Tervetuloa kirjastoon!

Ympäristökasvatus : kestävän tulevaisuuden käsikirja
Muistilista on tyhjä
Vis
*00007382cam a2201117 i 4500
*0019785
*00520210504163153.0
*008200323s2020    fi a|||| |||| |0| 0|fin| 
*020  $a978-952-370-034-5$c30,07$qnidottu
*0243 $a9789523700345
*035  $a(FI-MELINDA)016758568
*040  $aFI-BTJ$bfin$erda$dFI-Hamk$dFI-NL
*0410 $afin
*042  $afinb
*0801 $a502/504$21974/fin/fennica
*0801 $a37$21974/fin/fennica
*0800 $a37.011.33$22021
*0800 $a502.131.1$22021
*0801 $a372.8$21974/fin/1992
*084  $a50.1$2ykl
*084  $a38.295$2ykl
*1001 $aCantell, Hannele,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000099816
*24510$aYmpäristökasvatus :$bkestävän tulevaisuuden käsikirja /$cHannele Cantell, Essi Aarnio-Linnanvuori ja Sirpa Tani.
*24630$aKestävän tulevaisuuden käsikirja
*260  $aJyväskylä$bPS-kustannus$c2020
*264 1$aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c[2020]
*264 3$aKeuruu :$bOtavan Kirjapaino Oy,$c2020.
*300  $a267 sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*500  $akasv.tdk
*500  $aEDUK725 Ympäristö- ja luontokasvatuksen pedagogiikka
*5050 $a1 Ympäristökasvatuksen kansainväliset ja kotimaiset juuret -- 2 Ympäristön merkityksiä -- 3 Henkilökohtaisen ympäristösuhteen rakentuminen -- 4 Arvot ja asenteet : ihmisenä ympäristössä -- 5 Ympäristökasvatuksen tavoitteita ja sisältöjä -- 6 Tiedon monialaisuus ympäristökasvatuksessa -- 7 Taide ympäristökasvatuksessa -- 8 Ympäristökasvatus ja tunteet -- 9 Ympäristökansalaisuus ja ympäristövastuullinen osallistuminen -- 10 Ympäristökasvatustoiminnan suunnittelu ja toteuttaminen -- 11 Ympäristökasvatuksen tulevaisuus?
*520  $aMitä uutta tietoa ympäristöstä tarvitaan, jotta ympäristökasvatusta voi toteuttaa monipuolisesti? Kuinka ympäristöahdistuksen kasvaessa voidaan vahvistaa toivoa ja positiivista tulevaisuusajattelua?Ympäristökasvatus – Kestävän tulevaisuuden käsikirja on kirjoitettu nykyhetken tarpeet huomioiden. Kirjassa käsitellään ympäristökasvatuksen perusteita muun muassa henkilökohtaisen ympäristösuhteen rakentumisen näkökulmasta. Tarkastelussa ovat niin ympäristöön liittyvien asenteiden ja arvojen muodostuminen kuin osallisuus ja toiminta ympäristön puolesta.Kirja tarkastelee ympäristöä ja ympäristökasvatusta laaja-alaisesti. Muun muassa kestävän kehityksen tavoitteet, globaalikasvatus ja ilmastokasvatus ovat läheisesti kytköksissä ympäristökasvatukseen. Kirjassa on paljon konkreettisia esimerkkejä näistä eri näkökulmista.Kirja on perusteos jokaiselle opettajalle, opettajaopiskelijalle ja kasvattajalle. Kirjan avulla lukija saa haltuunsa alan peruskäsitteet ja pääsee pohtimaan kestävän tulevaisuuden erilaisia näkökulmia ja vaikuttamismahdollisuuksia.
*650 7$aympäristökasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14751
*650 7$atavoitteet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2747
*650 7$asisältö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2579
*650 7$asuunnittelu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1377
*650 7$atoteutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23615
*650 7$atulevaisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p817
*650 7$akestävä kehitys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8470
*650 7$aekologisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p22351
*650 7$aympäristö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6033
*650 7$aluonto$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13084
*650 7$amerkitykset (semantiikka)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7009
*650 7$amerkitys (tärkeys)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7010
*650 7$ayksilöllisyys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7320
*650 7$aluontosuhde$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16315
*650 7$aarvot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1044
*650 7$aasenteet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5619
*650 7$aympäristöasenteet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24174
*650 7$atieto$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p261
*650 7$aympäristö- ja luonnontieto$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14026
*650 7$amonialaisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4217
*650 7$ataide$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2851
*650 7$aluovat menetelmät$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p22882
*650 7$avaikuttaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1657
*650 7$atunteet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3485
*650 7$aympäristövastuu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14214
*650 7$avastuu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p854
*650 7$aosallistaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10728
*650 7$akansainvälisyys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3868
*650 7$akansallisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1818
*650 7$ahistoria$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1780
*650 7$amiljöfostran$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14751
*650 7$amålsättningar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2747
*650 7$ainnehåll$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2579
*650 7$aplanering$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1377
*650 7$aförverkligande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23615
*650 7$aframtid$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p817
*650 7$ahållbar utveckling$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8470
*650 7$aekologisk aspekt$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p22351
*650 7$amiljö$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6033
*650 7$anaturen$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13084
*650 7$abetydelser (semantik)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7009
*650 7$abetydelse (viktighet)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7010
*650 7$aindividualitet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7320
*650 7$anaturrelation$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16315
*650 7$avärden$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1044
*650 7$aattityder$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5619
*650 7$amiljöattityder$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24174
*650 7$akunskap$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p261
*650 7$amiljö- och naturkunskap$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14026
*650 7$abranschöverskridande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4217
*650 7$akonst$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2851
*650 7$akreativa metoder$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p22882
*650 7$apåverkan$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1657
*650 7$akänslor$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3485
*650 7$amiljöansvar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14214
*650 7$aansvar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p854
*650 7$adelaktiggörande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10728
*650 7$ainternationalism$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3868
*650 7$anationalitet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1818
*650 7$ahistoria$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1780
*7001 $aAarnio-Linnanvuori, Essi,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000145008
*7001 $aTani, Sirpa,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000077401
*901  $aMU20200928$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Mitä uutta tietoa ympäristöstä tarvitaan, jotta ympäristökasvatusta voi toteuttaa monipuolisesti? Kuinka ympäristöahdistuksen kasvaessa voidaan vahvistaa toivoa ja positiivista tulevaisuusajattelua? Ympäristökasvatus – Kestävän tulevaisuuden käsikirja on kirjoitettu nykyhetken tarpeet huomioiden. Kirjassa käsitellään ympäristökasvatuksen perusteita muun muassa henkilökohtaisen ympäristösuhteen rakentumisen näkökulmasta. Tarkastelussa ovat niin ympäristöön liittyvien asenteiden ja arvojen muodostuminen kuin osallisuus ja toiminta ympäristön puolesta. Kirja tarkastelee ympäristöä ja ympäristökasvatusta laaja-alaisesti. Muun muassa kestävän kehityksen tavoitteet, globaalikasvatus ja ilmastokasvatus ovat läheisesti kytköksissä ympäristökasvatukseen. Kirjassa on paljon konkreettisia esimerkkejä näistä eri näkökulmista. Kirja on perusteos jokaiselle opettajalle, opettajaopiskelijalle ja kasvattajalle. Kirjan avulla lukija saa haltuunsa alan peruskäsitteet ja pääsee pohtimaan kestävän tulevaisuuden erilaisia näkökulmia ja vaikuttamismahdollisuuksia. Kirjan kirjoittajat Hannele Cantell, Essi Aarnio-Linnanvuori ja Sirpa Tani ovat kaikki alan kokeneita tutkijoita ja toimijoita.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Saatavana HO-kirjastoV
Ex2Saatavana HO-kirjastoV