Tervetuloa kirjastoon!

Erityisopetuksesta oppimisen ja koulunkäynnin tukeen
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Jahnukainen, Markku.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Erityisopetuksesta oppimisen ja koulunkäynnin tukeen
Julkaistu
  • Suomen kasvatustieteellinen seura FERA, [Helsinki] : 2015 (Jyväskylä : Jyväskylän yliopistopaino)
UDK-luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 211 sivua.
  • kuvitettu.
  • 21 cm.
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
  • Kasvatusalan tutkimuksia, ISSN 1458-1094 ; 67
Asiasana
Henkilönnimi
  • Kontu, Elina.
  • Thuneberg, Helena.
  • Vainikainen, Mari-Pauliina.
Yhteisönnimi
  • Suomen kasvatustieteellinen seura.
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke
  • Kasvatusalan tutkimuksia, 1458-1094 ; 67.
ISBN
  • 978-952-5401-69-1
  • suomi
*00001327nam a22003734a 4500
*0018716
*00520200511215628.0
*008171222s2015\\\\xx\||||||||||\||||||fin|c
*020  $a978-952-5401-69-1
*035  $a11743
*035  $a(conv)0000011743
*0410 $afin
*080  $aUDK:376
*090  $aOMA:V
*099  $d2$p28$k2018124$oV$01$f0$71$y20171222$z20171222$b16662
*099  $d2$p28$k2018125$oV$01$f0$71$y20171222$z20171222$b16663
*1001 $aJahnukainen, Markku.
*24510$aErityisopetuksesta oppimisen ja koulunkäynnin tukeen /$cMarkku Jahnukainen ... [ja muita] (toim.), Elina Kontu, Helena Thuneberg, Mari-Pauliina Vainikainen.
*260  $a[Helsinki] :$bSuomen kasvatustieteellinen seura FERA,$c2015$e(Jyväskylä :$fJyväskylän yliopistopaino)
*300  $a211 sivua.
*300  $bkuvitettu.
*300  $c21 cm.
*4901 $aKasvatusalan tutkimuksia,$x1458-1094 ;$v67
*650 7$aerityisopetus$2ysa
*650 7$aperusopetus$2ysa
*650 7$akoulunkäynti$2ysa
*650 7$aopetus$2ysa
*650 7$aperusopetuslaki$2ysa
*650 7$akoulunuudistus$2ysa
*7001 $aKontu, Elina.
*7001 $aThuneberg, Helena.
*7001 $aVainikainen, Mari-Pauliina.
*7102 $aSuomen kasvatustieteellinen seura.
*830 0$aKasvatusalan tutkimuksia,$x1458-1094 ;$v67.
*852  $lJAHNUKAINEN
*979  $a0000011743
*999  $aMikroMarc$b[Book]$x0
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Erityisopetuksena tunnettu perusopetuksen keskeinen toimintamalli on ollut voimallisten muutosten kohteena 1990-luvun lopulta aina näihin päiviin saakka. Vuoden 1998 perusopetuslain myötä alkanut asteittaisten uudistusten sarja kulminoitui vuonna 2011 voimaan tulleisiin perusopetuslain muutoksiin ja oppimisen ja koulunkäynnin tuen järjestelmän toimeenpanoon. Edellisenä vuonna toteutettu valtionosuuslain muutos vaikutti myös olennaisesti erityisopetuksen rahoitukseen ja resursointiin. Tämä teos kokoaa yhteen kolmen toisiaan teemoiltaan sivuavan Helsingin ja Jyväskylän yliopistojen tutkimushankkeen tuloksia. Tutkimushankkeissa sekä rahoituksen että erityisopetuksen järjestelmän reformia on tarkasteltu sekä teoreettisesti että erityisesti kuntien ja koulujen käytännöissä havaittujen vaikutusten näkökulmasta. Tutkimukset antavat varsin yhtenevän kuvan siitä, että kaikessa monimutkaisuudessaan uudistukset ovat istuneet suomalaiseen toimintakäytäntöön hyvin: vaikka reformit ovat aiheuttaneet joiltain osin lisätyötä, ne ovat myös tuottaneet selvää lisäarvoa. Muutos ei kuitenkaan pysähdy paikalleen: jotain vanhasta säilyy samalla kun jotain uutta syntyy. Teos sopii sekä yliopistolliseksi kurssikirjaksi että itseopiskeluun kaikille perusopetuksen ja erityisopetuksen parissa toimiville opettajille ja tutkijoille.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
16662Saatavana HO-kirjastoV
16663Saatavana HO-kirjastoV