Tekijänoikeuden erikoiskirjasto

Kuinka musiikkia käytetään
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Uschanov, Tommi, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Kuinka musiikkia käytetään
Julkaistu
  • Kustannusosakeyhtiö Teos, Helsinki : [2020] Meediazone OÜ Viro : ©2020
UDK-luokituskoodi
  • 78
SAB-luokituskoodi
  • 78.16
Muu luokituskoodi
  • 78.16
Ulkoasutiedot
  • 207 sivua : kuvitettu ; 22 cm
Huomautus sisällöstä
  • 1. Musiikin sanomisesta hyväksi tai huonoksi -- 2. Eräitä musiikin käyttötarkoituksia -- 3. Musiikin ja äänentoiston suhteesta -- 4. Musiikin ja tanssin suhteesta.
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • Miksi lauluissa on pakko olla sanat? Miksi 1950-luvun jazzkritiikki kuulostaa aivan tämän päivän someraivolta? Miten musiikki liittyy ilmastonmuutokseen? Mitä belgialainen popcorn voi opettaa musiikin merkityksestä? Voiko musiikki enää olla yhtä tärkeää kuin ennen, kun sitä voi nykyään koska vain kuunnella niin paljon kuin haluaa? Äänentallennuksen keksiminen 1800-luvulla muutti musiikin uudella tavalla konkreettiseksi: joksikin, jota voi ostaa ja myydä, mutta joka usein myös karkaa arvaamattomasti niin myyjien kuin ostajienkin näpeistä. Kuinka musiikkia käytetään on kirja siitä, miten musiikin muuttuminen taiteesta tavaraksi on vapauttanut ihmiset tekemään musiikilla uudenlaisia asioita, mutta myös musiikin tekemään ihmisille uudenlaisia asioita. Samalla kirja nostaa esiin, miten monin eri tavoin musiikki voi liittyä erilaisiin itsensä ulkopuolisiin asioihin, kuten kieleen, historiaan, teknologiaan ja tanssiin – ja miten tietoisuus tästä voi vaikuttaa siihen, millä korvilla musiikkia kuuntelee.
Asiasana
ISBN
  • 978-951-851-975-4
*00004263cam a2200673 i 4500
*00116587
*00520220103224642.0
*008200303t20202020fi ||||       |0| 0|fin|c
*020  $a978-951-851-975-4$qsidottu
*035  $a(FI-MELINDA)016749073
*040  $aFI-CUTE$bfin$erda
*0410 $afin
*042  $afinb
*0801 $a78$21974/fin/fennica
*084  $a78.16$2ykl
*1001 $aUschanov, Tommi,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000116378
*24510$aKuinka musiikkia käytetään /$cTommi Uschanov.
*264 1$aHelsinki :$bKustannusosakeyhtiö Teos,$c[2020]
*264 3$aViro :$bMeediazone OÜ
*264 4$c©2020
*300  $a207 sivua :$bkuvitettu ;$c22 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*5050 $a1. Musiikin sanomisesta hyväksi tai huonoksi -- 2. Eräitä musiikin käyttötarkoituksia -- 3. Musiikin ja äänentoiston suhteesta -- 4. Musiikin ja tanssin suhteesta.
*520  $aMiksi lauluissa on pakko olla sanat? Miksi 1950-luvun jazzkritiikki kuulostaa aivan tämän päivän someraivolta? Miten musiikki liittyy ilmastonmuutokseen? Mitä belgialainen popcorn voi opettaa musiikin merkityksestä? Voiko musiikki enää olla yhtä tärkeää kuin ennen, kun sitä voi nykyään koska vain kuunnella niin paljon kuin haluaa? Äänentallennuksen keksiminen 1800-luvulla muutti musiikin uudella tavalla konkreettiseksi: joksikin, jota voi ostaa ja myydä, mutta joka usein myös karkaa arvaamattomasti niin myyjien kuin ostajienkin näpeistä. Kuinka musiikkia käytetään on kirja siitä, miten musiikin muuttuminen taiteesta tavaraksi on vapauttanut ihmiset tekemään musiikilla uudenlaisia asioita, mutta myös musiikin tekemään ihmisille uudenlaisia asioita. Samalla kirja nostaa esiin, miten monin eri tavoin musiikki voi liittyä erilaisiin itsensä ulkopuolisiin asioihin, kuten kieleen, historiaan, teknologiaan ja tanssiin – ja miten tietoisuus tästä voi vaikuttaa siihen, millä korvilla musiikkia kuuntelee.
*650 7$amusiikintutkimus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21685
*650 7$amusiikkifilosofia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p19358
*650 7$amusiikki$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1808
*650 7$aestetiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5196
*650 7$atulkinta$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4511
*650 7$amusiikin tulkinta$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p29842
*650 7$aarvottaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p15139
*650 7$amusiikkikritiikki$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p15025
*650 7$ayhteiskunta$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9778
*650 7$atanssi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1278
*650 7$amusiikkiteollisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14669
*650 7$amusiikkisosiologia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16868
*650 7$amusiikkipsykologia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13805
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Miksi lauluissa on pakko olla sanat? Miksi 1950-luvun jazzkritiikki kuulostaa aivan tämän päivän someraivolta? Miten musiikki liittyy ilmastonmuutokseen? Mitä belgialainen popcorn voi opettaa musiikin merkityksestä? Voiko musiikki enää olla yhtä tärkeää kuin ennen, kun sitä voi nykyään koska vain kuunnella niin paljon kuin haluaa? Äänentallennuksen keksiminen 1800-luvulla muutti musiikin uudella tavalla konkreettiseksi: joksikin, jota voi ostaa ja myydä, mutta joka usein myös karkaa arvaamattomasti niin myyjien kuin ostajienkin näpeistä. Kuinka musiikkia käytetään on kirja siitä, miten musiikin muuttuminen taiteesta tavaraksi on vapauttanut ihmiset tekemään musiikilla uudenlaisia asioita, mutta myös musiikin tekemään ihmisille uudenlaisia asioita. Samalla kirja nostaa esiin, miten monin eri tavoin musiikki voi liittyä erilaisiin itsensä ulkopuolisiin asioihin, kuten kieleen, historiaan, teknologiaan ja tanssiin – ja miten tietoisuus tästä voi vaikuttaa siihen, millä korvilla musiikkia kuuntelee. TOMMI USCHANOV (s. 1975) on helsinkiläinen tutkija, kääntäjä ja aikamme terävimpiä yhteiskunnallisia keskustelijoita. Uschanov on aiemmin julkaissut teokset Mikä vasemmistoa vaivaa? (2008), Suuri kaalihuijaus: kirjoituksia yhteiskunnallisesta tietämättömyydestä (2010), Miksi Suomi on Suomi (2012), Hätä on tarpeen (2015) ja Sininen tango: esseitä populaarikulttuurista ja historiasta (2017).

Lähetä
Niteen tunnusTilaEräpäiväKuuluuSijaintiHylly
Ex1Saatavana KirjastoKirjasto 78.16