Tervetuloa kirjastoon!

Herää, koulu!
Muistilista on tyhjä
Vis
*00002551nam a22009494a 4500
*0018484
*00520200511215626.0
*008161214s2014\\\\xx\||||||||||\||||||fin|c
*020  $a978-952-264-316-2
*035  $a11496
*035  $a(conv)0000011496
*0410 $afin
*080  $aUDK:373
*084  $aYKL:38.52$2ykl
*090  $aOMA:V
*099  $d2$p28$k201746$oV$01$f0$71$y20161214$z20161214$b16285
*099  $d2$p28$k201747$oV$01$f0$71$y20161214$z20161214$b16286
*1001 $aKorhonen, Maarit.
*24510$aHerää, koulu! /$cMaarit Korhonen.
*250  $a2. p.
*260  $aHelsinki :$bInto,$c2014$e(Riika :$fInPrint)
*300  $a112 s.
*300  $c20 cm.
*4901 $aInto-pamfletti ;$v61
*500  $a2. p. 2014; Opettajankoulutuslaitos; Luokanopettajan koulutus.
*520  $aSisältää bibliografisia viitteitä
*650 7$aperuskoulu$2ysa
*650 7$atoimintaympäristö$2ysa
*650 7$aperuskoulun ala-aste$2ysa
*650 7$aopetus$2ysa
*650 7$aopettajat$2ysa
*650 7$aammatti-identiteetti$2ysa
*650 7$aopettajuus$2ysa
*650 7$aoppilaat$2ysa
*650 7$akoululaiset$2ysa
*650 7$aoppiminen$2ysa
*650 7$alahjakkuus$2ysa
*650 7$aoppimisvaikeudet$2ysa
*650 7$akäyttäytymishäiriöt$2ysa
*650 7$amielenterveyshäiriöt$2ysa
*650 7$aperhetausta$2ysa
*650 7$akoti$2ysa
*650 7$akoulu$2ysa
*650 7$ayhteistyö$2ysa
*650 7$akasvatus$2ysa
*650 7$avastuu$2ysa
*650 7$akoulutusjärjestelmät$2ysa
*650 7$akritiikki$2ysa
*650 7$atulevaisuus$2ysa
*650 7$apamfletit$2ysa
*653  $aopetus
*653  $aopettajat
*653  $aoppiminen
*653  $amielenterveyshäiriöt
*653  $akoulu
*653  $ayhteistyö
*653  $akasvatus
*653  $avastuu
*653  $akritiikki
*653  $atulevaisuus
*653  $agrundskolan
*653  $averksamhetsmiljö
*653  $aundervisning
*653  $alärare
*653  $ayrkesidentitet
*653  $alärarrollen
*653  $aelever
*653  $aInlärning
*653  $abegåvning
*653  $ainlärningssvårigheter
*653  $abeteendestörningar
*653  $amentala störningar
*653  $afamiljebakgrund
*653  $ahem
*653  $askola
*653  $asamarbete
*653  $afostran
*653  $aansvar
*653  $askolsystem
*653  $akritik
*653  $aframtid
*830 0$aInto-pamfletti ;$v61.
*852  $lKORHONEN
*979  $a0000011496
*999  $aMikroMarc$b[Book]$x0
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Maailma on muuttunut, mutta koulu ei. Uusista koulurakennuksista tehdään moderneja, mutta oppisisällöt ja opetusmetodit ovat tulleet tiensä päähän. Opettajat tekevät töitä homekouluissa ja uhraavat terveytensä. Lapset eivät innostu enää samoista asioista kuin 100 vuotta sitten eivätkä myöskään opi samalla tavalla kuin ennen. Mitä taitoja nykypäivän lapset tarvitsevat aikuisina? Onko vaihtoehtoja pulpetissa hiljaa istumiselle? Miten kaikki oppisivat, ja kenen pitäisi opettaa? Herää, koulu! kertoo, miksi nykykoulu on muinaisjäännös ja miten sen voi palauttaa ajan tasalle. Se kokoaa tuiki tärkeää keskustelua, jota maailmalla jo käydään. Maarit Korhonen valmistui luokanopettajaksi vuonna 1983. Hän on opettanut 30 vuotta Turussa, Espoossa ja Helsingissä. Hänen ensimmäinen kirjansa Koulun vika? (2012) herätti keskustelua koulun sirkusmaisuudesta. Korhosen luokassa oppilaat eivät istu pulpeteissa vaan sohvissa, keinutuoleissa ja työpöydissä. Hänen mukaansa koulun on muututtava nopeasti ja muutoksen on oltava merkittävä, jotta lasten itsetunto pysyisi hyvänä ja oppiminen olisi innostavaa. Korhonen on Kotiliesi -lehden kolumnisti.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
16285Saatavana HO-kirjastoV
16286Saatavana HO-kirjastoV