Henkilönnimi Cantell, Hannele, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö Ympäristö kasvatus : kestävän tulevaisuuden käsikirja
Muut nimekkeet Kestävän tulevaisuuden käsikirja
Julkaistu PS-kustannus, Jyväskylä : [2020]
Otavan Kirjapaino Oy, Keuruu : 2020.
UDK-luokituskoodi
YKL-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot 267 sivua : kuvitettu ; 21 cm
Asiasana
Henkilönnimi Aarnio-Linnanvuori, Essi, kirjoittaja. Tani, Sirpa, kirjoittaja.
ISBN
*00007382cam a2201117 i 4500
*0019785
*00520210504163153.0
*008200323s2020 fi a|||| |||| |0| 0|fin|
*020 $a978-952-370-034-5$c30,07$qnidottu
*0243 $a9789523700345
*035 $a(FI-MELINDA)016758568
*040 $aFI-BTJ$bfin$erda$dFI-Hamk$dFI-NL
*0410 $afin
*042 $afinb
*0801 $a502/504$21974/fin/fennica
*0801 $a37$21974/fin/fennica
*0800 $a37.011.33$22021
*0800 $a502.131.1$22021
*0801 $a372.8$21974/fin/1992
*084 $a50.1$2ykl
*084 $a38.295$2ykl
*1001 $aCantell, Hannele,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000099816
*24510$aYmpäristö kasvatus :$bkestävän tulevaisuuden käsikirja /$cHannele Cantell, Essi Aarnio-Linnanvuori ja Sirpa Tani.
*24630$aKestävän tulevaisuuden käsikirja
*260 $aJyväskylä$bPS-kustannus$c2020
*264 1$aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c[2020]
*264 3$aKeuruu :$bOtavan Kirjapaino Oy,$c2020.
*300 $a267 sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336 $ateksti$btxt$2rdacontent
*337 $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338 $anide$bnc$2rdacarrier
*500 $akasv.tdk
*500 $aEDUK725 Ympäristö - ja luontokasvatuksen pedagogiikka
*5050 $a1 Ympäristö kasvatuksen kansainväliset ja kotimaiset juuret -- 2 Ympäristö n merkityksiä -- 3 Henkilökohtaisen ympäristö suhteen rakentuminen -- 4 Arvot ja asenteet : ihmisenä ympäristö ssä -- 5 Ympäristö kasvatuksen tavoitteita ja sisältöjä -- 6 Tiedon monialaisuus ympäristö kasvatuksessa -- 7 Taide ympäristö kasvatuksessa -- 8 Ympäristö kasvatus ja tunteet -- 9 Ympäristö kansalaisuus ja ympäristö vastuullinen osallistuminen -- 10 Ympäristö kasvatustoiminnan suunnittelu ja toteuttaminen -- 11 Ympäristö kasvatuksen tulevaisuus?
*520 $aMitä uutta tietoa ympäristö stä tarvitaan, jotta ympäristö kasvatusta voi toteuttaa monipuolisesti? Kuinka ympäristö ahdistuksen kasvaessa voidaan vahvistaa toivoa ja positiivista tulevaisuusajattelua?Ympäristö kasvatus – Kestävän tulevaisuuden käsikirja on kirjoitettu nykyhetken tarpeet huomioiden. Kirjassa käsitellään ympäristö kasvatuksen perusteita muun muassa henkilökohtaisen ympäristö suhteen rakentumisen näkökulmasta. Tarkastelussa ovat niin ympäristö ön liittyvien asenteiden ja arvojen muodostuminen kuin osallisuus ja toiminta ympäristö n puolesta.Kirja tarkastelee ympäristö ä ja ympäristö kasvatusta laaja-alaisesti. Muun muassa kestävän kehityksen tavoitteet, globaalikasvatus ja ilmastokasvatus ovat läheisesti kytköksissä ympäristö kasvatukseen. Kirjassa on paljon konkreettisia esimerkkejä näistä eri näkökulmista.Kirja on perusteos jokaiselle opettajalle, opettajaopiskelijalle ja kasvattajalle. Kirjan avulla lukija saa haltuunsa alan peruskäsitteet ja pääsee pohtimaan kestävän tulevaisuuden erilaisia näkökulmia ja vaikuttamismahdollisuuksia.
*650 7$aympäristö kasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14751
*650 7$atavoitteet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2747
*650 7$asisältö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2579
*650 7$asuunnittelu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1377
*650 7$atoteutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23615
*650 7$atulevaisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p817
*650 7$akestävä kehitys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8470
*650 7$aekologisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p22351
*650 7$aympäristö $2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6033
*650 7$aluonto$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13084
*650 7$amerkitykset (semantiikka)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7009
*650 7$amerkitys (tärkeys)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7010
*650 7$ayksilöllisyys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7320
*650 7$aluontosuhde$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16315
*650 7$aarvot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1044
*650 7$aasenteet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5619
*650 7$aympäristö asenteet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24174
*650 7$atieto$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p261
*650 7$aympäristö - ja luonnontieto$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14026
*650 7$amonialaisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4217
*650 7$ataide$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2851
*650 7$aluovat menetelmät$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p22882
*650 7$avaikuttaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1657
*650 7$atunteet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3485
*650 7$aympäristö vastuu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14214
*650 7$avastuu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p854
*650 7$aosallistaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10728
*650 7$akansainvälisyys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3868
*650 7$akansallisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1818
*650 7$ahistoria$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1780
*650 7$amiljöfostran$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14751
*650 7$amålsättningar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2747
*650 7$ainnehåll$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2579
*650 7$aplanering$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1377
*650 7$aförverkligande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23615
*650 7$aframtid$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p817
*650 7$ahållbar utveckling$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8470
*650 7$aekologisk aspekt$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p22351
*650 7$amiljö$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6033
*650 7$anaturen$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13084
*650 7$abetydelser (semantik)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7009
*650 7$abetydelse (viktighet)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7010
*650 7$aindividualitet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7320
*650 7$anaturrelation$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16315
*650 7$avärden$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1044
*650 7$aattityder$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5619
*650 7$amiljöattityder$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24174
*650 7$akunskap$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p261
*650 7$amiljö- och naturkunskap$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14026
*650 7$abranschöverskridande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4217
*650 7$akonst$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2851
*650 7$akreativa metoder$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p22882
*650 7$apåverkan$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1657
*650 7$akänslor$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3485
*650 7$amiljöansvar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14214
*650 7$aansvar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p854
*650 7$adelaktiggörande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10728
*650 7$ainternationalism$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3868
*650 7$anationalitet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1818
*650 7$ahistoria$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1780
*7001 $aAarnio-Linnanvuori, Essi,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000145008
*7001 $aTani, Sirpa,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000077401
*901 $aMU20200928$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Mitä uutta tietoa ympäristöstä tarvitaan, jotta ympäristökasvatusta voi toteuttaa monipuolisesti? Kuinka ympäristöahdistuksen kasvaessa voidaan vahvistaa toivoa ja positiivista tulevaisuusajattelua?
Ympäristökasvatus – Kestävän tulevaisuuden käsikirja on kirjoitettu nykyhetken tarpeet huomioiden. Kirjassa käsitellään ympäristökasvatuksen perusteita muun muassa henkilökohtaisen ympäristösuhteen rakentumisen näkökulmasta. Tarkastelussa ovat niin ympäristöön liittyvien asenteiden ja arvojen muodostuminen kuin osallisuus ja toiminta ympäristön puolesta.
Kirja tarkastelee ympäristöä ja ympäristökasvatusta laaja-alaisesti. Muun muassa kestävän kehityksen tavoitteet, globaalikasvatus ja ilmastokasvatus ovat läheisesti kytköksissä ympäristökasvatukseen. Kirjassa on paljon konkreettisia esimerkkejä näistä eri näkökulmista.
Kirja on perusteos jokaiselle opettajalle, opettajaopiskelijalle ja kasvattajalle. Kirjan avulla lukija saa haltuunsa alan peruskäsitteet ja pääsee pohtimaan kestävän tulevaisuuden erilaisia näkökulmia ja vaikuttamismahdollisuuksia.
Kirjan kirjoittajat Hannele Cantell, Essi Aarnio-Linnanvuori ja Sirpa Tani ovat kaikki alan kokeneita tutkijoita ja toimijoita.