Tervetuloa kirjastoon!

Pedagogik som vetenskap : en inbjudan
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Nilsson Sjöberg, Mattias,
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Pedagogik som vetenskap : en inbjudan
Julkaistu
  • Gleerups Utbildning AB, Malmö : [2018] ©2018
DDC-luokituskoodi (Dewey Decimal Classification)
YKL-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Painos
  • Första upplagan
Ulkoasutiedot
  • 198 sivua ; 23 cm
Asiasana
Henkilönnimi
  • toimittaja, kirjoittaja.
  • kirjoittaja.
ISBN
  • 978-91-40-69720-2
  • ruotsi
*00001365cam a22003614i 4500
*0019644
*00520201218191852.0
*008181002t20182018sw ||||| |||||000|0|swe|c
*020  $a978-91-40-69720-2$c33,88$qnidottu
*035  $a(FI-MELINDA)014434588
*040  $bfin$erda
*041  $aswe
*08204$a370.1$223/swe
*084  $a38$2ykl
*100  $aNilsson Sjöberg, Mattias,
*24500$aPedagogik som vetenskap :$ben inbjudan /$cMattias Nilsson Sjöberg (red.) ; författare: Jonas Aspelin [ja 13 muuta].
*250  $aFörsta upplagan
*260  $aMalmö$bGleerups Utbildning AB$c2019
*264 1$aMalmö :$bGleerups Utbildning AB,$c[2018]
*264 4$c©2018
*300  $a198 sivua ;$c23 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*500  $akasv.tdk
*500  $aEDUK917 Tutkimusteoria ja kasvatustieteellinen metodologia
*650 0$aResearch
*650 0$aTeaching
*650 7$akasvatustiede$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4537
*650 7$atutkimus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p183
*650 7$akasvatusteoriat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7960
*650 7$apedagogik (vetenskaper)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4537
*650 7$aforskning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p183
*650 7$apedagogiska teorier$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7960
*7001 $etoimittaja,$ekirjoittaja.
*7001 $ekirjoittaja.
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Pedagogik är en av de klassiska vetenskapliga disciplinerna och har som universitetsämne en hundraårig tradition. I takt med att samhället förändras har även det innehåll som sysselsätter pedagogiken ändrats. Var befinner sig det vetenskapliga ämnet pedagogik i dag? Hur ser den historiska bakgrunden till ämnets framväxt ut? Vilka är de fundament som håller samman pedagogikämnet? Vilka framtida utmaningar finns att hantera? I den här boken medverkar några av Sveriges främsta forskare i pedagogik. Genom deras olika nedslag i pedagogisk forskning erbjuds en vidare förståelse för det pedagogiska landskapets framväxt och utveckling. Mattias Nilsson Sjöberg (red.) är doktorand i pedagogik vid Lunds universitet. Jonas Aspelin är professor i pedagogik vid Högskolan Kristianstad. Gunnel Colnerud är professor emerita i pedagogik vid Linköpings universitet. Tomas Englund är seniorprofessor i pedagogik vid Örebro universitet. Sverker Lindblad är professor emeritus i pedagogik vid Göteborgs universitet. Claes Nilholm är professor i pedagogik med inriktning mot specialpedagogik vid Uppsala universitet. Daniel Pettersson är docent i pedagogik vid Högskolan i Gävle. Karin Rönnerman är professor i pedagogik och verksam vid Göteborgs universitet. Daniel Sundberg är professor i pedagogik vid Linnéuniversitetet. Lennart Svensson är professor emeritus i pedagogik vid Lunds universitet. Roger Säljö är professor i pedagogisk psykologi och verksam vid Göteborgs universitet. Ingegerd Tallberg Broman är seniorprofessor i pedagogik vid Malmö universitet. Ninni Wahlström är professor i pedagogik vid Linnéuniversitetet. Moira von Wright är professor i Människan i välfärdssamhället vid Ersta Sköndal Bräcke högskola.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Saatavana HO-kirjastoV