Henkilönnimi
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
Julkaistu PS-kustannus, Jyväskylä : 2018.
UDK-luokituskoodi
YKL-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot 229 sivua. kuvitettu. 21 cm.
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
Asiasana
Henkilönnimi
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke
ISBN
*00002264nam a22003614a 4500
*0019212
*00520200511215634.0
*008190312s2018\\\\xx\||||||||||\||||||fin|c
*020 $a978-952-451-811-6
*035 $a12267
*035 $a(conv)0000012267
*0410 $afin
*080 $aUDK:159.94/.95
*084 $aYKL:14.12$2ykl
*084 $aYKL:14.16$2ykl
*090 $aOMA:V
*099 $d2$p28$k2019085$oV$01$f0$71$y20190312$z20190312$b17394
*099 $d2$p28$k2019086$oV$01$f0$71$y20190312$z20190312$b17395
*1001 $aSalmela-Aro, Katariina.
*24510$aMotiv aatio ja oppiminen /$cKatariina Salmela-Aro (toim.) ; kirjoittajat: Kaisa Aunola [ja 24 muuta].
*260 $aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c2018.
*300 $a229 sivua.
*300 $bkuvitettu.
*300 $c21 cm.
*4901 $aOppiminen
*520 $aMotiv aatio ja oppiminen kulkevat käsi kädessä / Katariina Salmela-Aro -- Osa 1 Mikä oppilaita motiv oi? -- Kouluinto ja koulu-uupumus / Katariina Salmela-Aro -- Ajattelu- ja toimintatavat opintomenestyksen selittäjinä / Sami Määttä -- Kasvun ajattelutapa motiv oi oppimaan / Kirsi Tirri, Elina Kuusisto ja Sonja Laine -- Motiv ationaalisesti haavoittuvat lapset kasvun eri poluilla / Marja Vauras, Anne-Elina Salo ja Anu Kajamies -- Oppiaineiden arvostukset: tärkeää, hyödyllistä, kiinnostavaa vai kuormittavaa / Jaana Viljaranta ja Heta Tuominen -- Osa 2 Motiv aatio rakennetaan yhdessä -- Kaveriverkostot ja oppimismotiv aatio / Noona Kiuru -- Motiv oidutaan yhdessä / Hanna Järvenoja, Kristiina Kurki ja Sanna Järvelä -- Ryhmän oppimismotiv aatio ja sitoutuminen yhteisöllisessä keksintöprojektissa / Sini Riikonen, Kati Sormunen, Tiina Korhonen, Kaiju Kangas, Pirita Seitamaa-Hakkarainen ja Kai Hakkarainen -- Opettajan merkitys oppimismotiv aatiolle / Marja-Kristiina Lerkkanen ja Eija Pakarinen -- Opettaja voi tukea oppilaan kiinnostuksen kehittymistä / Kalle Juuti ja Jari Lavonen -- Kodin ja vanhempien merkitys oppimismotiv aatiolle / Kaisa Aunola -- Kirjoittajat
*650 7$aoppiminen$2ysa
*650 7$amotiv aatio$2ysa
*650 7$aopiskelumotiv aatio$2ysa
*650 7$aoppimispsykologia$2ysa
*650 7$aopettaja-oppilassuhde$2ysa
*7001 $aAunola, Kaisa.
*830 0$aOppiminen.
*852 $lSALMELA-ARO
*979 $a0000012267
*999 $aMikroMarc$b[Book]$x0
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Yksi opiskelee kovasti saadakseen hyviä arvosanoja, toinen tekee saman oppimisen ilosta. Molemmat saattavat olla yhtä motivoituneita mutta eri tavoin.
Mikä meitä pohjimmiltaan motivoi oppimaan?
Oppimistilanteessa motivaatio on aina monen tekijän summa. Oppimismotivaatio ei ole pysyvä piirre vaan siihen vaikuttavat yksilön omat sekä ulkopuoliset tekijät. Esimerkiksi sosiaalisilla suhteilla, opettajan vuorovaikutustavalla ja erilaisilla oppijan ajattelutavoilla on suuri merkitys oppimismotivaation rakentumisessa.
Kirjassa vastataan kysymyksiin motivaation ja oppimisen yhteydestä uuden motivaatiotieteen avulla käytännön opetustyötä unohtamatta. Asiaan paneudutaan esimerkiksi kaveriverkostojen, vanhempien, opettajan roolin sekä kouluinnon ja -uupumuksen näkökulmista.