Tervetuloa kirjastoon!

Ympäristöoppia opettamaan
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Juuti, Kalle.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Ympäristöoppia opettamaan
Julkaistu
  • PS-kustannus, Jyväskylä : 2016.
UDK-luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 363 sivua.
  • kuvitettu.
  • 21 cm.
Asiasana
ISBN
  • 978-952-451-693-8
  • suomi
*00000931nam a22003254a 4500
*0018718
*00520200511215628.0
*008171222s2016\\\\xx\||||||||||\||||||fin|c
*020  $a978-952-451-693-8$c32,50
*035  $a11745
*035  $a(conv)0000011745
*0410 $afin
*080  $aUDK:372
*080  $aUDK:502/504
*080  $aUDK:5
*090  $aOMA:V
*099  $d2$p28$k2018220$oV$01$f4$71$y20171222$z20171222$b16666
*099  $d2$p28$k2018221$oV$01$f0$71$y20171222$z20171222$b16667
*1001 $aJuuti, Kalle.
*24510$aYmpäristöoppia opettamaan /$cKalle Juuti (toim.).
*260  $aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c2016.
*300  $a363 sivua.
*300  $bkuvitettu.
*300  $c21 cm.
*650 7$aympäristöoppi$2ysa
*650 7$aopetus$2ysa
*650 7$aalakoulu$2ysa
*650 7$atutkiva oppiminen$2ysa
*650 7$atieteellinen maailmankuva$2ysa
*650 7$aopetusmenetelmät$2ysa
*852  $lJUUTI
*979  $a0000011745
*999  $aMikroMarc$b[Book]$x0
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Ympäristöopin tavoitteena on saada oppilas vuorovaikutukseen opiskeltavien asioiden ja ilmiöiden kanssa. Opettaja ei voi enää vain havainnollistaa jotain ilmiötä: näyttää, miten etikan ja soodan sekoittamisessa syntyy kuplia tai minkä näköinen on kärppä, vaan oppilaalla on nykyaikaisessa ympäristöopin opettamisessa aktiivinen rooli. Oppilas esimerkiksi suunnittelee aineisiin ja niiden ominaisuuksiin liittyviä kokeita, eli muuttaa ympäristöään, ja tekee havaintoja siitä, kuinka hänen tekemänsä muutokset vaikuttavat ilmiöön. Ympäristöoppi antaa oppilaalle tietoja ja taitoja, joiden avulla hän voi toimia kansalaisena. Ympäristöopin oppiaineet – biologia, fysiikka, kemia, maantiede ja terveystieto – antavat oppilaalle mahdollisuuden ymmärtää sen, miten asiat liittyvät toisiinsa. Tässä kirjassa tarkastellaan ympäristöopin oppiaineille luonteenomaisia työtapoja ja rakennetaan siltoja näiden oppiaineiden välille. Lisäksi kerrotaan, kuinka eri työtapojen avulla voidaan tukea oppilaan osallistumista sekä kriittisen ja luovan ajattelun kehittymistä.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
16666Saatavana HO-kirjastoV
16667Saatavana HO-kirjastoV
Ex3Saatavana HO-kirjastoV