Tekijänoikeuden erikoiskirjasto

Viestintäalan koulutuksen kehittämistarpeet
Muistilista on tyhjä
Vis
Yhteisönnimi
  • Viestintäalan koulutuksen kehittämistyöryhmä.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Viestintäalan koulutuksen kehittämistarpeet
Julkaistu
  • Opetusministeriö : Yliopistopaino [jakaja], Helsinki : 1997.
SAB-luokituskoodi
  • 38.54
Muu luokituskoodi
  • 38.54
Ulkoasutiedot
  • 40, [63] lehteä : kuvitettu ; 30 cm
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
  • Opetusministeriön työryhmien muistioita = Promemorior av Undervisningsministeriets arbetsgrupper, ISSN 0359-761X ; 3:1997
  • Opetusministeriön työryhmän muistioita ; 1997, 3
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • Tiivistelmä (kuvailulehti). Viestintäalan koulutuksen kehittämistarpeita on tarkasteltu kohdealueena yliopistoissa viestintäalan syventävien opintoja antavat ainelaitokset ml. informaatiotutkimuksen laitokset, ammattikorkeakoulujen viestintäalan koulutusohjelmat ja viestinnän perustutkinto toisella asteella. Viestintäalaa on ryhmitelty ja määritelty terminologisesti. Työryhmä ehdottaa viestintäalan koulutuksen kehittämistä yliopistoissa korostetummin osana koulutusta koskevia strategioita ja yliopistojen omia vahvuusaloja. Ammattikorkeakoulujen ja toisen asteen viestintäalaa ei tulisi laajentaa nykyisestään ilman luotettavaa seurantatietoa. Lukuisten ehdotustensa taustaksi työryhmä on arvioinut työelämän muutosta, viestintäteknologian kehityksestä aiheutuvaa toimintaympäristön muutosta sekä osaamistarpeita.
  • Referat (kuvailulehti): Utvecklingsbehov inom medieutbildningen. Työryhmä pitää hyvänä viestintäalan koulutuksen kehittämisen lähtökohtana kahta päälinjaa: vahvistetaan päävastuisten laitosten ja yksiköiden asemaa eikä laajenneta peruskoulutusyksiköiden määrää ja toisaalta suositaan viestintäalan opintojen liittämistä muiden oppiaineiden syventäviin opintohin tai koulutusohjelmiin välineenä. Työryhmä ehdottaa verkostotyyppistä yhteistyötä alan yksiköiden toiminnan tueksi ja kehittämiseksi. Työryhmä katsoo, että alalle tarvitaan sen lisäksi valtakunnallinen koulutustoimikunta. Työryhmä ehdottaa peruskoulutuksen kehittämistoimien lisäksi erityisen täydennyskoulutuksen toimintaohjelman laatimista ja toteuttamista. Työryhmä ehdottaa perusresurssien vahvistamista edellytyksenä alan kehittymiselle siten, että myös tutkimusta voidaan vahvistaa.
  • Referat. Raportti tarkastelee viestintäalan koulutuksen kehittämistarpeita keskiasteella, ammattikorkeakouluissa ja yliopistoissa. Viestintäalaa on ryhmitelty ja määritelty terminologisesti.
Asiasana
Yhteisönnimi
  • Opetusministeriö.
  • Viestintäalan koulutuksen kehittämistyöryhmä.
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke
  • Opetusministeriön työryhmien muistioita = Promemorior av Undervisningsministeriets arbetsgrupper, 0359-761X ; 3:1997.
  • Opetusministeriön työryhmän muistioita, 0359-761X ; 1997, 3.
ISBN
  • 951-53-0857-7
*00006280cam a22009134i 4500
*00118454
*00520210519225559.0
*008970512s1997    fi ||||||||||o||||||fin||
*020  $a951-53-0857-7$qnidottu
*035  $a(FI-MELINDA)003486945
*0410 $afin$bfin$bswe
*084  $a38.54$2ykl
*1101 $aViestintäalan koulutuksen kehittämistyöryhmä.
*24510$aViestintäalan koulutuksen kehittämistarpeet /$c[Viestintäalan koulutuksen kehittämistyöryhmä].
*260  $aHelsinki :$bOpetusministeriö :$bYliopistopaino [jakaja],$c1997.
*300  $a40, [63] lehteä :$bkuvitettu ;$c30 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*4901 $aOpetusministeriön työryhmien muistioita = Promemorior av Undervisningsministeriets arbetsgrupper,$x0359-761X ;$v3:1997
*4901 $aOpetusministeriön työryhmän muistioita ;$v1997, 3
*520  $aTiivistelmä (kuvailulehti).$bViestintäalan koulutuksen kehittämistarpeita on tarkasteltu kohdealueena yliopistoissa viestintäalan syventävien opintoja antavat ainelaitokset ml. informaatiotutkimuksen laitokset, ammattikorkeakoulujen viestintäalan koulutusohjelmat ja viestinnän perustutkinto toisella asteella. Viestintäalaa on ryhmitelty ja määritelty terminologisesti. Työryhmä ehdottaa viestintäalan koulutuksen kehittämistä yliopistoissa korostetummin osana koulutusta koskevia strategioita ja yliopistojen omia vahvuusaloja. Ammattikorkeakoulujen ja toisen asteen viestintäalaa ei tulisi laajentaa nykyisestään ilman luotettavaa seurantatietoa. Lukuisten ehdotustensa taustaksi työryhmä on arvioinut työelämän muutosta, viestintäteknologian kehityksestä aiheutuvaa toimintaympäristön muutosta sekä osaamistarpeita.
*520  $aReferat (kuvailulehti): Utvecklingsbehov inom medieutbildningen.$bTyöryhmä pitää hyvänä viestintäalan koulutuksen kehittämisen lähtökohtana kahta päälinjaa: vahvistetaan päävastuisten laitosten ja yksiköiden asemaa eikä laajenneta peruskoulutusyksiköiden määrää ja toisaalta suositaan viestintäalan opintojen liittämistä muiden oppiaineiden syventäviin opintohin tai koulutusohjelmiin välineenä. Työryhmä ehdottaa verkostotyyppistä yhteistyötä alan yksiköiden toiminnan tueksi ja kehittämiseksi. Työryhmä katsoo, että alalle tarvitaan sen lisäksi valtakunnallinen koulutustoimikunta. Työryhmä ehdottaa peruskoulutuksen kehittämistoimien lisäksi erityisen täydennyskoulutuksen toimintaohjelman laatimista ja toteuttamista. Työryhmä ehdottaa perusresurssien vahvistamista edellytyksenä alan kehittymiselle siten, että myös tutkimusta voidaan vahvistaa.
*520  $aReferat.$bRaportti tarkastelee viestintäalan koulutuksen kehittämistarpeita keskiasteella, ammattikorkeakouluissa ja yliopistoissa. Viestintäalaa on ryhmitelty ja määritelty terminologisesti.
*650 7$atyöelämä$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16262
*650 7$aviestintäala$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5709
*650 7$akoulutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p84
*650 7$akoulutussuunnittelu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9232
*650 7$aviestintä$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p36
*650 7$ajournalismi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1161
*650 7$atietoyhteiskunta$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2011
*650 7$akoulutuspolitiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p249
*650 7$atulevaisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p817
*650 7$aviestintäkasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6445
*650 7$akehittäminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4230
*650 7$aviestintäkulttuuri$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p15593
*650 7$aviestintäkulttuurialan oppilaitokset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13501
*7102 $aOpetusministeriö.
*7102 $aViestintäalan koulutuksen kehittämistyöryhmä.
*830 0$aOpetusministeriön työryhmien muistioita = Promemorior av Undervisningsministeriets arbetsgrupper,$x0359-761X ;$v3:1997.
*830 0$aOpetusministeriön työryhmän muistioita,$x0359-761X ;$v1997, 3.
*9101 $aOpetusministeriö$bViestintäalan koulutuksen kehittämistyöryhmä$yViestintäalan koulutuksen kehittämistyöryhmä
*960  $aARTO
*995  $aViest$5ARTO
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Kuvausta ei toistaiseksi saatavana

Lähetä
Niteen tunnusTilaEräpäiväKuuluuSijaintiHylly
1997:3Saatavana (ei lainattavissa) KirjastoKäsikirjasto SA-Opetusministeriö, Opetusministeriön työryhmien muistioita