Henkilönnimi
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö Julkisen palvelun hittiradio? : soittolista erottautumiskeinona kilpailussa kuuntelijoista
Julkaistu
Ulkoasutiedot
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa Media & Viestintä, ISSN 2342-477X ; 39(2)
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms. Julkisen palvelun yleisradioyhtiöt ovat 1960-luvulta alkaen yrittäneet sopeutua nuorison musiikin kysyntään. Kun kaupallinen radiotarjonta on lisääntynyt ja kun julkisen palvelun toimia nyt valvotaan aiempaa tarkemmin, on herännyt kysymys, missä määrin ja millä tavoin julkisen palvelun radiokanavien tulisi erottua kaupallisista formaattiradioista. Artikkeli tarkastelee julkisen palvelun musiikkiradion erottautumiskeinoja esimerkkinään Suomen keskeiset nuorisolle ja nuorille aikuisille suunnatut hittiasemat. Musiikkiohjelmiston sisältöä ja monipuolisuutta kuvaavia mittareita hyödyntämällä tutkimus osoittaa Yleisradion YleX-kanavan eroavan merkittävästi keskeisistä kaupallisista kilpailijoistaan Energystä ja The Voicesta ja esittää, että myös suosituimpaan musiikkiin keskittyvä hittiradio voi täyttää julkisen palvelun tehtävää.
Asiasana - Kontrolloimaton
Henkilönnimi
Elektronisen aineiston sijainti ja käyttö (URI) https://doi.org/10.23983/mv.61427 Linkki verkkoaineistoon
*00002037nab a22003374a 4500
*00110833
*00520201106111827.0
*007tu
*008160831s2016\\\\xx\|||||\||||\|||||0fin|c
*035 $a23515
*035 $a(PLib-conv)0000023515
*0410 $afin
*1001 $aHellman, Heikki.
*24510$aJulkisen palvelun hittiradio? :$bsoittolista erottautumiskeinona kilpailussa kuuntelijoista /$cHeikki Hellman, Arto Vilkko.
*260 $c2016.
*300 $a73-92.
*4901 $aMedia & Viestintä,$x2342-477X ;$v39(2)
*520 $aJulkisen palvelun yleisradioyhtiöt ovat 1960-luvulta alkaen yrittäneet sopeutua nuorison musiikin kysyntään. Kun kaupallinen radiotarjonta on lisääntynyt ja kun julkisen palvelun toimia nyt valvotaan aiempaa tarkemmin, on herännyt kysymys, missä määrin ja millä tavoin julkisen palvelun radiokanavien tulisi erottua kaupallisista formaattiradioista. Artikkeli tarkastelee julkisen palvelun musiikkiradion erottautumiskeinoja esimerkkinään Suomen keskeiset nuorisolle ja nuorille aikuisille suunnatut hittiasemat. Musiikkiohjelmiston sisältöä ja monipuolisuutta kuvaavia mittareita hyödyntämällä tutkimus osoittaa Yleisradion YleX-kanavan eroavan merkittävästi keskeisistä kaupallisista kilpailijoistaan Energystä ja The Voicesta ja esittää, että myös suosituimpaan musiikkiin keskittyvä hittiradio voi täyttää julkisen palvelun tehtävää.
*653 $aJULKISET PALVELUT
*653 $aKAUPALLINEN RADIO
*653 $aKILPAILU
*653 $aRADIO
*653 $aRADIOASEMAT
*653 $aRADIOKANAVAT
*653 $aYLEISRADIO
*7001 $aVilkko, Arto.
*8102 $aMedia & Viestintä,$x2342-477X ;$v39(2)
*85640$uhttps://doi.org/10.23983/mv.61427$yLinkki verkkoaineistoon
*979 $a0000023515
*999 $aMikroMarc$b[Article]$x7
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.