Tekijänoikeuden erikoiskirjasto

Sand & indigo : a Finnish and Gambian collaboration in art pedagogy
Muistilista on tyhjä
Vis
Hylly
  • 70 SAN
Yhtenäistetty nimeke
  • Sand & indigo, englanti
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Sand & indigo : a Finnish and Gambian collaboration in art pedagogy
Muut nimekkeet
  • Sand and indigo
  • Finnish and Gambian collaboration in art pedagogy
Julkaistu
  • The Academy of Fine Arts at the University of the Arts Helsinki, Helsinki : [2018] Oy Fram Ab Vaasa : 2018.
SAB-luokituskoodi
  • 70
Muu luokituskoodi
  • 70
Ulkoasutiedot
  • 1 nide (175 sivua) : faksimilejäljennöksiä, muotokuvia, valokuvia ; 25 cm
Huomautus bibliografiasta ym.
  • Sisältää bibliografioita.
Huomautus sisällöstä
  • Contents -- Prologue / Tarja Pitkänen-Walter & Tuula Jääskeläinen -- The collaboration that changed the phase of art in the Gambia / Alfusainey Gano -- Language editor's note / Christopher TenWolde -- Art work as a "secret power opening" : a Finnish and Gambian collaboration in researching perspectives, essences, and positions in visual art education / Tuula Jääskeläinen & Tarja Pitkänen-Walter -- Dyes and pigments from natural sources / Malla Tallgren -- Pigment acquisition from different kinds of sand in the Gambia, and its significance to the arts / Carlos Mendy -- Making inks from locally available natural materials in the Gambia / Ebtrima A. Ceesay --
  • Glowing up with art / Joseph John Gomez -- Sand painting / Ebrima S. Nyassi -- Ancestoral methods of dyeing fabric in the Gambia / Bakary Camara -- Dining together under the mango trees / Heli Kauppila -- As a third eye : Finnish art students and teachers in the Gambia / Minna Heikinaho -- Täällä ja siellä : miten voisimme oppia yhteisöllisyydestä? : haastattelu 13.03.2017 = Here and there : how can we learn about communality? : an interview 18.03.2017 / by Minna Heikinaho with Essas Coley -- Afrikka, lauseita / Laura Soisalon-Soininen -- Jerejeff / Pirjo Latomäki-Jegne & Pirjo Vallius -- Xam Xamleh School of Art and Design in the Gambia ...
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • The Gambia Project took place during the years 2015-2017 in collaboration with Finnish and Gambian visual art students, teachers, artists and local people. The project aimed to help in developing an art school in the Gambia and to enhance broader knowledge which could be utilized in visual art pedagogy and the development of learning environments in The Gambia and Finland. This brought to the fore the fundamental question of what art is - or can be - in these contexts. The ”Pigments from Gambian Nature” workshop was a practical platform for Finnish and Gambian students and teachers and artists to get acquainted and work with each other, while suspending the culturally bound concepts of art. The Gambia Project is explored from many different angles in this book. This book is an experiential introduction to this intercultural artistic research project, and it can be utilized in teaching and learning in arts education.
Yhteisönnimi
Kokouksen nimi
Asiasana
Maantieteellinen nimi asiasanana
Aineiston lajityyppi/muoto
  • kokoomateokset
  • kuvateokset
Henkilönnimi
  • Pitkänen-Walter, Tarja, toimittaja.
  • Jääskeläinen, Tuula, toimittaja.
  • TenWolde, Christopher, kielentarkastaja, toimittaja.
  • Haili, Jenni, graafinen suunnittelija.
Yhteisönnimi
  • Taideyliopisto. Cerada.
  • ArtsEqual-hanke.
  • Kulttuuripolitiikan tutkimuskeskus Cupore.
  • Taideyliopiston Kuvataideakatemia, julkaisija, kustantaja.
  • Fram (yhtiö), kirjanpainaja.
ISBN
  • 978-952-7131-40-4
*00006881cam a22009494i 4500
*00117785
*00520221031132258.0
*008180212s2018    fi cho e b    000 0deng c
*020  $a978-952-7131-40-4$qnidottu
*02430$a9789527131404
*035  $a(FI-HELKA)3139519-helkadb
*035  $a(FI-MELINDA)012198788
*040  $aFI-Tx$bfin$erda$dFI-Hul
*0410 $aeng
*084  $a70$2ykl
*1300 $aSand & indigo,$lenglanti
*24510$aSand & indigo :$ba Finnish and Gambian collaboration in art pedagogy /$cedited by Tarja Pitkänen-Walter & Tuula Jääskeläinen ; language editor Christopher TenWolde ; graphic design: Jenni Haili ; cooperation partners: Cerada, ArtsEqual, Cupore.
*2463 $aSand and indigo
*24630$aFinnish and Gambian collaboration in art pedagogy
*264 1$aHelsinki :$bThe Academy of Fine Arts at the University of the Arts Helsinki,$c[2018]
*264 3$aVaasa :$bOy Fram Ab$c2018.
*300  $a1 nide (175 sivua) :$bfaksimilejäljennöksiä, muotokuvia, valokuvia ;$c25 cm
*336  $astillkuva$bsti$2rdacontent
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*3881 $a2010-luku$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6201062019
*504  $aSisältää bibliografioita.
*50500$81.1\x$tContents --$tPrologue /$rTarja Pitkänen-Walter & Tuula Jääskeläinen --$tThe collaboration that changed the phase of art in the Gambia /$rAlfusainey Gano --$tLanguage editor's note /$rChristopher TenWolde --$tArt work as a "secret power opening" : a Finnish and Gambian collaboration in researching perspectives, essences, and positions in visual art education /$rTuula Jääskeläinen & Tarja Pitkänen-Walter --$tDyes and pigments from natural sources /$rMalla Tallgren --$tPigment acquisition from different kinds of sand in the Gambia, and its significance to the arts /$rCarlos Mendy --$tMaking inks from locally available natural materials in the Gambia /$rEbtrima A. Ceesay --
*50500$81.2\x$tGlowing up with art /$rJoseph John Gomez --$tSand painting /$rEbrima S. Nyassi --$tAncestoral methods of dyeing fabric in the Gambia /$rBakary Camara --$tDining together under the mango trees /$rHeli Kauppila --$tAs a third eye : Finnish art students and teachers in the Gambia /$rMinna Heikinaho --$tTäällä ja siellä : miten voisimme oppia yhteisöllisyydestä? : haastattelu 13.03.2017 =$tHere and there : how can we learn about communality? : an interview 18.03.2017 /$rby Minna Heikinaho with Essas Coley --$tAfrikka, lauseita /$rLaura Soisalon-Soininen --$tJerejeff /$rPirjo Latomäki-Jegne & Pirjo Vallius --$tXam Xamleh School of Art and Design in the Gambia ...
*520  $aThe Gambia Project took place during the years 2015-2017 in collaboration with Finnish and Gambian visual art students, teachers, artists and local people. The project aimed to help in developing an art school in the Gambia and to enhance broader knowledge which could be utilized in visual art pedagogy and the development of learning environments in The Gambia and Finland. This brought to the fore the fundamental question of what art is - or can be - in these contexts. The ”Pigments from Gambian Nature” workshop was a practical platform for Finnish and Gambian students and teachers and artists to get acquainted and work with each other, while suspending the culturally bound concepts of art. The Gambia Project is explored from many different angles in this book. This book is an experiential introduction to this intercultural artistic research project, and it can be utilized in teaching and learning in arts education.
*61024$aXam Xamleh School of Art and Design in the Gambia.
*61024$aGambia Project (2015-2017)
*61124$aPigments from the Gambian Nature (työpaja)$d(2015 :$cGambia)
*650 7$ataidekorkeakoulut$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1029
*650 7$akuvataideoppilaitokset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13918
*650 7$ataidepedagogiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p25738
*650 7$ataiteellinen tutkimus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9453
*650 7$akansainvälisyys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3868
*650 7$akulttuurienvälisyys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10645
*650 7$aprojektit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3006
*650 7$aväriaineet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2176
*650 7$ataidekasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5457
*651 7$aSuomi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p94426
*651 7$aGambia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p109290
*655 7$akokoomateokset$2slm/fin$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s963
*655 7$akuvateokset$2slm/fin$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s487
*7001 $aPitkänen-Walter, Tarja,$etoimittaja.$0(FI-ASTERI-N)000113353
*7001 $aJääskeläinen, Tuula,$etoimittaja.
*7001 $aTenWolde, Christopher,$ekielentarkastaja,$etoimittaja.
*7001 $aHaili, Jenni,$egraafinen suunnittelija.
*7102 $aTaideyliopisto.$bCerada.$0(FI-ASTERI-N)000182802
*7102 $aArtsEqual-hanke.$0(FI-ASTERI-N)000182801
*7102 $aKulttuuripolitiikan tutkimuskeskus Cupore.$0(FI-ASTERI-N)000198747
*7102 $aTaideyliopiston Kuvataideakatemia,$ejulkaisija,$ekustantaja.$0(FI-ASTERI-N)000039680
*7102 $aFram (yhtiö),$ekirjanpainaja.
*852  $h70 SAN
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Kirja on Taideyliopiston Gambia-projektin tuloksena syntynyt julkaisu taidelähtöisen pedagogiikan toteuttamisesta, tutkimuksesta ja kehittämisestä monikulttuurisessa kontekstissa. Gambia-projekti toteutettiin vuosina 2015-2017 suomalaisten ja gambialaisten kuvataideopiskelijoiden, opettajien, taiteilijoiden ja paikallisen väen yhteistyönä osana Taideyliopiston taidealojen yliopistopedagogiikan koulutusta ja Kuvataideakatemian opetusta. Projektin aikana tehtiin neljä kenttätyöskentelymatkaa Gambiaan. Projekti käynnistettiin tukemaan Xam Xamle School of Art and Design in the Gambia -taidekoulun kuvataideopetuksen kehittämistä. Tavoitteena oli myös tutkia kuvataiteen pedagogiikkaa ja sen hyödyntämistä oppimisympäristöjen kehittämisessä Gambiassa ja Suomessa. Tämä tavoite nosti esiin kysymyksen, mitä taide on – tai voi olla – erilaisissa kulttuureissa. Gambian luonnon kasvien ja hiekkojen työstäminen väriaineiksi toimi perustana työpajoille, joissa suomalaiset ja gambialaiset kuvataiteen opiskelijat ja opettajat ja taiteilijat työskentelivät yhdessä tutustuen samalla toistensa käsityksiin taiteesta. Gambia-projekti on esitelty monesta eri näkökulmasta tässä kirjassa, joka johdattaa lukijansa elämyksellisesti kulttuurien väliseen kokeelliseen taiteellisen tutkimuksen projektiin. Kirjaa voi hyödyntää taidekasvatuksen opetuksessa ja opiskelussa.

Lähetä
Niteen tunnusTilaEräpäiväKuuluuSijaintiHylly
Ex1Saatavana KirjastoKirjasto 70 SAN