Tervetuloa kirjastoon!

Osallistavan draamaprosessin yhteisöllinen suunnittelu : pedagoginen malli ja toiminta digitaalisessa oppimisympäristössä
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Stenberg, Pia-Riitta, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Osallistavan draamaprosessin yhteisöllinen suunnittelu : pedagoginen malli ja toiminta digitaalisessa oppimisympäristössä
Muut nimekkeet
  • Pedagoginen malli ja toiminta digitaalisessa oppimisympäristössä
Julkaistu
  • University of Eastern Finland, Joensuu : 2019. Grano Oy Jyväskylä :
UDK-luokituskoodi
YKL-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 180 sivua : kuvitettu ; 25 cm
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
  • Publications of the University of Eastern Finland. Dissertations in education, humanities, and theology, ISSN 1798-5625 ; no 135
Asiasana
Asiasana - Kontrolloimaton
Yhteisönnimi
  • Itä-Suomen yliopisto. Filosofinen tiedekunta.
Toinen ilmiasu
  • Verkkoaineisto (PDF): ISBN 978-952-61-3015-6
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke
  • Publications of the University of Eastern Finland. Dissertations in education, humanities, and theology, 1798-5625 ; 135.
Elektronisen aineiston sijainti ja käyttö (URI)
  • http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-61-3015-6 Linkki verkkoaineistoon
ISBN
  • 978-952-61-3014-9
  • suomi
*00005220cam a2200769 i 4500
*0019613
*00520201207140935.0
*008190123s2019    fi ||||  m    |0| 0|fin|c
*020  $a978-952-61-3014-9$c30,99$qnidottu
*035  $a(FI-MELINDA)015297292
*040  $aFI-Ku$bfin$erda$dFI-BTJ$dFI-NL
*041  $afin$beng
*042  $afinb
*080  $a371$21974/fin/fennica
*084  $a38.2$2ykl
*100  $aStenberg, Pia-Riitta,$ekirjoittaja.
*24510$aOsallistavan draamaprosessin yhteisöllinen suunnittelu :$bpedagoginen malli ja toiminta digitaalisessa oppimisympäristössä /$cPia-Riitta Stenberg.
*24630$aPedagoginen malli ja toiminta digitaalisessa oppimisympäristössä
*260  $aJoensuu$bUniversity of Eastern Finland$c2019
*264 1$aJoensuu :$bUniversity of Eastern Finland,$c2019.
*264 3$aJyväskylä :$bGrano Oy
*300  $a180 sivua :$bkuvitettu ;$c25 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*490  $aPublications of the University of Eastern Finland. Dissertations in education, humanities, and theology,$x1798-5625 ;$vno 135
*500  $avertaisarvioitu
*500  $akasv.tdk
*500  $aEDUDRA005 Draamakasvatuksen didaktiikka
*502  $aVäitöskirja :$cItä-Suomen yliopisto, filosofinen tiedekunta, Joensuu,$d2019.
*520  $aDesigning participatory drama process : pedagogical model and facilitation in digital learning environment.
*520  $aTämän kehittämistutkimuksen tavoitteena on tutkia yhteisöllisen suunnittelun pedagogisen mallin soveltuvuutta draamakasvatuksen kontekstissa. Tutkimus kuvaa yhtä tutkimussykilä, jossa luokanopettajaopiskelijat suunnittelivat omiin opintoihinsa liittyen osallistavan draamaprosessin peruskoulun oppilaille. Draamaprosessin suunnittelun tukena käytettiin Facebook-työskentely-ympäristöä, jonka käyttöä opetuksellisiin tarkoituksiin haluttiin selvittää. Tutkimuksessa nostettiin esille suunnitteluajattelun, suunnitteluprosessin ja suunnittelukohteiden sisällöt suunnittelun etenemisen näkökulmista. Lisäksi tutkittiin, kuinka opettaja fasilitoi suunnittelua digitaalisessa oppimisympäristössä. Yhteisöllisen suunnittelun pedagoginen malli valittiin kehittämismalliksi, koska aiempien tutkimusten ja käytännön kokemusten perusteella osallistavan draaman suunnittelulle ei ole löydettävissä yhteisölliseen tiedonluomisprosessiin liittyvää suunnittelumallia.
*567  $bkehittämistutkimus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p26823
*567  $btapaustutkimus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10982
*650 7$adraamakasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20873
*650 7$aosallistaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10728
*650 7$ayhteissuunnittelu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8340
*650 7$aprosessit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2111
*650 7$atutkiva oppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p18173
*650 7$asoveltava draama$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21866
*650 7$asoveltava taide$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p25668
*650 7$adevising$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p27780
*650 7$atutkiva opettaja$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24482
*650 7$aoppimisympäristö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4835
*650 7$aoppimisalustat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p26951
*650 7$apedagogiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*650 7$akehittäminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4230
*650 7$aFacebook$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21063
*650 7$akehittämistutkimus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p26823
*650 7$adramafostran$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20873
*650 7$asamplanering$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8340
*650 7$aundersökande lärande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p18173
*650 7$atillämpad konst$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p25668
*650 7$adevising$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p27780
*650 7$adesignbaserad forskning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p26823
*650 7$aforskande lärare$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24482
*650 7$aFacebook$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21063
*650 7$adelaktiggörande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10728
*650 7$aprocesser$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2111
*650 7$atillämpat drama$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21866
*650 7$ainlärningsmiljö$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4835
*650 7$alärplattformar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p26951
*650 7$apedagogik (undervisning)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*650 7$autveckling (verksamhet)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4230
*653 0$aosallistava draamaprosessi
*710 2$aItä-Suomen yliopisto.$bFilosofinen tiedekunta.$0(FI-ASTERI-N)000191322
*77608$iVerkkoaineisto (PDF):$z978-952-61-3015-6
*830 0$aPublications of the University of Eastern Finland.$pDissertations in education, humanities, and theology,$x1798-5625 ;$v135.
*85641$uhttp://urn.fi/URN:ISBN:978-952-61-3015-6$yLinkki verkkoaineistoon
*901  $aMU20190911$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Tämän kehittämistutkimuksen tavoitteena on tutkia yhteisöllisen suunnittelun pedagogisen mallin soveltuvuutta draamakasvatuksen kontekstissa. Tutkimus kuvaa yhtä tutkimussykilä, jossa luokanopettajaopiskelijat suunnittelivat omiin opintoihinsa liittyen osallistavan draamaprosessin peruskoulun oppilaille. Draamaprosessin suunnittelun tukena käytettiin Facebook-työskentely-ympäristöä, jonka käyttöä opetuksellisiin tarkoituksiin haluttiin selvittää. Tutkimuksessa nostettiin esille suunnitteluajattelun, suunnitteluprosessin ja suunnittelukohteiden sisällöt suunnittelun etenemisen näkökulmista. Lisäksi tutkittiin, kuinka opettaja fasilitoi suunnittelua digitaalisessa oppimisympäristössä. Yhteisöllisen suunnittelun pedagoginen malli valittiin kehittämismalliksi, koska aiempien tutkimusten ja käytännön kokemusten perusteella osallistavan draaman suunnittelulle ei ole löydettävissä yhteisölliseen tiedonluomisprosessiin liittyvää suunnittelumallia.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Saatavana HO-kirjastoV