Henkilönnimi
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö Systemaattinen johdatus kasvatustieteeseen : peruskäsitteet ja pääsuuntaukset
Julkaistu Vastapaino, Tampere : 2014 (Vantaa : Hansaprint, 2015)
UDK-luokituskoodi
YKL-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Painos
Ulkoasutiedot
Asiasana
Asiasana - Kontrolloimaton
ISBN
*00003053nam a22008174a 4500
*0018478
*00520200511215625.0
*008161214s2014\\\\xx\||||||||||\||||||fin|c
*020 $a978-951-768-443-9
*035 $a11489
*035 $a(conv)0000011489
*0410 $afin
*080 $aUDK:37
*084 $aYKL:38$2ykl
*084 $aYKL:38.01$2ykl
*090 $aOMA:V
*099 $d2$p28$k201763$oV$01$f0$71$y20161214$z20161214$b16271
*099 $d2$p28$k201764$oV$01$f0$71$y20161214$z20161214$b16272
*1001 $aSiljander, Pauli.
*24510$aSystemaattinen johdatus kasvatustieteeseen :$bperuskäsitteet ja pääsuuntaukset /$cPauli Siljander.
*250 $a[Uud. p.]
*260 $aTampere :$bVastapaino,$c2014$e(Vantaa :$fHansaprint,$g2015)
*300 $a264 s.
*300 $bkuvitettu.
*300 $c21 cm.
*500 $aUudistettu painos kustannusyhtiö Otavan aiemmin julkaisemasta teoksesta.
*500 $aLisäpainokset: [Lisäp.] 2015
*500 $aJulkaistu myös verkkoaineistona
*500 $aOpettaja nkoulutuslaitos
*500 $aErityispedagogiikka.
*500 $aKasv. tdk
*500 $aEDUK001 Kohti tutkiva a työtapaa
*520 $aSisältää bibliografisia viitteitä ja hakemiston
*520 $a1. Johdanto -- 2. Kasvatustieteen peruskäsitteet -- 3. Henkitieteellinen pedagogiikka -- 4. Empiiris-analyyttinen kasvatustiede -- 5. Kriittinen kasvatustiede -- 6. Pragmatismi ja kasvatustiede -- 7. Kommunikatiivinen kasvatustiede -- 8. Kasvatustiede ja konstruktivistiset suuntaukset -- 9. Lopuksi
*520 $a[Tiivistelmä] Pauli Siljanderin teos on tiivistys kasvatuksen ilmiöstä ja kasvatustieteen sisällä vaikuttavista tiedekäsityksistä. Siljander johdattelee lukijan seikkaperäisesti ja loogisesti kasvatustieteen peruskysymysten ja -käsitteiden ä¿¿¿¿¿¿relle. Lisäksi hän valottaa niiden syntytaustaa ja paikkaa kasvatustieteen historiassa
*520 $aPeruskäsitteet ja pääsuuntaukset
*650 7$akasvatustiede$2ysa
*650 7$asuuntaukset$2ysa
*650 7$ateoriat$2ysa
*650 7$aoppihistoria$2ysa
*650 7$akasvatusfilosofia$2ysa
*650 7$akasvatushistoria$2ysa
*650 7$apedagogiikka$2ysa
*650 7$akasvatus$2ysa
*650 7$akonstruktivismi$2ysa
*650 7$akäsitteet$2ysa
*650 7$aopetus$2ysa
*650 7$aoppiminen$2ysa
*650 7$asivistys$2ysa
*650 7$asosialisaatio$2ysa
*650 7$akoulutus$2ysa
*650 7$atieteenteoria$2ysa
*653 $akasvatustiede
*653 $ateoriat
*653 $akasvatushistoria
*653 $apedagogiikka
*653 $akasvatus
*653 $akonstruktivismi
*653 $aopetus
*653 $aoppiminen
*653 $akoulutus
*653 $apedagogik
*653 $ainriktningar
*653 $ateorier
*653 $alärdomshistoria
*653 $apedagogisk filosofi
*653 $apedagogikens historia
*653 $afostran
*653 $akonstruktivism
*653 $abegrepp
*653 $aundervisning
*653 $aInlärning
*653 $abildning
*653 $aSocialisation
*653 $autbildning
*653 $avetenskapsteori
*852 $lSILJANDER
*979 $a0000011489
*999 $aMikroMarc$b[Book]$x0
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Pauli Siljanderin teos on tiivistys kasvatuksen ilmiöstä ja kasvatustieteen sisällä vaikuttavista tiedekäsityksistä. Siljander johdattelee lukijan seikkaperäisesti ja loogisesti kasvatustieteen peruskysymysten ja -käsitteiden äärelle. Lisäksi hän valottaa niiden syntytaustaa ja paikkaa kasvatustieteen historiassa.
Kirja on tarkoitettu oppikirjaksi kasvatustieteen perusopiskelijoille yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen kasvatustieteellisissä koulutusohjelmissa sekä avoimessa yliopistossa. Se soveltuu myös kaikille kasvatuksen kysymyksistä ja kasvatustieteellisen ajattelun kehityksestä kiinnostuneille.