuutta?
Kirja Uskontodialogi - kasvatusta kulttuurienväliseen kohtaamiseen antaa valmiuksia ohjata keskenään hyvin erilaisia nuoria maailmankatsomusten ymmärtämiseen kouluissa, järjestöissä jauskonnollisissa yhteisöissä.
Kirja jakautuu kolmeen osaan. Ensimmäisessä osassa tarkastellaan uskontodialogin käsitettä. Toisessa osassa valotetaan etupäässä monikulttuurista koulumaailmaa eri uskonnot huomioiden. Artikkeleiden kirjoittajat, lähemmäs toistakymmentä asiantuntijakirjoittajaa, edustavat niin toiminnan, tutkimuksen kuin hallinnon ja suunnittelun näkökulmia. Kirjan kolmannesta osasta löytyy ohjeistuksia vuoropuheluun ja yhteistyöhön sekä esitellään muutama käytännön harjoitus, jota voi toteuttaa nuorten kanssa.