Tervetuloa kirjastoon!

Phenomenal learning from Finland
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Lonka, Kirsti, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Phenomenal learning from Finland
Julkaistu
  • Edita, Helsinki : [2018] Otava Book Printing Ltd, Keuruu : 2018.
UDK-luokituskoodi
YKL-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Painos
  • 2nd edition.
Ulkoasutiedot
  • 224 sivua : kuvitettu ; 22 cm
Asiasana
Maantieteellinen nimi asiasanana
Asiasana - Kontrolloimaton
Henkilönnimi
  • Berg, Minna, kirjoittaja.
  • Hietajärvi, Lauri, kirjoittaja.
  • Kruskopf, Milla, kirjoittaja.
  • Lammassaari, Heidi, kirjoittaja.
  • Makkonen, Juho, kirjoittaja.
  • Maksniemi, Erika, kirjoittaja.
  • Vaara, Lauri J., kirjoittaja.
Toinen ilmiasu
  • Verkkoaineisto: ISBN 9789513774301
Elektronisen aineiston sijainti ja käyttö (URI)
  • Sisällysluettelo https://www.editapublishing.fi/ContentFiles/sisallysluettelot/37-7308-3.pdf
ISBN
  • 978-951-37-7308-3
  • englanti
*00005496cam a2200817 i 4500
*0019614
*00520201206001816.0
*008180515s2018    fi a|||| b   ||01 0|eng| 
*020  $a978-951-37-7308-3$c39,66$qnidottu
*035  $a(FI-MELINDA)012263790
*040  $aFI-NL$bfin$erda$dFI-Hul$dFI-Vaski$dFI-BTJ
*041  $aeng
*042  $afinb
*080  $a37$21974/fin/fennica
*080  $a159/94/.95$21974/fin/fennica
*084  $a38$2ykl
*084  $a14.12$2ykl
*100  $aLonka, Kirsti,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000051214
*24510$aPhenomenal learning from Finland /$cKirsti Lonka.
*250  $a2nd edition.
*260  $aHelsinki$bEdita$c2019
*264 1$aHelsinki :$bEdita,$c[2018]
*264 3$aKeuruu :$bOtava Book Printing Ltd,$c2018.
*300  $a224 sivua :$bkuvitettu ;$c22 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*500  $a"In this book, I co-authored several chapters with my MA and PhD students: Minna Berg, Lauri Hietajärvi, Milla Krustopf, Heidi Lammassaari, Juho Makkonen, Erika Maksniemi, and Lauri J. Vaara."--Preface.
*500  $akasv.tdk
*500  $aEDUTEK009 Teknologiakasvatus ilmiölähtöisessä opetuksessa
*504  $aSisältää bibliografisia viitteitä ja hakemiston.
*505 0$aIntroduction -- Finnish History, Language, and School System in a Nutshell -- Lessons Learned from Educational Psychology -- Competence 1: Thinking and Learning to Learn / Kirsti Lonka and Juho Makkonen -- Competence 2: Cultural Competence, Interaction, and Self-Expression -- Competence 3: Self-care and Managing Everyday Life / Kirsti Lonka and Erika Maksniemi -- Competence 4: Multiliteracy / Kirsti Lonka and Heidi Lammassaari -- Competence 5: Information and Communication Technology (ICT) / Kirsti Lonka, Milla Kruskopf, and Lauri Hietajärvi -- Competence 6: Working Life Skills and Entrepreneurship / Kirsti Lonka and Heidi Lammassaari -- Competence 7: Participating, Influencing and Building a Sustainable Future / Kirsti Lonka and Erika Maksniemi -- Phenomenon-based Learning / Kirsti Lonka and Suvi Krista Westling -- Where are We Going Next? Visions for the Future.
*520  $aFinland's PISA results have raised world-wide interest in Finnish schools and teacher education. What will happen next? Phenomenal Learning from Finland presents Finland's path to 21st century competences and the exciting concept of phenomenon-based learning as part of the new curriculum. The way to globalization, digitalization, and automation is paved with many challenges shared by countries around the globe. The author states that the Finns will have to raise their valuable school system to a new level and standard. This calls for intensive reforms, both in teacher education and at school. In addition to the broad-based competences central to the new Finnish curriculum, the book discusses the latest developments in education, innovative pedagogical methods, technologies in education, and new learning environments.
*650 0$aLearning.
*650 0$aLearning, Psychology of.
*650 0$aEducation.
*650 0$aEducational psychology.
*650 0$aEducational evaluation.
*650 7$akoulutusjärjestelmät$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p248
*650 7$akoulutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p84
*650 7$aopettajankoulutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10746
*650 7$aopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$apedagogiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*650 7$akasvatuspsykologia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16586
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$aoppimisprosessi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5103
*650 7$akompetenssi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24064
*650 7$aoppimispsykologia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p15202
*650 7$akasvatushistoria$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10258
*650 7$autbildningssystem$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p248
*650 7$autbildning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p84
*650 7$alärarutbildning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10746
*650 7$aundervisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$apedagogik (undervisning)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*650 7$apedagogisk psykologi$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16586
*650 7$ainlärning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$ainlärningsprocess$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5103
*650 7$akompetens$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24064
*650 7$ainlärningspsykologi$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p15202
*650 7$apedagogikens historia$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10258
*651 7$aSuomi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p94426
*651 7$aFinland$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p94426
*653 0$ailmiölähtöinen oppiminen
*700  $aBerg, Minna,$ekirjoittaja.
*700  $aHietajärvi, Lauri,$ekirjoittaja.
*700  $aKruskopf, Milla,$ekirjoittaja.
*700  $aLammassaari, Heidi,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000168761
*700  $aMakkonen, Juho,$ekirjoittaja.
*700  $aMaksniemi, Erika,$ekirjoittaja.
*700  $aVaara, Lauri J.,$ekirjoittaja.
*77608$iVerkkoaineisto:$z9789513774301
*85641$3Sisällysluettelo$uhttps://www.editapublishing.fi/ContentFiles/sisallysluettelot/37-7308-3.pdf
*901  $aMU20180706$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Finland's PISA results have raised world-wide interest in Finnish schools and teacher education. What will happen next? This book presents Finland's path to 21st century competences and the exciting concept of phenomenon-based learning. The way to globalization, digitalization and automation is paved with many challenges shared by countries around the globe. The author states that the Finns will have to raise their valuable school system to a new level and standard. This calls for intensive reforms, both in teacher education and at school. In addition to the broad-based competences central to the new Finnish curricula, the book discusses the latest developments in education, innovative pedagogical methods, and new learning environments. In order to understand where we are going, it is also necessary to see where we are coming from. The story of how Finns made the leap from poverty to a flourishing and equal society may inspire those in countries still on their way to a better life. This book reveals some of the country's secrets for those interested. The author, professor Kirsti Lonka, PhD, is Professor of Educational Psychology at University of Helsinki, Finland. She has worked in many countries on several continents to bring the latest innovations and ideas to Finnish education. She is an international researcher and keynote speaker who has inspired thousands of teachers globally.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Saatavana HO-kirjastoV
Ex2Saatavana HO-kirjastoV