Tekijänoikeuden erikoiskirjasto

Character Merchandising, Passing Off and Unfair Competition Principles in Australia.
Muistilista on tyhjä
Vis
Hylly
  • SA-EIPR
Henkilönnimi
  • Owoeye, Olasupo, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Character Merchandising, Passing Off and Unfair Competition Principles in Australia.
Julkaistu
  • Sweet & Maxwell, London : 2022.
Ulkoasutiedot
  • s. 300-309
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
  • European Intellectual Property Review, ISSN 0142-0461 ; 44(5)
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • This article discusses how the tort of passing off and intellectual property rules apply to character merchandising in Australia. This article highlights the significance of unfair competition principles under the Australian Consumer Law in character merchandising cases. The possible defences to character merchandising cases are covered. The paper notes that while passing off and unfair competition rules have similar requirements in establishing character merchandising, unfair competition principles can apply to a broader range of circumstances than the scope of protection available under the tort of passing off.
Asiasana
Maantieteellinen nimi asiasanana
Henkilönnimi
  • Alofe, Oluwakemi. kirjoittaja.
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke
  • European Intellectual Property Review, 0142-0461 ; 44(5)
*000      ab a        ar
*00117241
*008      s2022||||xxk|||||||||||||||||eng||            
*040  $aFI-CUTE$bfin$erda
*0410 $aeng
*1001 $aOwoeye, Olasupo,$ekirjoittaja.
*24510$aCharacter Merchandising, Passing Off and Unfair Competition Principles in Australia.$cOlasupo Owoeye, Oluwakemi Alofe.
*264 1$aLondon :$bSweet & Maxwell,$c2022.
*300  $as. 300-309
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*4901 $aEuropean Intellectual Property Review,$x0142-0461 ;$v44(5)
*520  $aThis article discusses how the tort of passing off and intellectual property rules apply to character merchandising in Australia. This article highlights the significance of unfair competition principles under the Australian Consumer Law in character merchandising cases. The possible defences to character merchandising cases are covered. The paper notes that while passing off and unfair competition rules have similar requirements in establishing character merchandising, unfair competition principles can apply to a broader range of circumstances than the scope of protection available under the tort of passing off.
*650 7$aimmateriaalioikeus$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3068$2yso/fin
*650 7$akilpailuoikeus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p19178
*650 7$aoheistuotteet$0http://www.yso.fi/onto/yso/p26723$2yso/fin
*651 7$aAustralia$0http://www.yso.fi/onto/yso/p105116$2yso/fin
*7001 $aAlofe, Oluwakemi.$ekirjoittaja.
*830 0$aEuropean Intellectual Property Review,$x0142-0461 ;$v44(5)
*852  $hSA-EIPR
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Vis
Lähetä
Niteen tunnusTilaEräpäiväKuuluuSijaintiHylly
Ex1Saatavana (ei lainattavissa) KirjastoKirjasto SA-EIPR