Henkilönnimi
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö Maahanmuuttajien oppimisvaikeudet
Julkaistu Opetushallitus, Helsinki : 2014.
Painos
Ulkoasutiedot
Asiasana
Henkilönnimi Sarlin, Hanna-Mari, toim.).
ISBN
*00000941nam a22003014a 4500
*0018258
*00520200511215622.0
*008160330s2014\\\\xx\||||||||||\||||||fin|c
*020 $a978-952-13-3879-3
*035 $a11256
*035 $a(conv)0000011256
*0410 $afin
*090 $aOMA:V
*099 $d2$p28$k201684$oV$01$f0$71$y20160330$z20160330$b15945
*099 $d2$p28$k201685$oV$01$f0$71$y20160330$z20160330$b15946
*1001 $aNissilä, Leena.
*24510$aMaahanmuuttajien oppimisvaikeudet /$cLeena Nissilä, Hanna-Mari Sarlin (toim.).
*250 $a3. p.
*260 $aHelsinki :$bOpetushallitus,$c2014.
*300 $a184 s. ;$c25 cm.
*500 $aKäyt.tdk; luokanopett. S2.
*650 7$amonikielisyys $2ysa
*650 7$aopetus$2ysa
*650 7$amaahanmuuttajat$2ysa
*650 7$aoppiminen$2ysa
*650 7$aoppimisvaikeudet$2ysa
*650 7$aSOSIOLINGVISTIIKKA$2ysa
*7001 $aSarlin, Hanna-Mari,$etoim.).
*852 $lNISSILÄ
*979 $a0000011256
*999 $aMikroMarc$b[Book]$x0
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Kirjan tarkoituksena on antaa tietoa kaksi- ja monikielisten oppimisvaikeuksista sekä heille suunnatusta erityisestä tuesta. Se sisältää uutta tietoa muun muassa oppimisvaikeuksien tunnistamisesta, kielellisistä vaikeuksista ja oppimisen tuesta sekä traumaattisten kokemusten vaikutuksista eri-ikäisten oppimiseen. Maahanmuuttajataustaisten oppimisen haasteita käsitellään kirjassa monipuolisesti. Artikkeleissa kuvataan kaksi- ja monikielisten oppimisen ja opettamisen haasteita eri koulutusasteilla sekä annetaan käytännön toimintamalleja. Kaksi- ja monikielisten oppimisvaikeuksien tunnistaminen on usein ongelmallista, koska tutkittua tietoa ja soveltuvia menetelmiä on vielä niukasti. Käsillä oleva teos vastaa osaltaan näihin tarpeisiin. Teos on tarkoitettu eri-ikäisten kaksi- ja monikielisten oppimisesta kiinnostuneille.