Henkilönnimi
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö Ajattelun taidot ja oppiminen
Julkaistu PS-kustannus, Jyväskylä : 2016.
UDK-luokituskoodi
YKL-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot 352 sivua. kuvitettu. 21 cm.
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
Asiasana
Henkilönnimi Hotulainen, Risto. Kauppinen, Eija. Nilivaara, Päivi. Raami, Asta. Vainikainen, Mari-Pauliina.
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke
ISBN
*00001536nam a22005054a 4500
*0019209
*00520200511215634.0
*008190312s2016\\\\xx\||||||||||\||||||fin|c
*020 $a978-952-451-722-5
*035 $a12264
*035 $a(conv)0000012264
*0410 $afin
*080 $aUDK:371
*084 $aYKL:38.2$2ykl
*090 $aOMA:V
*099 $d2$p28$k2019097$oV$01$f0$71$y20190312$z20190312$b17388
*099 $d2$p28$k2019098$oV$01$f0$71$y20190312$z20190312$b17389
*1001 $aHalinen, Irmeli.
*24510$aAjattelun taidot ja oppiminen /$cIrmeli Halinen, Risto Hotulainen, Eija Kauppinen, Päivi Nilivaara, Asta Raami ja Mari-Pauliina Vainikainen.
*260 $aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c2016.
*300 $a352 sivua.
*300 $bkuvitettu.
*300 $c21 cm.
*4901 $aOppiminen-sarja
*650 7$aajattelu$2ysa
*650 7$aoppiminen$2ysa
*650 7$atukeminen$2ysa
*650 7$aoppimaan oppiminen$2ysa
*650 7$aarvot$2ysa
*650 7$aihmiskuva$2ysa
*650 7$aoppimiskäsitykset$2ysa
*650 7$amotiv aatio$2ysa
*650 7$auskomukset$2ysa
*650 7$aikäryhmät$2ysa
*650 7$atoimintakulttuuri$2ysa
*650 7$aohjaus (neuvonta ja opastus)$2ysa
*650 7$avuorovaikutus$2ysa
*650 7$aarviointi$2ysa
*650 7$apalaute$2ysa
*7001 $aHotulainen, Risto.
*7001 $aKauppinen, Eija.
*7001 $aNilivaara, Päivi.
*7001 $aRaami, Asta.
*7001 $aVainikainen, Mari-Pauliina.
*830 0$aOppiminen-sarja.
*852 $lHALINEN
*979 $a0000012264
*999 $aMikroMarc$b[Book]$x0
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Oppimalla ajattelemaan opimme myös oppimaan.
Ajattelun taidot ovat tärkeimpiä tulevaisuuden taitoja. Kun tietoa on paljon ja sitä on helposti saatavilla, tiedon käsittelyn ja ajattelun taitojen, kuten tulkinnan, arvioinnin ja yhdistelyn, merkitys korostuu.
Meistä jokainen havainnoi, käsittelee ja rakentaa tietoa omalla henkilökohtaisella tavallaan. Taitojen kehitys on eri ikävaiheissa erilaista, ja samanikäisetkin voivat olla kehityksessään eri vaiheessa. Ajattelun taitojen kehitystä voi kuitenkin edistää jokaisen omista lähtökohdista käsin.
Tämä kirja haastaa lukijan ajattelemaan itse ja ottamaan selvää siitä, miten ajattelun taitojen oppimista voi edistää. Kirjassa kerrotaan opetussuunnitelman, tutkimuksen ja käytännön näkökulmia yhdistellen, mitä ajattelun taidot ovat ja kuinka niitä opetetaan osana koulutyötä.
Ajattelun taidot luovat perustaa muun osaamisen kehittymiselle ja jatkuvalle oppimiselle.
Oppiminen-kirjasarja esittelee oppimiseen vaikuttavia tekijöitä kiinnostavasti ja monipuolisesti. Sarjaan kuuluvien teosten kirjoittajat ovat asiantuntijoita, joilla on sekä tutkimus- että kokemusperäistä tietoa ajankohtaisista aihealueista.