Tekijänoikeuden erikoiskirjasto

Tilausohjelmapalveluiden investointivelvoitteet Suomessa – mahdolliset toteuttamismallit ja niiden vaikutukset : Työryhmän raportti
Muistilista on tyhjä
Vis
Yhteisönnimi
  • Opetus- ja kulttuuriministeriö, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Tilausohjelmapalveluiden investointivelvoitteet Suomessa – mahdolliset toteuttamismallit ja niiden vaikutukset : Työryhmän raportti
Julkaistu
  • Opetus- ja kulttuuriministeriö, Helsinki : 2023.
SAB-luokituskoodi
  • 06
Muu luokituskoodi
  • 06
Ulkoasutiedot
  • 1 verkkoaineisto (53 sivua)
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
  • Opetus- ja kulttuuriministeriön julkaisuja, ISSN 1799-0351 ; 2023:6
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • Työryhmä on tarkastellut Euroopan unionin AVMS-direktiivin mukaista mahdollisuutta velvoittaa audiovisuaalisten mediapalvelujen tarjoajat investoimaan suomalaisiin tuotantoihin kotimaisen av-alan kehityksen, kestävyyden ja kansainvälisen kilpailukyvyn parantamiseksi. Raportissa on hyödynnetty Medialogi Oy:ltä tilattua vaikutusten arviointia. Raportissa on kuvattu direktiivin artiklan 13 keskeiset säännökset ja tarkasteltu niiden toimeenpanoa muissa maissa. Lisäksi raportissa on käyty läpi av-markkinan viimeaikaista muutosta ja nykytilaa. Suomalaisen av-alan kehityksen ja kasvun edistämiseen sääntelyn keinoin vaikuttaa toimintaympäristön ja sääntelyn kehitys muissa maissa, erityisesti Pohjoismaissa. Suomen osalta av-markkinan kasvun esteiksi on tunnistettu suomalaisten av-tuotantojen pienet budjetit, osaamispula sekä tuotantojen immateriaalioikeuksien hyödyntämistä koskevat haasteet. Raportissa on tunnistettu nykytilan säilyttämisen lisäksi kolme investointivelvoitteen toteuttamisvaihtoehtoa, joiden osalta on selvitetty vaikutuksia kotimaiselle av-alalle, markkinan kehitykselle ja viranomaisille sekä kuluttajille. Raportti osoittaa, että investointivelvoitteen toteuttamisvaihtoehdot sisältävät av-alan toimijoiden kannalta sekä hyötyjä että haittoja. Työryhmä katsoo, että kotimaisen av-alan ja markkinoiden kannalta sopivimman toteuttamisvaihtoehdon jatkotyöstämiseksi tulisi seuraavassa vaiheessa pyrkiä kirkastamaan suunta, johon av-alaa halutaan kehittää.
Asiasana
Asiasana - Kontrolloimaton
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke
  • Opetus- ja kulttuuriministeriön julkaisuja, 1799-0351 ; 2023:6
Elektronisen aineiston sijainti ja käyttö (URI)
  • http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-263-756-7 Linkki verkkoaineistoon
ISBN
  • 978-952-263-756-7
*000      am a        a
*00122073
*007cr||||||||||||
*008      |2023||||fi ||||e||||| ||||0|fin||
*019  $bga,la,na
*020  $a978-952-263-756-7$qPDF
*040  $aFI-CUTE$bfin$erda
*0410 $afin
*084  $a06$2ykl
*1102 $aOpetus- ja kulttuuriministeriö,$ekirjoittaja.
*24510$aTilausohjelmapalveluiden investointivelvoitteet Suomessa – mahdolliset toteuttamismallit ja niiden vaikutukset :$bTyöryhmän raportti /$cOpetus- ja kulttuuriministeriö.
*264 1$aHelsinki :$bOpetus- ja kulttuuriministeriö,$c2023.
*300  $a1 verkkoaineisto (53 sivua)
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $atietokonekäyttöinen$bc$2rdamedia
*338  $averkkoaineisto$bcr$2rdacarrier
*347  $atekstitiedosto$bPDF
*4901 $aOpetus- ja kulttuuriministeriön julkaisuja,$x1799-0351 ;$v2023:6
*506  $aAineisto on vapaasti saatavissa.$fUnrestricted online access$2star
*520  $aTyöryhmä on tarkastellut Euroopan unionin AVMS-direktiivin mukaista mahdollisuutta velvoittaa audiovisuaalisten mediapalvelujen tarjoajat investoimaan suomalaisiin tuotantoihin kotimaisen av-alan kehityksen, kestävyyden ja kansainvälisen kilpailukyvyn parantamiseksi. Raportissa on hyödynnetty Medialogi Oy:ltä tilattua vaikutusten arviointia. Raportissa on kuvattu direktiivin artiklan 13 keskeiset säännökset ja tarkasteltu niiden toimeenpanoa muissa maissa. Lisäksi raportissa on käyty läpi av-markkinan viimeaikaista muutosta ja nykytilaa. Suomalaisen av-alan kehityksen ja kasvun edistämiseen sääntelyn keinoin vaikuttaa toimintaympäristön ja sääntelyn kehitys muissa maissa, erityisesti Pohjoismaissa. Suomen osalta av-markkinan kasvun esteiksi on tunnistettu suomalaisten av-tuotantojen pienet budjetit, osaamispula sekä tuotantojen immateriaalioikeuksien hyödyntämistä koskevat haasteet. Raportissa on tunnistettu nykytilan säilyttämisen lisäksi kolme investointivelvoitteen toteuttamisvaihtoehtoa, joiden osalta on selvitetty vaikutuksia kotimaiselle av-alalle, markkinan kehitykselle ja viranomaisille sekä kuluttajille. Raportti osoittaa, että investointivelvoitteen toteuttamisvaihtoehdot sisältävät av-alan toimijoiden kannalta sekä hyötyjä että haittoja. Työryhmä katsoo, että kotimaisen av-alan ja markkinoiden kannalta sopivimman toteuttamisvaihtoehdon jatkotyöstämiseksi tulisi seuraavassa vaiheessa pyrkiä kirkastamaan suunta, johon av-alaa halutaan kehittää.
*650 7$aaudiovisuaalinen ala$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p19969
*650 7$aaudiovisuaalinen aineisto$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6545
*650 7$ainvestoinnit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4320
*650 7$aEU-direktiivit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10768
*650 7$asuoratoistopalvelut$0http://www.yso.fi/onto/yso/p38586$2yso/fin
*653  $aAVMS-direktiivi
*653  $aVoD (video-on-demand)
*830 0$aOpetus- ja kulttuuriministeriön julkaisuja,$x1799-0351 ;$v2023:6
*85640$uhttp://urn.fi/URN:ISBN:978-952-263-756-7$yLinkki verkkoaineistoon
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Kuvausta ei toistaiseksi saatavana

Lähetä