Henkilönnimi
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö Pienet lapset ja kiusaamisen ehkäisy
Julkaistu PS-kustannus, Jyväskylä : 2015 (Juva : Bookwell)
UDK-luokituskoodi
YKL-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Painos
Ulkoasutiedot 247 sivua. kuvitettu. 21 cm.
Asiasana
ISBN
*00001396nam a22004694a 4500
*0019211
*00520200511215634.0
*008190312s2015\\\\xx\||||||||||\||||||fin|c
*020 $a978-952-451-649-5
*035 $a12266
*035 $a(conv)0000012266
*0410 $afin
*080 $aUDK:364$x-053.2
*084 $aYKL:38.51$2ykl
*090 $aOMA:V
*099 $d2$p28$k2019093$oV$01$f4$71$y20190312$z20190312$b17392
*099 $d2$p28$k2019094$oV$01$f0$71$y20190312$z20190312$b17393
*1001 $aRepo, Laura.
*24510$aPienet lapset ja kiusaamisen ehkäisy /$cLaura Repo.
*250 $a2., uud. p.
*260 $aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c2015$e(Juva :$fBookwell)
*300 $a247 sivua.
*300 $bkuvitettu.
*300 $c21 cm.
*650 7$akiusaaminen$2ysa
*650 7$alapset$2ysa
*650 7$aehkäisy $2ysa
*650 7$akoulukiusaaminen$2ysa
*650 7$aennaltaehkäisy $2ysa
*650 7$avarhaiskasvatus$2ysa
*650 7$apäiväkodit$2ysa
*650 7$apäivähoito$2ysa
*650 7$akasvatus$2ysa
*650 7$akotikasvatus$2ysa
*650 7$atunteet$2ysa
*650 7$aaggressiivisuus$2ysa
*650 7$asosiaalinen vuorovaikutus$2ysa
*650 7$asosiaaliset taidot$2ysa
*650 7$aryhmäkäyttäytyminen$2ysa
*650 7$asosiaaliset suhteet$2ysa
*650 7$aleikki-ikäiset$2ysa
*650 7$aesikouluikäiset$2ysa
*852 $lREPO
*979 $a0000012266
*999 $aMikroMarc$b[Book]$x0
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Tässä kirjassa selvitetään, minkälaista kiusaaminen on pienten lasten keskuudessa ja miksi kiusaamista pitää ehkäistä jo ennen kouluikää. Kiusaamisilmiötä lähestytään käytännönläheisesti runsaiden tosielämän esimerkkien pohjalta, ja kiusaamisen ehkäisyyn annetaan monipuolisia ajattelun ja toiminnan välineitä.
Kirja perustuu ajatukseen, että kukaan lapsi ei synny kiusaajaksi, vaan muita kiusaava lapsi on oppinut vääränlaisia toimintatapoja eivätkä hänen itsehillinnän taitonsa ole vielä kehittyneet riittävästi. Kiusaamisen ehkäisyn tavoite on opettaa lapselle toisenlainen tapa toimia vertaissuhteissa sekä lisätä kaikkien lasten hyvinvointia ryhmässä.
Kirjan toisessa painoksessa on uusia tutkimuksia pienen lapsen luonnollisesta tarpeesta jakaa ja auttaa muita sekä lapsen sisäsyntyisestä moraalista. Tämä vaikuttaa käsitykseen lapsuudesta ja lapsesta hyväntahtoisena sosiaalisena ihmisenä ja siihen, miten lapsen ei-toivottuun käyttäytymiseen puututaan.