Tekijänoikeuden erikoiskirjasto

Brands in the Metaverse : The Concept of ‘Interdimensional Confusion’ Between the Physical and the Virtual Space under EU Trade Mark Law
Muistilista on tyhjä
Vis
Hylly
  • SA-GRUR International
Henkilönnimi
  • Tenkhoff, Christian, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Brands in the Metaverse : The Concept of ‘Interdimensional Confusion’ Between the Physical and the Virtual Space under EU Trade Mark Law
Julkaistu
  • Verlag C.H. Beck, München : 2023.
Ulkoasutiedot
  • s. 643–649
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
  • GRUR International, ISSN 2632-8623 ; 72(7)
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • Brands have identified the metaverse, Web3 and NFTs as new means of engaging with their consumer base. Digital fashion, in particular, seems to have a bright future ahead. However, novel forms of virtual counterfeits are also on the rise. Brand owners are concerned that their existing trade mark registrations might not provide sufficient protection against infringements in the virtual space. The present article examines whether a likelihood of confusion within the meaning of Art. 9(2)(b) EUTMR can exist where a trade mark registered for physical goods is used almost identically in respect of their virtual counterparts.
Yhteisönnimi
Asiasana
Asiasana - Kontrolloimaton
Henkilönnimi
  • Grotkamp, Philipp, kirjoittaja.
  • Burgess-Tate, Sylvia, kirjoittaja.
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke
  • GRUR International, 2632-8623 ; 72(7)
*000      ab a        ar
*00121580
*008      s2023||||gw |||||||||||||||||eng||            
*040  $aFI-CUTE$bfin$erda
*0410 $aeng
*1001 $aTenkhoff, Christian,$ekirjoittaja.
*24510$aBrands in the Metaverse :$bThe Concept of ‘Interdimensional Confusion’ Between the Physical and the Virtual Space under EU Trade Mark Law /$cChristian Tenkhoff, Philipp Grotkamp, Sylvia Burgess-Tate.
*264 1$aMünchen :$bVerlag C.H. Beck,$c2023.
*300  $as. 643–649
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*4901 $aGRUR International,$x2632-8623 ;$v72(7)
*520  $aBrands have identified the metaverse, Web3 and NFTs as new means of engaging with their consumer base. Digital fashion, in particular, seems to have a bright future ahead. However, novel forms of virtual counterfeits are also on the rise. Brand owners are concerned that their existing trade mark registrations might not provide sufficient protection against infringements in the virtual space. The present article examines whether a likelihood of confusion within the meaning of Art. 9(2)(b) EUTMR can exist where a trade mark registered for physical goods is used almost identically in respect of their virtual counterparts.
*61024$aEuroopan unioni$0(FI-ASTERI-N)000035482
*650 7$abrändit$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23851$2yso/fin
*650 7$amuoti$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4732
*650 7$avirtuaalitodellisuus$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7990$2yso/fin
*650 7$atavaramerkit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1488
*650 7$ateollisoikeus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3067
*650 7$aEU-oikeus$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20733$2yso/fin
*650 7$adigitaaliset hallintatodistukset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p40022
*653  $adigitaalinen muoti
*653  $ametaversumi
*7001 $aGrotkamp, Philipp,$ekirjoittaja.
*7001 $aBurgess-Tate, Sylvia,$ekirjoittaja.
*830 0$aGRUR International,$x2632-8623 ;$v72(7)
*852  $hSA-GRUR International
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Vis
Lähetä
Niteen tunnusTilaEräpäiväKuuluuSijaintiHylly
Ex1Saatavana (ei lainattavissa) KirjastoKirjasto SA-GRUR International