Tekijänoikeuden erikoiskirjasto

Newly Minted : NFTs in the Entertainment Industry
Muistilista on tyhjä
Vis
Hylly
  • SA-EIPR
Henkilönnimi
  • Eziefula, Nick, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Newly Minted : NFTs in the Entertainment Industry
Julkaistu
  • 2022
Ulkoasutiedot
  • s. 33-35
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
  • European Intellectual Property Review, ISSN 0142-0461 ; 44(1)
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • Non-fungible tokens, or NFTs, have become a hot topic as creators seek to capitalise on the novel use of blockchain technology. Examples from the music industry include Grimes’ digital art collection, Mike Shinoda’s release of a “digitally autographed MP3” and the Kings of Leon auction of various NFTs and release of an album as an NFT. In light of low compensation from digital streaming of content, many artists seem to be viewing NFTs as a valuable new revenue stream. This article examines some contractual and IP considerations that might arise when NFTs are exploited in the entertainment industries.
Asiasana
Henkilönnimi
  • Hopton, Peter kirjoittaja.
  • Wilson, Andrew, kirjoittaja.
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke
  • European Intellectual Property Review, 0142-0461 ; 44(1).
*000      ab a        ar
*00116713
*008      s2022||||xxk|||||||||||||||||eng||            
*041  $aeng
*1001 $aEziefula, Nick,$ekirjoittaja.
*24510$aNewly Minted :$bNFTs in the Entertainment Industry /$cNick Eziefula, Peter Hopton, Andrew Wilson.
*260  $c2022
*300  $as. 33-35
*490  $aEuropean Intellectual Property Review,$x0142-0461 ;$v44(1)
*520  $aNon-fungible tokens, or NFTs, have become a hot topic as creators seek to capitalise on the novel use of blockchain technology. Examples from the music industry include Grimes’ digital art collection, Mike Shinoda’s release of a “digitally autographed MP3” and the Kings of Leon auction of various NFTs and release of an album as an NFT. In light of low compensation from digital streaming of content, many artists seem to be viewing NFTs as a valuable new revenue stream. This article examines some contractual and IP considerations that might arise when NFTs are exploited in the entertainment industries.
*650 7$adigitaaliset hallintatodistukset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p40022
*650 7$alohkoketjut$0http://www.yso.fi/onto/yso/p38227$2yso/fin
*650 7$avirtuaalivaluutta$0https://yso.fi/onto/yso/p28873$2yso/fin
*650 7$amusiikki$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1808
*650 7$ataide$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2851
*650 7$amusiikkiteollisuus$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14669$2yso/fin
*650 7$aviihdeteollisuus$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6042$2yso/fin
*7001 $aHopton, Peter$ekirjoittaja.
*7001 $aWilson, Andrew,$ekirjoittaja.
*830 0$aEuropean Intellectual Property Review,$x0142-0461 ;$v44(1).
*852  $hSA-EIPR
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Vis
Lähetä
Niteen tunnusTilaEräpäiväKuuluuSijaintiHylly
Ex1Saatavana (ei lainattavissa) KirjastoKirjasto SA-EIPR