Henkilönnimi
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö Sukupuoli ja tasa-arvo koulussa
Julkaistu PS-kustannus, Jyväskylä : 2010.
Ulkoasutiedot
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
Asiasana
Henkilönnimi Tainio, Liisa. Ikävalko, Elina. Palmu, Tarja. Tani, Sirpa.
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke
ISBN
*00001306nam a22004334a 4500
*0018137
*00520200511215622.0
*008151026s2010\\\\xx\||||||||||\||||||fin|c
*020 $a978-952-451-465-1
*035 $a11127
*035 $a(conv)0000011127
*0410 $afin
*090 $aOMA:V
*099 $d2$p28$k2015265$oV$01$f4$71$y20151026$z20151026$b15779
*099 $d2$p28$k2015266$oV$01$f0$71$y20151026$z20151026$b15780
*1001 $aSuortamo, Markku.
*24510$aSukupuoli ja tasa-arvo koulussa /$cMarkku Suortamo, Liisa Tainio, Elina Ikävalko, Tarja Palmu, Sirpa Tani.
*260 $aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c2010.
*300 $a234 s. :$bkuv. ;$c23 cm.
*4901 $aOpettajan vuosi
*650 7$atasa-arvo $2ysa
*650 7$akoulu$2ysa
*650 7$asukupuoli erot$2ysa
*650 7$aopetus$2ysa
*650 7$atasa-arvo kasvatus$2ysa
*650 7$aoppiaineet$2ysa
*650 7$amatematiikka$2ysa
*650 7$aäidinkieli$2ysa
*650 7$akäsityö$2ysa
*650 7$asukupuoli suus$2ysa
*650 7$akouluyhteisö$2ysa
*650 7$aseksuaalisuus$2ysa
*650 7$aopettajat$2ysa
*650 7$aoppilaat$2ysa
*7001 $aTainio, Liisa.
*7001 $aIkävalko, Elina.
*7001 $aPalmu, Tarja.
*7001 $aTani, Sirpa.
*830 0$aOpettajan vuosi.
*852 $lSUORTAMO
*979 $a0000011127
*999 $aMikroMarc$b[Book]$x0
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Kohdellaanko tyttöjä ja poikia eri tavoin koulussa? Millaisia stereotyyppisiä käsityksiä meillä on tytöistä ja pojista? Kuinka erilaiset stereotypiat kaventavat kunkin mahdollisuuksia elämässä? Kouluissa esitetään usein vaatimuksia, odotuksia ja oletuksia tytöistä ja pojista. On erityisen tärkeää, että opettajat ja kasvattajat kykenevät työssään havainnoimaan ja ymmärtämään sellaisia eriarvoistavia käytäntöjä ja prosesseja, jotka heikentävät oppijan mahdollisuuksia käyttää kaikkia taitojaan ja kykyjään. Tässä teoksessa kerrotaan, kuinka tasa-arvoa voi edistää opetuksessa ja kasvatuksessa.