Tervetuloa kirjastoon!

Tilanne päällä! : näkökulmia S2-opetukseen
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Vaarala, Heidi, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Tilanne päällä! : näkökulmia S2-opetukseen
Muut nimekkeet
  • Näkökulmia S2-opetukseen
Julkaistu
  • Opetushallitus, Helsinki : [2016] Next Print Oy, Helsinki : 2016.
UDK-luokituskoodi
YKL-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 160 sivua : kuvitettu ; 25 cm
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
  • Oppaat ja käsikirjat, ISSN 1798-8950 ; 2016:1
  • Oppaat ja käsikirjat / Opetushallitus, ISSN 1798-8950 ; 2016:1
Asiasana
Aineiston lajityyppi/muoto
Henkilönnimi
  • Reiman, Nina, kirjoittaja.
  • Jalkanen, Juha, kirjoittaja.
  • Nissilä, Leena, kirjoittaja.
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke
  • Oppaat ja käsikirjat / Opetushallitus, 1798-8950 ; 2016:1.
ISBN
  • 978-952-13-6042-8
  • suomi
*00004145cam a2200637 i 4500
*0019776
*00520210717113822.0
*008160303s2016    fi a     |    000 0 fin  
*020  $a978-952-13-6042-8$c38,76$qnidottu
*035  $a(FI-MELINDA)009374075
*040  $aFI-NL$bfin$erda$dFI-Vaski$dFI-BTJ$dFI-Sata
*0410 $afin
*042  $afinb
*0801 $a809.454.1$21974/fin/fennica
*0801 $a373$21974/fin/fennica
*080  $a372
*080  $a372.88
*084  $a88.2$2ykl
*084  $a38.52$2ykl
*084  $a38.298$2ykl
*1001 $aVaarala, Heidi,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000061872
*24510$aTilanne päällä! :$bnäkökulmia S2-opetukseen /$cHeidi Vaarala, Nina Reiman, Juha Jalkanen, Leena Nissilä.
*24630$aNäkökulmia S2-opetukseen
*260  $aHelsinki$bOpetushallitus$c2016
*264 1$aHelsinki :$bOpetushallitus,$c[2016]
*264 3$aHelsinki :$bNext Print Oy,$c2016.
*300  $a160 sivua :$bkuvitettu ;$c25 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*4901 $aOppaat ja käsikirjat,$x1798-8950 ;$v2016:1
*4901 $aOppaat ja käsikirjat / Opetushallitus,$x1798-8950 ;$v2016:1
*500  $akasv.tdk
*500  $aPED0033 Opetuksen suunnittelu, toteutus ja arviointi I
*520  $aMiten kieltä opitaan? Mitä on tilanteinen kielitaito ja mitä se tarkoittaa S2-opetuksessa? Miten opetan ryhmiä, joissa on monikielisiä oppilaita? Kielen oppiminen on dynaaminen prosessi. Toisen kielen oppimisen tutkimuksen nykysuuntaukset näkevät kielenoppimisen monimuotoisena, kokonaisvaltaisena ja vuorovaikutteisena prosessina, jolle on ominaista jatkuva muutos. Kieltä opitaan käyttämällä sitä. Kielenkäyttötilanteessa oppijan käytössä ovat kaikki tilanteessa läsnä olevat kieliympäristön ja muiden kielenkäyttäjien resurssit, ja oppiminen on näiden resurssien jakamista. Kielitaidon tavoitteena ei enää pidetä kuvitteellista äidinkielisen puhujan täydellistä taitoa, vaan kielitaito nähdään tilanteisena ja varioivana. Tavoitteena on kielitaito, jolla yksilö selviytyy ja voi toimia itselleen merkityksellisissä tilanteissa ja yhteisöissä. Tämän kirjan nimi - Tilanne päällä! - heijastelee tätä ajattelua. Kirja sisältää tietoa uusista S2-alan tutkimuksista ja opetussuunnitelman perusteiden keskeisistä muutoksista sekä tähän mennessä kertynyttä kokemusta ja tietoa opetuksen arjesta. Se antaa työkaluja opetustyöhön ja sen suunnitteluun. Kirja on tarkoitettu erityisesti S2-opettajille sekä kaikille niille luokan- ja aineenopettajille, joiden ryhmissä on monikielisiä oppilaita.
*583  $aBTJ$5FENNI
*583  $aBTJ AUKT/HENK nr$5FENNI
*650 7$asuomi toisena kielenä$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24613
*650 7$akielen oppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24061
*650 7$akielen omaksuminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10163
*650 7$aopetussuunnitelmat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5140
*650 7$aopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$asuomen kieli$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8856
*650 7$amonikielisyys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6720
*650 7$afinska som andraspråk$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24613
*650 7$aspråkinlärning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24061
*650 7$aspråktillägnande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10163
*650 7$aläroplaner$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5140
*650 7$aundervisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$afinska$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8856
*650 7$aflerspråkighet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6720
*655 7$aopetusoppaat$2slm/fin$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s1276
*655 7$alärarhandledningar$2slm/swe$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s1276
*7001 $aReiman, Nina,$ekirjoittaja.
*7001 $aJalkanen, Juha,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000162068
*7001 $aNissilä, Leena,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000130341
*830 0$aOppaat ja käsikirjat / Opetushallitus,$x1798-8950 ;$v2016:1.
*901  $aMU20180125$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Miten kieltä opitaan? Mitä on tilanteinen kielitaito ja mitä se tarkoittaa S2-opetuksessa? Miten opetan ryhmiä, joissa on monikielisiä oppilaita? Kielen oppiminen on dynaaminen prosessi. Toisen kielen oppimisen tutkimuksen nykysuuntaukset näkevät kielenoppimisen monimuotoisena, kokonaisvaltaisena ja vuorovaikutteisena prosessina, jolle on ominaista jatkuva muutos. Kieltä opitaan käyttämällä sitä. Kielenkäyttötilanteessa oppijan käytössä ovat kaikki tilanteessa läsnä olevat kieliympäristön ja muiden kielenkäyttäjien resurssit, ja oppiminen on näiden resurssien jakamista. Kielitaidon tavoitteena ei enää pidetä kuvitteellista äidinkielisen puhujan täydellistä taitoa, vaan kielitaito nähdään tilanteisena ja varioivana. Tavoitteena on kielitaito, jolla yksilö selviytyy ja voi toimia itselleen merkityksellisissä tilanteissa ja yhteisöissä. Tämän kirjan nimi - Tilanne päällä! - heijastelee tätä ajattelua. Kirja sisältää tietoa uusista S2-alan tutkimuksista ja opetussuunnitelman perusteiden keskeisistä muutoksista sekä tähän mennessä kertynyttä kokemusta ja tietoa opetuksen arjesta. Se antaa työkaluja opetustyöhön ja sen suunnitteluun. Kirja on tarkoitettu erityisesti S2-opettajille sekä kaikille niille luokan- ja aineenopettajille, joiden ryhmissä on monikielisiä oppilaita.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Saatavana HO-kirjastoV
Ex2Saatavana HO-kirjastoV