Tervetuloa kirjastoon!

Kansallisuus, etnisyys ja sukupuoli lasten välisissä suhteissa ja esiopetuksen käytännöissä
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Lappalainen, Sirpa, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Kansallisuus, etnisyys ja sukupuoli lasten välisissä suhteissa ja esiopetuksen käytännöissä
Julkaistu
  • Helsingin yliopisto, Helsinki : 2006 (Yliopistopaino)
UDK-luokituskoodi
YKL-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 69, [99] sivua ; 25 cm
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
  • Kasvatustieteen laitoksen tutkimuksia ; 205
Asiasana
Maantieteellinen nimi asiasanana
Asiasana - Kontrolloimaton
Aineiston lajityyppi/muoto
Toinen ilmiasu
  • Verkkoaineisto (yhteenveto-osa, PDF): ISBN 9521026715
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke
  • Helsingin yliopiston kasvatustieteen laitoksen tutkimuksia, 1238-3465 ; 205.
  • Kasvatustieteen laitoksen tutkimuksia ; 205.
Elektronisen aineiston sijainti ja käyttö (URI)
  • Yhteenveto-osa http://urn.fi/URN:ISBN:952-10-2671-5
ISBN
  • 952-10-2670-7
  • suomi
*00005320cam a2201057 i 4500
*00111085
*00520220921123517.0
*008060117s2006    fi ||||||m    000 0 fin| 
*015  $afx816258$2skl
*020  $a952-10-2670-7$c27,08$qnidottu
*0248 $aA1063074
*035  $a(FI-MELINDA)003052982
*040  $aFI-NL$bfin
*0410 $afin$beng
*042  $afinb
*072 7$a57$2kkaa
*072 7$a60$2kkaa
*080  $a372$21974/fin/fennica
*080  $a316.356.4
*080  $a37.015.4
*080  $a372.3
*080  $a316.6$21974/fin/fennica
*084  $a38.51$2ykl
*084  $a37.41$2ykl
*084  $a30.13$2ykl
*1001 $aLappalainen, Sirpa,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000123753
*24510$aKansallisuus, etnisyys ja sukupuoli lasten välisissä suhteissa ja esiopetuksen käytännöissä /$cSirpa Lappalainen.
*260  $aHelsinki :$bHelsingin yliopisto,$c2006$f(Yliopistopaino)
*300  $a69, [99] sivua ;$c25 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*4901 $aKasvatustieteen laitoksen tutkimuksia ;$v205
*500  $aArtikkeliväitöskirjan yhteenveto-osa ja 6 eripainosta.
*500  $aTutkimus on osa Koulutuksen erot, rajat ja mahdollisuudet: tutkimuksia kouluista, opettajista ja nuorten siirtymistä -tutkimusprojektia.
*502  $aVäitöskirja :$cHelsingin yliopisto.
*5203 $aNationality, ethnicity and gender in children's peer relations and preschool practices.
*530  $aJulkaistu myös verkkoaineistona.
*650 7$akasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p476
*650 7$amonikulttuurisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10647
*650 7$asosiaaliset suhteet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p411
*650 7$aesiopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20272
*650 7$asukupuoli$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5291
*650 7$aetnisyys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p17028
*650 7$akansallisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1818
*650 7$alapset (ikäryhmät)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*650 7$aetninen identiteetti$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11536
*650 7$amaahanmuuttajat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6165
*650 7$apäiväkodit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p282
*650 7$aetnografia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14028
*650 7$aidentiteetti$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9743
*650 7$akasvatussosiologia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20192
*650 7$afeminismi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7254
*650 7$akoulutuspolitiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p249
*650 7$aväitöskirjat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11614
*650 7$akansallinen identiteetti$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3351
*650 7$avarhaiskasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1650
*650 7$aesikoulu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p15089
*650 7$afostran$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p476
*650 7$aetnisk identitet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11536
*650 7$ainvandrare$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6165
*650 7$adaghem$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p282
*650 7$aetnografi$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14028
*650 7$aidentitet (självbild)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9743
*650 7$apedagogisk sociologi$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20192
*650 7$afeminism$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7254
*650 7$autbildningspolitik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p249
*650 7$adoktorsavhandlingar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11614
*650 7$amångkulturalism$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10647
*650 7$asociala relationer$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p411
*650 7$aförskoleundervisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20272
*650 7$akön$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5291
*650 7$aetnicitet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p17028
*650 7$anationalitet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1818
*650 7$abarn (åldersgrupper)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*650 7$anationell identitet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3351
*650 7$asmåbarnspedagogik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1650
*650 7$aförskolan$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p15089
*651 7$aSuomi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p94426
*651 7$aFinland$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p94426
*653 0$aväitöskirjat: kasvatustiede: Helsinki: 2005
*655 7$aväitöskirjat$2slm/fin$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s1227
*655 7$adoktorsavhandlingar$2slm/swe$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s1227
*77608$iVerkkoaineisto (yhteenveto-osa, PDF):$z9521026715
*830 0$aHelsingin yliopiston kasvatustieteen laitoksen tutkimuksia,$x1238-3465 ;$v205.
*830 0$aKasvatustieteen laitoksen tutkimuksia ;$v205.
*85641$3Yhteenveto-osa$uhttp://urn.fi/URN:ISBN:952-10-2671-5
*901  $aMU20060118$5FENNI
*901  $b776, 856$5FENNI$c20200417100821.0
*908  $afin
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Tutkimus on feministinen etnografia kansallisuuden, etnisyyden ja sukupuolen rakentumisesta esiopetuksen kontekstissa. Etnografia toimii työssä tutkimusprosessin metodologisia valintoja ohjaavana periaatteena. Väitöskirja koostuu kuudesta artikkelista sekä yhteenveto-osasta. Näkökulma on ollut erojen rakentuminen sekä niiden merkityksellistyminen lasten elämässä. Miten lapset määrittelevät, kuka kuuluu joukkoon ja kuka ei? Onko etninen tausta läsnä näissä määrittelyissä? Millaista suomalaisuutta lapset heille tarjotuista rakennuspuista konstruoivat? Miten lapset työstävät etnisyyttä? Miten sukupuoli tähän kietoutuu? Kuinka kansallisuuden konstruktiot aktualisoituvat arjen vuorovaikutustilanteissa? Kuinka kansalaisuutta ja kansallisuutta rakennetaan esiopetuksen virallisella tasolla?

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Saatavana HO-kirjastoV
Ex2Saatavana HO-kirjastoV