Tekijänoikeuden erikoiskirjasto

Elämykset kulttuurina ja kulttuuri elämyksinä : kulttuurintutkimuksen näkökulmia elämystalouteen
Muistilista on tyhjä
Vis
Hylly
  • 30.12 ELÄ
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Elämykset kulttuurina ja kulttuuri elämyksinä : kulttuurintutkimuksen näkökulmia elämystalouteen
Muut nimekkeet
  • Kulttuurintutkimuksen näkökulmia elämystalouteen
Julkaistu
  • Jyväskylän yliopisto, [Jyväskylä] : 2016. Jyväskylän yliopistopaino Jyväskylä :
SAB-luokituskoodi
  • 30.12
Muu luokituskoodi
  • 30.12
Ulkoasutiedot
  • 383 sivua : kuvitettu ; 21 cm
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
  • Nykykulttuurin tutkimuskeskuksen julkaisuja, ISSN 1457-6899 ; 120
Huomautus sisällöstä
  • Esipuhe / Tuuli Lähdesmäki. -- Näkökulmia elämystalouden käsitteeseen -- Kulttuurin arvo elämystalouden aikana / Sanna Karkulehto ja Juhana Venäläinen. -- Sisällöntuotannon ja viestinnän prosesseja elämystaloudessa -- Uudet kirjoitustaidot merkitys- ja elämysyhteiskunnassa / Outi Kallionpää. -- Tarinallistaja - elämystalouden uusi ammtti / Anne Kalliomäki. -- Brändit, imagot ja kulttuurinen erottautuminen -- Kaupunkien elämyksellinen kehittäminen ja imagotyö / Tuuli LÄhdesmäki. -- Muuttuvia mielikuvia - taidekokoelma yrityskuvan ja brändin rakennusaineena / Teija Luukkanen-Hirvikoski. -- Kokoelmanhallinnan elämyspotentiaali museaalisen vaikuttavuuden tautalla / Nina Robbins. -- Eletyn elämän tuotteistaminen -- Täytetty Nietzsche. Weimarin Nietzsche-arkisto elämyksellisenä Nietzsche-landiana / Jaana Janhila-Anttonen. -- Semana Santa -kulkueet Gradanassa: eletystä uskonnosta elämystalouteen? / Sari Kuuva. -- Marimekon henki: paikka, tila ja autenttisuus / Rebekah Rousi. -- Elämystuotteiden intermediaalisuus ja intertekstuaalisuus -- Käsikirjoitettu kirjailija ja adaptaatioprosessit. Komisario Palmu -teosten cameo-roolit ja tekijyys elämyksellisinä sisältöinä / Marjo Vallittu. -- Hyllyiltä ruutuihin ja ruuduista sydämiin: sarjakuvahahmot räätälöityinä elämystuotteina / Essi Varis. -- Vain elämyksiä? Autenttisuus, kohun kierto ja intermediaaliset arvoketjut Vain elämää -televisiosarjassa / Juhana Venäläinen. -- "650 sivua tiivistettyä hulluutta on liikaa" - Jaakko Yli-Juonikkaan Neuromaani (2012) elämystalouden karstana ja polttoaineena / Laura Piippo.
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • Experiences as culture, culture as experiences - cultural studies perspectives on 'experience economy'.
  • [Summary]: Experiences as culture, culture as experiences - cultural studies perspectives on 'experience economy'
  • [Tiivistelmä]: Experiences as culture, culture as experiences - cultural studies perspectives on 'experience economy'
  • Elämyksellisyydestä on viime vuosikymmenten aikana tullut markkinoinnille keino erottautua ja houkutella kuluttajia. Elämyksellisyys kietoutuu talouden logiikkaan. Tätä yhteen kietoutumista on kuvattu sekä tieteessä että taloudessa elämystalouden käsitteellä. Teos ottaa kriittiseen tarkasteluunsa elämystalouden osana kulttuuria, ja kulttuurin osana elämysteollisuutta. Kirjan keskeisiä kysymyksiä ovat: Miten kulttuuria tuotteistettiin jo ennen elämystalouden käsitettä? Kuinka sitä tuotteistetaan niin kutsutussa globaalissa kilpailukyky-yhteiskunnassa? Miten elämystalouden logiikan piirissä luodut kulttuuriset sisällöt, tuotteet, konseptit ja palvelut tuottavat nykykulttuuria ja muokkaavat sen merkityksiä? Empiiristen esimerkkien avulla teoksessa osoitetaan, miten kulttuuri, taide, elämyksellisyys, talous, imagot, julkisuus ja media kytkeytyvät vuorovaikutteisesti toisiinsa.
Henkilönnimi
Yhteisönnimi
Asiasana
Henkilönnimi
  • Karkulehto, Sanna, toimittaja, kirjoittaja.
  • Lähdesmäki, Tuuli, toimittaja, kirjoittaja.
  • Venäläinen, Juhana, toimittaja, kirjoittaja.
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke
  • Nykykulttuurin tutkimuskeskuksen julkaisuja, 1457-6899 ; 120.
Elektronisen aineiston sijainti ja käyttö (URI)
  • http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-7116-8
ISBN
  • 978-951-39-6772-7
*00006709cam a2200961 i 4500
*00117668
*00520221228143310.0
*008161007s2016    fi ||||       |0||0|fin| 
*020  $a978-951-39-6772-7$qnidottu
*0243 $a9789513967727
*035  $a(FI-MELINDA)009813500
*040  $aFI-NL$bfin$erda$dFI-Ku$dFI-Piki
*0410 $afin$beng
*042  $afinb
*084  $a30.12$2ykl
*24500$aElämykset kulttuurina ja kulttuuri elämyksinä :$bkulttuurintutkimuksen näkökulmia elämystalouteen /$cSanna Karkulehto, Tuuli Lähdesmäki ja Juhana Venäläinen (toim.) ; kirjoittajat: Tuuli Lähdesmäki [ja 12 muuta].
*24630$aKulttuurintutkimuksen näkökulmia elämystalouteen
*264 1$a[Jyväskylä] :$bJyväskylän yliopisto,$c2016.
*264 3$aJyväskylä :$bJyväskylän yliopistopaino
*300  $a383 sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*4901 $aNykykulttuurin tutkimuskeskuksen julkaisuja,$x1457-6899 ;$v120
*5050 $aEsipuhe / Tuuli Lähdesmäki. -- Näkökulmia elämystalouden käsitteeseen -- Kulttuurin arvo elämystalouden aikana / Sanna Karkulehto ja Juhana Venäläinen. -- Sisällöntuotannon ja viestinnän prosesseja elämystaloudessa -- Uudet kirjoitustaidot merkitys- ja elämysyhteiskunnassa / Outi Kallionpää. -- Tarinallistaja - elämystalouden uusi ammtti / Anne Kalliomäki. -- Brändit, imagot ja kulttuurinen erottautuminen -- Kaupunkien elämyksellinen kehittäminen ja imagotyö / Tuuli LÄhdesmäki. -- Muuttuvia mielikuvia - taidekokoelma yrityskuvan ja brändin rakennusaineena / Teija Luukkanen-Hirvikoski. -- Kokoelmanhallinnan elämyspotentiaali museaalisen vaikuttavuuden tautalla / Nina Robbins. -- Eletyn elämän tuotteistaminen -- Täytetty Nietzsche. Weimarin Nietzsche-arkisto elämyksellisenä Nietzsche-landiana / Jaana Janhila-Anttonen. -- Semana Santa -kulkueet Gradanassa: eletystä uskonnosta elämystalouteen? / Sari Kuuva. -- Marimekon henki: paikka, tila ja autenttisuus / Rebekah Rousi. -- Elämystuotteiden intermediaalisuus ja intertekstuaalisuus -- Käsikirjoitettu kirjailija ja adaptaatioprosessit. Komisario Palmu -teosten cameo-roolit ja tekijyys elämyksellisinä sisältöinä / Marjo Vallittu. -- Hyllyiltä ruutuihin ja ruuduista sydämiin: sarjakuvahahmot räätälöityinä elämystuotteina / Essi Varis. -- Vain elämyksiä? Autenttisuus, kohun kierto ja intermediaaliset arvoketjut Vain elämää -televisiosarjassa / Juhana Venäläinen. -- "650 sivua tiivistettyä hulluutta on liikaa" - Jaakko Yli-Juonikkaan Neuromaani (2012) elämystalouden karstana ja polttoaineena / Laura Piippo.
*520  $aExperiences as culture, culture as experiences - cultural studies perspectives on 'experience economy'.
*520  $a[Summary]: Experiences as culture, culture as experiences - cultural studies perspectives on 'experience economy'
*520  $a[Tiivistelmä]: Experiences as culture, culture as experiences - cultural studies perspectives on 'experience economy'
*520  $aElämyksellisyydestä on viime vuosikymmenten aikana tullut markkinoinnille keino erottautua ja houkutella kuluttajia. Elämyksellisyys kietoutuu talouden logiikkaan. Tätä yhteen kietoutumista on kuvattu sekä tieteessä että taloudessa elämystalouden käsitteellä. Teos ottaa kriittiseen tarkasteluunsa elämystalouden osana kulttuuria, ja kulttuurin osana elämysteollisuutta. Kirjan keskeisiä kysymyksiä ovat: Miten kulttuuria tuotteistettiin jo ennen elämystalouden käsitettä? Kuinka sitä tuotteistetaan niin kutsutussa globaalissa kilpailukyky-yhteiskunnassa? Miten elämystalouden logiikan piirissä luodut kulttuuriset sisällöt, tuotteet, konseptit ja palvelut tuottavat nykykulttuuria ja muokkaavat sen merkityksiä? Empiiristen esimerkkien avulla teoksessa osoitetaan, miten kulttuuri, taide, elämyksellisyys, talous, imagot, julkisuus ja media kytkeytyvät vuorovaikutteisesti toisiinsa.
*60014$aWaltari, Mika$tKomisario Palmu -sarja.
*60014$aYli-Juonikas, Jaakko,$tNeuromaani.
*61024$aMarimekko (yhtiö)$0(FI-ASTERI-N)000006907
*63004$aVain elämää (televisio-ohjelma)
*650 7$akulttuurintutkimus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7493
*650 7$aelämyksellisyys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20773
*650 7$aelämys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3211
*650 7$akulttuuri$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p372
*650 7$aarvo (ominaisuudet)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1007
*650 7$aelämysteollisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12654
*650 7$asisältötuotanto$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p15070
*650 7$aviestintä$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p36
*650 7$abrändit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23851
*650 7$aimago$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11167
*650 7$aerottautuminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10646
*650 7$amuseot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4934
*650 7$auskonto ja uskonnot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2921
*650 7$ayritykset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3128
*650 7$asarjakuvahahmot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p22260
*650 7$akirjallisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8113
*650 7$ajulkisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p882
*650 7$amedia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2445
*650 7$atalous$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2555
*7001 $aKarkulehto, Sanna,$etoimittaja,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000131688
*7001 $aLähdesmäki, Tuuli,$etoimittaja,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000164813
*7001 $aVenäläinen, Juhana,$etoimittaja,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000163391
*830 0$aNykykulttuurin tutkimuskeskuksen julkaisuja,$x1457-6899 ;$v120.
*852  $h30.12 ELÄ
*85641$uhttp://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-7116-8
*901  $aMU20161220$5FENNI
*901  $aMM20170116$b250c$5FENNI
*901  $b650$5FIKKA$c20220331220939.0
*960  $aARTO
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Elämyksellisyydestä on viime vuosikymmenten aikana tullut markkinoinnille keino erottautua ja houkutella kuluttajia. Elämyksellisyys kietoutuu talouden logiikkaan. Tätä yhteen kietoutumista on kuvattu sekä tieteessä että taloudessa elämystalouden käsitteellä. Elämykset kulttuurina ja kulttuuri elämyksinä -teos ottaa kriittiseen tarkasteluunsa elämystalouden osana kulttuuria – ja kulttuurin osana elämysteollisuutta. Kirjan keskeisiä kysymyksiä ovat: Miten kulttuuria tuotteistettiin jo ennen elämystalouden käsitettä? Kuinka sitä tuotteistetaan niin kutsutussa globaalissa kilpailukyky-yhteiskunnassa? Miten elämystalouden logiikan piirissä luodut kulttuuriset sisällöt, tuotteet, konseptit ja palvelut tuottavat nykykulttuuria ja muokkaavat sen merkityksiä? ”Empiiristen esimerkkien avulla teoksessa osoitetaan, miten kulttuuri, taide, elämyksellisyys, talous, imagot, julkisuus ja media kytkeytyvät vuorovaikutteisesti toisiinsa."

Lähetä
Niteen tunnusTilaEräpäiväKuuluuSijaintiHylly
Ex1Saatavana KirjastoKirjasto 30.12 ELÄ