Tekijänoikeuden erikoiskirjasto

Den svenska mediemarknaden 2016 : Ägare. Företag. Medier
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Ohlsson, Jonas.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Den svenska mediemarknaden 2016 : Ägare. Företag. Medier
Julkaistu
  • Nordicom, Göteborg : 2016.
SAB-luokituskoodi
  • 07
Muu luokituskoodi
  • 07
Ulkoasutiedot
  • 102 s.
  • PDF
Huomautus sisällöstä
  • 1 En studie av de svenska medieföretagen och deras ägare -- 2 Svensk mediemarknad under 2000-talet -- 3 Mediemarknadens strukturella utveckling -- 4 De största medieägarna och deras företag -- 5 Svensk mediemarknad ur ett ägarperspektiv
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • Den svenska mediemarknaden genomgår just nu en genomgripande strukturomvandling. I takt med att internet är på god väg att utvecklas till den huvudsakliga spelplanen för såväl innehållsproducenter som annonsörer förändras förutsättningarna för att bedriva medieföretagande. Svenska medieföretag konkurrerar inte längre enbart med varandra. Globala aktörer som Google, Facebook och Netflix har på kort tid kommit att kapa åt sig betydande andelar av pengaflödena på den svenska mediemarknaden. Den svenska mediemarknaden 2016 är den åttonde upplagan av Nordicoms rapportserie över den ekonomiska och strukturella utvecklingen på medieområdet i Sverige. Rapporten är skriven av fil. dr Jonas Ohlsson, forskare vid Nordicom.
Asiasana - Kontrolloimaton
Elektronisen aineiston sijainti ja käyttö (URI)
  • https://norden.diva-portal.org/smash/get/diva2:1051484/FULLTEXT01.pdf Linkki verkkoaineistoon
ISBN
  • 978-91-87957-27-7
*00001111nam a22002894a 4500
*00110841
*00520201106111827.0
*007cr||||||||||||
*008160905|2016\\\\fi\||||e|||d||||||0|fin||
*019  $bga,la,na
*020  $a978-91-87957-27-7$qPDF
*035  $a23523
*035  $a(PLib-conv)0000023523
*0410 $aswe
*084  $a07$2ykl
*1001 $aOhlsson, Jonas.
*24510$aDen svenska mediemarknaden 2016 :$bÄgare. Företag. Medier /$cJonas Ohlsson.
*264  $aGöteborg :$bNordicom,$c2016.
*300  $a102 s.
*300  $fPDF
*505  $a1 En studie av de svenska medieföretagen och deras ägare -- 2 Svensk mediemarknad under 2000-talet -- 3 Mediemarknadens strukturella utveckling -- 4 De största medieägarna och deras företag -- 5 Svensk mediemarknad ur ett ägarperspektiv
*520  $aDen svenska mediemarknaden genomgår just nu en genomgripande strukturomvandling. I takt med att internet är på god väg att utvecklas till den huvudsakliga spelplanen för såväl innehållsproducenter som annonsörer förändras förutsättningarna för att bedriva medieföretagande. Svenska medieföretag konkurrerar inte längre enbart med varandra. Globala aktörer som Google, Facebook och Netflix har på kort tid kommit att kapa åt sig betydande andelar av pengaflödena på den svenska mediemarknaden. Den svenska mediemarknaden 2016 är den åttonde upplagan av Nordicoms rapportserie över den ekonomiska och strukturella utvecklingen på medieområdet i Sverige. Rapporten är skriven av fil. dr Jonas Ohlsson, forskare vid Nordicom.
*653  $aRUOTSI
*653  $aMEDIA-ALA
*653  $aOMISTUS
*653  $aRAKENNE
*85640$uhttps://norden.diva-portal.org/smash/get/diva2:1051484/FULLTEXT01.pdf$yLinkki verkkoaineistoon
*979  $a0000023523
*999  $aMikroMarc$b[Electronic material]$x26
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Kuvausta ei toistaiseksi saatavana

Lähetä