Tervetuloa kirjastoon!

Näinkö historiaa opitaan?
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Rantala, Jukka (Jukka Tapani), kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Näinkö historiaa opitaan?
Julkaistu
  • Gaudeamus, [Helsinki] : [2020] Tallinna Raamatutrükikoja OÜ Tallinna : ©2020
UDK-luokituskoodi
YKL-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 232 sivua : kuvitettu ; 21 cm
Asiasana
Henkilönnimi
  • Puustinen, Mikko, kirjoittaja.
  • Khawaja, Amna, kirjoittaja.
  • Van den Berg, Marko, kirjoittaja.
  • Ouakrim-Soivio, Najat, kirjoittaja.
ISBN
  • 978-952-345-065-3
  • suomi
*00004194cam a2200829 i 4500
*0019781
*00520210504162635.0
*008191121t20202020fi a     b    001|0 fin||
*020  $a978-952-345-065-3$c20,48$qnidottu
*035  $a(FI-MELINDA)016652809
*040  $aFI-BTJ$bfin$erda$dFI-NL$dFI-Ku
*0410 $afin
*042  $afinb
*0801 $a372$21974/fin/fennica
*0801 $a93/99$21974/fin/fennica
*0801 $a373$21974/fin/fennica
*084  $a38.299$2ykl
*1001 $aRantala, Jukka$q(Jukka Tapani),$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000081476
*24510$aNäinkö historiaa opitaan? /$cJukka Rantala, Mikko Puustinen, Amna Khawaja, Marko van den Berg & Najat Ouakrim-Soivio.
*260  $bGaudeamus$c2020
*264 1$a[Helsinki] :$bGaudeamus,$c[2020]
*264 3$aTallinna :$bTallinna Raamatutrükikoja OÜ
*264 4$c©2020
*300  $a232 sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*500  $aVertaisarvioitu.
*500  $akasv.tdk
*500  $aEDUK8308 Historian ja yhteiskuntaopin didaktiikka
*504  $aSisältää bibliografisia lähdeviitteitä ja hakemiston.
*650 7$aopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$ahistoria$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1780
*650 7$aoppiaineet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5296
*650 7$aainedidaktiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p18464
*650 7$apedagogiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*650 7$akäytäntö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9640
*650 7$ahistoriankäsitys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12717
*650 7$ahistoriankirjoitus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16911
*650 7$aterminologia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1346
*650 7$akäsitteet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2267
*650 7$atulkinta$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4511
*650 7$aajattelu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6007
*650 7$atiedonlähteet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9006
*650 7$aoppikirjat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p159
*650 7$aylioppilaskirjoitukset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p376
*650 7$aidentiteetti$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9743
*650 7$akasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p476
*650 7$aperuskoulu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2518
*650 7$alukio$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7401
*650 7$aundervisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$ahistoria$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1780
*650 7$aläroämnen$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5296
*650 7$aämnesdidaktik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p18464
*650 7$apedagogik (undervisning)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*650 7$apraxis$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9640
*650 7$ahistorieuppfattning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12717
*650 7$ahistorieskrivning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16911
*650 7$aterminologi$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1346
*650 7$abegrepp$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2267
*650 7$atolkning (kognition)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4511
*650 7$atänkande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6007
*650 7$ainformationskällor$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9006
*650 7$aläroböcker$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p159
*650 7$astudentskrivningar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p376
*650 7$aidentitet (självbild)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9743
*650 7$afostran$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p476
*650 7$agrundskolan$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2518
*650 7$agymnasiet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7401
*7001 $aPuustinen, Mikko,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000210070
*7001 $aKhawaja, Amna,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000210071
*7001 $aVan den Berg, Marko,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000154640
*7001 $aOuakrim-Soivio, Najat,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000115608
*901  $aMU20200428$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Millaisia ovat historian opiskelu ja opetus nykyisessä peruskoulussa ja lukiossa? Kouluhistoria on aina jakanut mielipiteitä: joillekin se on tarkoittanut vuosilukujen pänttäämistä, toisille se on ollut kiehtovien tarinoiden aarreaitta. Muodostuvatko oppituntien sisällöt edelleen opettajien luennoista ja merkkitapahtumien ulkoluvusta, vai onko perinteiset oppikirjat heitetty nurkkaan ja opettamisvastuu siirretty digitaalisille sisällöille? Näinkö historiaa opitaan? kertoo konkreettisten ja hätkähdyttävienkin esimerkkien avulla nykyisestä historian kouluopetuksesta ja suomalaisten nuorten kyvystä omaksua historiallista ajattelua. Teoksessa pohditaan, millainen historianopetus olisi mielekästä 2020-luvun Suomessa. Parhaimmillaan historian opiskeleminen vahvistaa kriittisiä tiedonkäsittelyvalmiuksia ja tukee nuoria valeuutisten maailmassa. Loputtomassa tapahtumavirrassa on hyvä oppia löytämään erilaisia syitä ympäröivän maailman ilmiöille ja pohtimaan niiden vaikutuksia. Kouluhistoria pitäisikin ymmärtää tärkeänä kansalaistaitona.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Saatavana HO-kirjastoV
Ex2Saatavana HO-kirjastoV