Henkilönnimi
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö Ajattelun kehitys aikuisuudessa : kohti moninäkökulmaisuutta
Julkaistu Suomen kasvatustieteellinen seura, Helsinki : 2016.
UDK-luokituskoodi
YKL-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot 388 sivua. kuvitettu. 21 cm.
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa Kasvatusalan tutkimuksia, ISSN 1458-1094 ; 71
Asiasana
Henkilönnimi
Yhteisönnimi Suomen kasvatustieteellinen seura.
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke Kasvatusalan tutkimuksia, 1458-1094 ; 71.
ISBN
*00001503nam a22004454a 4500
*0019020
*00520200511215632.0
*008181010s2016\\\\xx\||||||||||\||||||fin|c
*020 $a978-952-5401-73-8
*035 $a12065
*035 $a(conv)0000012065
*0410 $afin
*080 $aUDK:159.94/.95
*084 $aYKL:14.13$2ykl
*090 $aOMA:V
*099 $d2$p28$k2018726$oV$01$f0$71$y20181010$z20181010$b17128
*099 $d2$p28$k2018727$oV$01$f0$71$y20181010$z20181010$b17129
*099 $d2$p28$k2020095$oV$01$f0$71$y20191121$z20191121$b17575
*099 $d2$p28$k2020096$oV$01$f0$71$y20191121$z20191121$b17576
*1001 $aKallio, Eeva.
*24510$aAjattelun kehitys aikuisuudessa :$bkohti moninäkökulmaisuutta /$cEeva Kallio (toim.) ; kirjoittajat: Salla Ahola [ja 16 muuta].
*260 $aHelsinki :$bSuomen kasvatustieteellinen seura,$c2016.
*300 $a388 sivua.
*300 $bkuvitettu.
*300 $c21 cm.
*4901 $aKasvatusalan tutkimuksia,$x1458-1094 ;$v71
*650 7$aajattelu$2ysa
*650 7$akehitys$2ysa
*650 7$aaikuiset$2ysa
*650 7$aaikuisuus$2ysa
*650 7$atiedonkäsitys$2ysa
*650 7$amoraali$2ysa
*650 7$atieto$2ysa
*650 7$aoppiminen$2ysa
*650 7$aasiantuntijuus$2ysa
*650 7$asysteemiajattelu$2ysa
*650 7$asosiaalinen toimintakyky$2ysa
*7001 $aAhola, Salla.
*7102 $aSuomen kasvatustieteellinen seura.
*830 0$aKasvatusalan tutkimuksia,$x1458-1094 ;$v71.
*852 $lKALLIO
*979 $a0000012065
*999 $aMikroMarc$b[Book]$x0
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Aikuisuudessa on paljon voimavaroja, joita ei aina tunnisteta. Elämänkulkuun liittyvä elämänkokemus toimii varastona niille uusille tiedon ja käsittämisen muodoille, joiden on havaittu tulevan esille varhaisaikuisuudessa, työiässä ja myöhemmässä aikuisiässä. Näistä laadullisista muutoksista on löydettävissä tiettyjä yhteisiä piirteitä – vaiheita, tasoja ja muuntumia.
Aikuisen ajattelun kehitys -kirjan artikkelit muodostavat ensimmäinen suomalaisen teoksen, joka käsittelee aikuisuuden ajattelun kehittymistä. Teoksessa käsitellään ajattelua ja tietoa sekä kehityksellisestä että oppimisen näkökulmasta. Ilmiötä tarkastellaan myös kriittisistä filosofisista näkökulmista, unohtamatta ajattelun yhteyksiä muihin tutkimusalueisiin.
Teos soveltuu aikuisten opettajille, ohjaajille ja kouluttajille, oppikirjaksi yliopistoihin ja ammattikorkeakouluihin, alueen tutkijoille ja asiantuntijoille sekä kaikille aikuisuuden psykologiasta ja oppimisen tutkimuksesta kiinnostuneille.