Tervetuloa kirjastoon!

Motivaatio ja oppiminen
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Salmela-Aro, Katariina.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Motivaatio ja oppiminen
Julkaistu
  • PS-kustannus, Jyväskylä : 2018.
UDK-luokituskoodi
YKL-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 229 sivua.
  • kuvitettu.
  • 21 cm.
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
  • Oppiminen
Asiasana
Henkilönnimi
  • Aunola, Kaisa.
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke
  • Oppiminen.
ISBN
  • 978-952-451-811-6
  • suomi
*00002264nam a22003614a 4500
*0019212
*00520200511215634.0
*008190312s2018\\\\xx\||||||||||\||||||fin|c
*020  $a978-952-451-811-6
*035  $a12267
*035  $a(conv)0000012267
*0410 $afin
*080  $aUDK:159.94/.95
*084  $aYKL:14.12$2ykl
*084  $aYKL:14.16$2ykl
*090  $aOMA:V
*099  $d2$p28$k2019085$oV$01$f0$71$y20190312$z20190312$b17394
*099  $d2$p28$k2019086$oV$01$f0$71$y20190312$z20190312$b17395
*1001 $aSalmela-Aro, Katariina.
*24510$aMotivaatio ja oppiminen /$cKatariina Salmela-Aro (toim.) ; kirjoittajat: Kaisa Aunola [ja 24 muuta].
*260  $aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c2018.
*300  $a229 sivua.
*300  $bkuvitettu.
*300  $c21 cm.
*4901 $aOppiminen
*520  $aMotivaatio ja oppiminen kulkevat käsi kädessä / Katariina Salmela-Aro -- Osa 1 Mikä oppilaita motivoi? -- Kouluinto ja koulu-uupumus / Katariina Salmela-Aro -- Ajattelu- ja toimintatavat opintomenestyksen selittäjinä / Sami Määttä -- Kasvun ajattelutapa motivoi oppimaan / Kirsi Tirri, Elina Kuusisto ja Sonja Laine -- Motivationaalisesti haavoittuvat lapset kasvun eri poluilla / Marja Vauras, Anne-Elina Salo ja Anu Kajamies -- Oppiaineiden arvostukset: tärkeää, hyödyllistä, kiinnostavaa vai kuormittavaa / Jaana Viljaranta ja Heta Tuominen -- Osa 2 Motivaatio rakennetaan yhdessä -- Kaveriverkostot ja oppimismotivaatio / Noona Kiuru -- Motivoidutaan yhdessä / Hanna Järvenoja, Kristiina Kurki ja Sanna Järvelä -- Ryhmän oppimismotivaatio ja sitoutuminen yhteisöllisessä keksintöprojektissa / Sini Riikonen, Kati Sormunen, Tiina Korhonen, Kaiju Kangas, Pirita Seitamaa-Hakkarainen ja Kai Hakkarainen -- Opettajan merkitys oppimismotivaatiolle / Marja-Kristiina Lerkkanen ja Eija Pakarinen -- Opettaja voi tukea oppilaan kiinnostuksen kehittymistä / Kalle Juuti ja Jari Lavonen -- Kodin ja vanhempien merkitys oppimismotivaatiolle / Kaisa Aunola -- Kirjoittajat
*650 7$aoppiminen$2ysa
*650 7$amotivaatio$2ysa
*650 7$aopiskelumotivaatio$2ysa
*650 7$aoppimispsykologia$2ysa
*650 7$aopettaja-oppilassuhde$2ysa
*7001 $aAunola, Kaisa.
*830 0$aOppiminen.
*852  $lSALMELA-ARO
*979  $a0000012267
*999  $aMikroMarc$b[Book]$x0
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Yksi opiskelee kovasti saadakseen hyviä arvosanoja, toinen tekee saman oppimisen ilosta. Molemmat saattavat olla yhtä motivoituneita mutta eri tavoin. Mikä meitä pohjimmiltaan motivoi oppimaan? Oppimistilanteessa motivaatio on aina monen tekijän summa. Oppimismotivaatio ei ole pysyvä piirre vaan siihen vaikuttavat yksilön omat sekä ulkopuoliset tekijät. Esimerkiksi sosiaalisilla suhteilla, opettajan vuorovaikutustavalla ja erilaisilla oppijan ajattelutavoilla on suuri merkitys oppimismotivaation rakentumisessa. Kirjassa vastataan kysymyksiin motivaation ja oppimisen yhteydestä uuden motivaatiotieteen avulla käytännön opetustyötä unohtamatta. Asiaan paneudutaan esimerkiksi kaveriverkostojen, vanhempien, opettajan roolin sekä kouluinnon ja -uupumuksen näkökulmista.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
17394Saatavana HO-kirjastoV
17395Saatavana HO-kirjastoV