Tervetuloa kirjastoon!

Näin rakennat monialaisia oppimiskokonaisuuksia
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Cantell, Hannele.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Näin rakennat monialaisia oppimiskokonaisuuksia
Julkaistu
  • PS-kustannus, Jyväskylä : 2015.
UDK-luokituskoodi
YKL-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 254 s.
  • kuvitettu, taulukkoja.
  • 21 cm.
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
  • Opetus 20
Asiasana
Asiasana - Kontrolloimaton
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke
  • Opetus 20.
ISBN
  • 978-952-451-637-2
  • suomi
*00003673nam a22007574a 4500
*0018481
*00520200511215625.0
*008161214s2015\\\\xx\||||||||||\||||||fin|c
*020  $a978-952-451-637-2$c32,28
*035  $a11493
*035  $a(conv)0000011493
*0410 $afin
*080  $aUDK:37
*080  $aUDK:372
*080  $aUDK:373
*084  $aYKL:38$2ykl
*084  $aYKL:38.5$2ykl
*084  $aYKL:38.2$2ykl
*090  $aOMA:V
*099  $d2$p28$k201744$oV$01$f4$71$y20161214$z20161214$b16279
*099  $d2$p28$k201745$oV$01$f0$71$y20161214$z20161214$b16280
*1001 $aCantell, Hannele.
*24510$aNäin rakennat monialaisia oppimiskokonaisuuksia /$cHannele Cantell (toim.).
*260  $aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c2015.
*300  $a254 s.
*300  $bkuvitettu, taulukkoja.
*300  $c21 cm.
*4901 $aOpetus 20
*504  $aisältää bibliografisia lähdeviitteitä.
*520  $a1. Ainejakoisuus ja monialainen eheyttäminen opetuksessa -- Osa 1: Eheyttämisen suuntaviivoja -- 2. Opetussuunnitelmauudistus 2016 : sivistysnäkemys ja opetuksen eheyttäminen / Irmeli Halinen ja Liisa Jääskeläinen -- 3. Eheyttäminen ja laajentuvat oppimisympäristöt / Marjaana Kangas, Kaisa Kopisto ja Leena Krokfors -- Osa 2: Kaksi erilaista lähestymistapaa monialaisten oppimiskokonaisuuksien toteuttamiseen -- 4. Ilmiölähtöisesti kohti innostavaa oppimista / Kirsti Lonka ... [et al.] -- 5. Tiedonalalähtöinen eheyttäminen / Kalle Juuti, Seija Kairavuori ja Sirpa Tani -- Osa 3: Kaiken perustana oppija -- 6. Opetuksen omakohtaistaminen ja osallistava pedagogiikka / Antti Rajala ... [et al.] -- Osa 4: Monialaisen opetuksen suunnittelu, toteuttaminen ja opettajien yhteistyö -- 7. Monialaisuus koko koulun toiminnassa / Leena-Maija Niemi -- 8. Kulosaaren malli / Karoliina Käpylehto -- Osa 5: Esimerkkejä monialaisesta ja eheyttävästä opetuksesta -- 9. Luokittelua luonnossa, matematiikkaa maastossa / Liisa Suomela ja Jari-Matti Vuorio -- 10. Tutkitaan yhdessä avaruutta ja lähiympäristöä: design-suuntautuneen pedagogiikan esimerkkejä / Sirkku Myllyntausta ja Tuija Peuhkuri -- 11. Leipäjonoja ja inhottavia ötököitä: osallistavan pedagogiikan esimerkkejä / Antti Rajala ... [et al.] -- 12. Monialaisia oppimiskokonaisuuksia yläkoulussa / Leena-Maija Niemi, Katri Lehtovaara ja Jesse Hietikko -- 13. Maailma ulottuvillasi / Hannele Cantell -- 14. Ympäristöaiheet humanistis-yhteiskunnallisten aineiden opetuksessa / Essi Aarnio-Linnanvuori
*650 7$aopetus$2ysa
*650 7$aeheyttäminen$2ysa
*650 7$aintegroitu opetus$2ysa
*650 7$asuunnittelu$2ysa
*650 7$aoppiaineet$2ysa
*650 7$ayhteistyö$2ysa
*650 7$atoimintakulttuuri$2ysa
*650 7$aoppimisympäristö$2ysa
*650 7$akoulu$2ysa
*650 7$aoppilaat$2ysa
*650 7$aosallistaminen$2ysa
*650 7$aosaaminen$2ysa
*650 7$akehittäminen$2ysa
*650 7$amonialaisuus$2ysa
*650 7$aopetusmenetelmät$2ysa
*650 7$aongelmanratkaisu$2ysa
*650 7$aoppiminen$2ysa
*650 7$apedagogiikka$2ysa
*650 7$aopetussuunnitelmat$2ysa
*653  $aopetus
*653  $aintegroitu opetus
*653  $asuunnittelu
*653  $ayhteistyö
*653  $akoulu
*653  $akehittäminen
*653  $aopetusmenetelmät
*653  $aoppiminen
*653  $apedagogiikka
*653  $aopetussuunnitelmat
*653  $aundervisning
*653  $aplanering
*653  $aläroplaner
*653  $aproblemlösning
*653  $aintegrerad undervisning
*653  $adelaktiggörande
*830 0$aOpetus 20.
*852  $lCANTELL
*979  $a0000011493
*999  $aMikroMarc$b[Book]$x0
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Kirjassa kerrotaan koulun näkökulmasta miten uudenlaiseen opettajien ja oppilaiden yhteistyöhön päästään, kun halutaan edistää OPS 2016 tavoitteisiin sisältyvää monialaista oppimista. Kirja kertoo mm., miten opettajien yhteistyölle löytyy aikaa ja mahdollisuuksia, mikä on oppilaiden suunnittelun merkitys monialaisessa opetuksessa ja minkälaisia uusia rakenteita tarvitaan monialaisen oppimisen mahdollistamiseksi (mm. lukujärjestys). Kirjassa kuvataan laaja kirjo monialaisen oppimisen esimerkkejä esikoulusta lukioon. Siinä kerrotaan, miten projekteja on organisoitu, miten projektit voivat edistää oppimista, mitkä oppiaineet ovat osallistuneet projekteihin ja mitä haasteita projekteissa on ollut. Myös oppilaat pääsevät ääneen kertomaan näkemyksiään ainejakoisen oppimisen ja monialaisen oppimisen eduista ja haasteista. Tarpeellinen suunnittelun apuväline OPS 2016 ¿työhön!

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
16279Saatavana HO-kirjastoV
16280Saatavana HO-kirjastoV
Ex3Saatavana HO-kirjastoV