Tekijänoikeuden erikoiskirjasto

Batman forever? : the economics of overlapping rights
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Cuntz, Alexander, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Batman forever? : the economics of overlapping rights
Julkaistu
  • World Intellectual Property Organization, Geneva : 2020.
SAB-luokituskoodi
  • 33.34
Muu luokituskoodi
  • 33.34
Ulkoasutiedot
  • 52 s.
  • Elektroninen aineisto
  • (pdf)
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
  • Economic Research Working Paper ; 61
Huomautus sisällöstä
  • When copyrighted comic characters are also protected under trademark laws, intellectual property (IP) rights can be overlapping. Arguably, registering a trademark can increase transaction costs for cross-media uses of characters, or it can help advertise across multiple sales channels. In an application to book, movie and video game publishing industries, we thus ask how creative reuse (innovation in uses) is affected in situations of overlapping rights, and whether ‘fuzzy boundaries’ of right frameworks are in fact enhancing or decreasing content sales.
Asiasana
Henkilönnimi
  • Kaiser, Franziska, kirjoittaja.
Elektronisen aineiston sijainti ja käyttö (URI)
  • https://www.wipo.int/edocs/pubdocs/en/wipo_pub_econstat_wp_61.pdf Linkki verkkoaineistoon
*000      am a        a
*00118749
*007cr
*008      |2020    sz     e|     ||| 0|eng||
*019  $bga,la,na
*041  $aeng
*084  $a33.34$2ykl
*1001 $aCuntz, Alexander,$ekirjoittaja.
*24510$aBatman forever? :$bthe economics of overlapping rights /$cAlexander Cuntz, Franziska Kaiser.
*264  $aGeneva :$bWorld Intellectual Property Organization,$c2020.
*300  $a52 s.
*300  $aElektroninen aineisto
*300  $f(pdf)
*4900 $aEconomic Research Working Paper ;$v61
*505  $aWhen copyrighted comic characters are also protected under trademark laws, intellectual property (IP) rights can be overlapping. Arguably, registering a trademark can increase transaction costs for cross-media uses of characters, or it can help advertise across multiple sales channels. In an application to book, movie and video game publishing industries, we thus ask how creative reuse (innovation in uses) is affected in situations of overlapping rights, and whether ‘fuzzy boundaries’ of right frameworks are in fact enhancing or decreasing content sales.
*650 7$atekijänoikeus$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2346$2yso/fin
*650 7$asupersankarit$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23732$2yso/fin
*650 7$asarjakuvat$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1148$2yso/fin
*650 7$atavaramerkit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1488
*7001 $aKaiser, Franziska,$ekirjoittaja.
*856 0$uhttps://www.wipo.int/edocs/pubdocs/en/wipo_pub_econstat_wp_61.pdf$yLinkki verkkoaineistoon
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Vis
Lähetä