Tervetuloa kirjastoon!

Kriittinen mediakasvatus
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Herkman, Juha.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Kriittinen mediakasvatus
Julkaistu
  • Vastapaino, Tampere : 2007 (Keuruu : Otavan Kirjapaino)
UDK-luokituskoodi
YKL-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 259 sivua.
  • kuvitettu.
  • 21 cm.
Asiasana
ISBN
  • 978-951-768-202-2
  • suomi
*00001107nam a22003854a 4500
*0019230
*00520200511215635.0
*008190405s2007\\\\xx\||||||||||\||||||fin|c
*020  $a978-951-768-202-2
*035  $a12286
*035  $a(conv)0000012286
*0410 $afin
*080  $aUDK:37
*080  $aUDK:654
*080  $aUDK:659
*084  $aYKL:07$2ykl
*084  $aYKL:38$2ykl
*090  $aOMA:IV
*099  $d2$p28$k2019119$oIV$01$f0$71$y20190405$z20190405$b17420
*1001 $aHerkman, Juha.
*24510$aKriittinen mediakasvatus /$cJuha Herkman.
*260  $aTampere :$bVastapaino,$c2007$e(Keuruu :$fOtavan Kirjapaino)
*300  $a259 sivua.
*300  $bkuvitettu.
*300  $c21 cm.
*500  $aMediakasvatuksen perusteet AY edu K017.
*650 7$amediakasvatus$2ysa
*650 7$aviestintäkasvatus$2ysa
*650 7$akriittinen pedagogiikka$2ysa
*650 7$akoulukasvatus$2ysa
*650 7$amedialukutaito$2ysa
*650 7$avisuaalinen kulttuuri$2ysa
*650 7$akuvallinen viestintä$2ysa
*650 7$ajoukkoviestintä$2ysa
*650 7$amedia$2ysa
*852  $lHERKMAN
*979  $a0000012286
*999  $aMikroMarc$b[Book]$x0
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Miten tuntemattomalle saarelle haaksirikkoutuvista kertova television seikkailusarja voi toimia lähtökohtana politiikasta käydyille väittelyille? Kuinka populaarikulttuurin kuvastot on mahdollista ottaa osaksi historian tai biologian kouluopetusta? Miten visuaalista kulttuuria kannattaa lähestyä luokkahuoneissa? Kriittinen mediakasvatus vastaa edellä esitettyihin ja moniin muihin vastaaviin kysymyksiin. Kirja antaa välineitä kriittisen kasvatuksen teorioiden soveltamiseen käytännön mediakasvatustyössä. Herkman pohtii, kuinka populaarikulttuurin ja viihteen kuvastojen synnyttämä innostus on mahdollista valjastaa kouluoppimisen voimavaraksi. Hänen mukaansa kriittisen mediakasvatuksen tavoitteena on tuottaa uusia näkökulmia arjesta tuttuihin median ilmiöihin ja saada aikaan toimintaa, jolla kamppaillaan eriarvoisuutta vastaan. Herkman toimii tutkijana ja opettajana Helsingin yliopistossa. Hän on aiemmin julkaissut muun muassa teokset Audiovisuaalinen mediakulttuuri (2001), Viestinnän lähde (2004) ja Kaupallisen television ja iltapäivälehtien avoliitto (2005). Saatavana myös e-kirjana.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
17420Saatavana HO-kirjastoIV