Tekijänoikeuden erikoiskirjasto

Digitalisaatio ammatillisessa koulutuksessa
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Koramo, Marika.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Digitalisaatio ammatillisessa koulutuksessa
Julkaistu
  • Opetushallitus, Helsinki : 2018.
SAB-luokituskoodi
  • 38.542
Muu luokituskoodi
  • 38.542
Ulkoasutiedot
  • 100 s.
  • PDF
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
  • Raportit ja selvitykset / Opetushallitus, ISSN 1798-8926 ; 2018:9
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • 1. Johdanto -- 2. Tutkimuksen tavoite ja toteutus -- Kirjallisuuskatsaus -- 3. Digitalisaatio ammatillisessa koulutuksessa -- 4. Kehittyvä ammatillinen opettajuus -- Tutkimuksen tulokset -- 5. Digitalisaation tila ja vaikutukset opetus- ja ohjaushenkilöstön arvioimana -- 6. Digitalisaation tila ja vaikutukset opiskelijoiden arvioimana -- 7. Case-kuvaukset -- 8. Johtopäätökset ja suositukset -- Liitteet -- Lähteet. DIGAM (Digitalisaatio ammatillisessa koulutuksessa) -tutkimuksessa selvitettiin, miten digitalisaatio vaikuttaa oppimiseen ja osaamisen kehittymiseen ammatillisessa koulutuksessa. DIGAM-tutkimuksessa tarkastellaan ammatillisen koulutuksen digitalisaation tilaa ja vaikutuksia ammatillisen osaamisen hankkimiseen. Digitalisaation tilaa tarkastellaan erityisesti opetus- ja ohjaushenkilöstön sekä opiskelijoiden näkökulmista. Tutkimuksessa kartoitettiin myös ammatillisessa koulutuksessa käytössä olevia digitaalisia välineitä ja laitteita. Ammatillisen koulutuksen digitalisaation tilanteesta haluttiin koota tietoa myös ammatillisen koulutuksen reformin toteuttamisen tueksi. Tutkimusraportti sisältää kirjallisuuskatsauksen sekä tutkimuksen empiiriset tulokset. Tutkimuksen selvitysosa (kirjallisuuskatsaus) laadittiin erityisesti siksi, että aiemmin ei ollut tarkkaa kokonaiskuvaa aihealueeseen liittyvästä saatavilla olevasta tutkimustiedosta. Tutkimuksessa esitetään digitalisaatiota edistäviä suosituksia opetushallinnolle ja koulutuksen järjestäjille. Tulosten toivotaan edistävän ammatillisen koulutuksen ja digitaalisten oppimisympäristöjen kehittämistä. Raportissa tuodaan esiin kehittämiskohteita sekä esitetään suosituksia jatkokehittämiselle. Tutkimus on toteutettu Opetushallituksen toimeksiannosta, ja sen on toteuttanut Owal Group Oy (Marika Koramo ja Laura Jauhola) yhteistyössä Oamk, Ammatillisen opettajakorkeakoulun lehtori Sanna Brauerin kanssa tammi-joulukuun 2017 välisenä aikana.
Asiasana - Kontrolloimaton
Henkilönnimi
  • Brauer, Sanna.
  • Jauhola, Laura.
Elektronisen aineiston sijainti ja käyttö (URI)
  • https://www.oph.fi/download/191033_Digitalisaatio_ammatillisessa_koulutuksessa.pdf Linkki
ISBN
  • 978-952-13-6497-6
*00003137nam a22003614a 4500
*00112908
*00520201106111839.0
*007cr||||||||||||
*008181025|2018\\\\fi\||||e|||d||||||0|fin||
*019  $bga,la,na
*020  $a978-952-13-6497-6$qPDF
*035  $a25647
*035  $a(PLib-conv)0000025647
*0410 $afin
*084  $a38.542$2ykl
*1001 $aKoramo, Marika.
*24510$aDigitalisaatio ammatillisessa koulutuksessa /$cMarika Koramo, Sanna Brauer, Laura Jauhola.
*260  $aHelsinki :$bOpetushallitus,$c2018.
*300  $a100 s.
*300  $fPDF
*4901 $aRaportit ja selvitykset / Opetushallitus,$x1798-8926 ;$v2018:9
*520  $a1. Johdanto -- 2. Tutkimuksen tavoite ja toteutus -- Kirjallisuuskatsaus -- 3. Digitalisaatio ammatillisessa koulutuksessa -- 4. Kehittyvä ammatillinen opettajuus -- Tutkimuksen tulokset -- 5. Digitalisaation tila ja vaikutukset opetus- ja ohjaushenkilöstön arvioimana -- 6. Digitalisaation tila ja vaikutukset opiskelijoiden arvioimana -- 7. Case-kuvaukset -- 8. Johtopäätökset ja suositukset -- Liitteet -- Lähteet.  DIGAM (Digitalisaatio ammatillisessa koulutuksessa) -tutkimuksessa selvitettiin, miten digitalisaatio vaikuttaa oppimiseen ja osaamisen kehittymiseen ammatillisessa koulutuksessa. DIGAM-tutkimuksessa tarkastellaan ammatillisen koulutuksen digitalisaation tilaa ja vaikutuksia ammatillisen osaamisen hankkimiseen. Digitalisaation tilaa tarkastellaan erityisesti opetus- ja ohjaushenkilöstön sekä opiskelijoiden näkökulmista. Tutkimuksessa kartoitettiin myös ammatillisessa koulutuksessa käytössä olevia digitaalisia välineitä ja laitteita.   Ammatillisen koulutuksen digitalisaation tilanteesta haluttiin koota tietoa myös ammatillisen koulutuksen reformin toteuttamisen tueksi.  Tutkimusraportti sisältää kirjallisuuskatsauksen sekä tutkimuksen empiiriset tulokset. Tutkimuksen selvitysosa (kirjallisuuskatsaus) laadittiin erityisesti siksi, että aiemmin ei ollut tarkkaa kokonaiskuvaa aihealueeseen liittyvästä saatavilla olevasta tutkimustiedosta.   Tutkimuksessa esitetään digitalisaatiota edistäviä suosituksia opetushallinnolle ja koulutuksen järjestäjille. Tulosten toivotaan edistävän ammatillisen koulutuksen ja digitaalisten oppimisympäristöjen kehittämistä. Raportissa tuodaan esiin kehittämiskohteita sekä esitetään suosituksia jatkokehittämiselle.   Tutkimus on toteutettu Opetushallituksen toimeksiannosta, ja sen on toteuttanut Owal Group Oy (Marika Koramo ja Laura Jauhola) yhteistyössä Oamk, Ammatillisen opettajakorkeakoulun lehtori Sanna Brauerin kanssa tammi-joulukuun 2017 välisenä aikana.
*653  $aDIGITALISAATIO
*653  $aVAIKUTUKSET
*653  $aAMMATILLINEN KOULUTUS
*653  $aOPETTAJAT
*653  $aOPETTAJUUS
*653  $aOPISKELIJAT
*7001 $aBrauer, Sanna.
*7001 $aJauhola, Laura.
*8102 $aRaportit ja selvitykset / Opetushallitus,$x1798-8926 ;$v2018:9
*85640$uhttps://www.oph.fi/download/191033_Digitalisaatio_ammatillisessa_koulutuksessa.pdf$yLinkki
*979  $a0000025647
*999  $aMikroMarc$b[Electronic material]$x26
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Kuvausta ei toistaiseksi saatavana

Teos 
Lähetä