Hylly
Henkilönnimi
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö Seitsemän maalauksen katsominen ; maalaus maailman osana
Muut nimekkeet
Julkaistu Like : Kuvataideakatemia, Helsinki : 2005 (Jyväskylä : Gummerus Kirjapaino)
SAB-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot 75, 136 s., [14] kuvasivua : kuvitettu ; 25 cm
Yleinen huomautus Kuvataiteen tohtorin tutkinnon opin- ja taidonnäyte (kirjallinen osa). Kääntökirja. Ks. myös näyttelyjulkaisu 'Jan Kenneth Weckman', Helsinki: Amos Andersonin taidemuseo, 2000.
Huomautus sisällöstä Teos on osa Kuvataideakatemiaan tehdyn taiteen tohtorintutkinnon opin- ja taidonnäytettä 'Taideteos teoriana - taiteellisen työskentelyn artikulaatio' (tarkastustilaisuus 22.10.2005).
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms. Jan Kenneth Weckman käsittelee kirjassaan taiteilijan oman, keskeneräisen teoksen sanallistamista. Hän pohtii merkityksenmuodostumista sekä sitä, miten semiotiikan avulla voitaisiin hahmottaa malli kuvataiteellisen työskentelyn analysoimiseen. Kaksiosaisen teoksen ensimmäisessä osassa Weckman käyttää esimerkkinään omaa teossarjaansa ”Seitsemän maalausta”. Samassa yhteydessä hän pohtii myös katsomisen ehtoja sekä modernin taiteen sääntöjen muutosta konkretismista käsitetaiteeseen. Toinen osa käsittelee teoreettisemmin semioottisen lähestymistavan ongelmia taideteoksen tekoprosessin tarkastelussa: Miten ajallisesti muuttuva käytäntö ja teoria voisivat kohdata? Miten maalauksesta ja installaatiosta tai taiteellisesta suunnitelmasta voitaisiin puhua semiotiikan käsittein? Tärkeitä keskustelukumppaneita ovat C. S. Peirce ja Ferdinand de Saussure, joiden kautta keskustelu siirtyy kuvan ja maalauksen, muodon ja merkin sekä laajemmin taiteen välineiden pohdintaan.
Huomautus saatavuudesta toisessa ilmiasussa Julkaistu myös verkkoaineistona.
Huomautus metodologiasta taiteellinen tutkimus yso/fin http://www.yso.fi/onto/yso/p9453
Henkilönnimi
Aikaa ilmaiseva termi asiasanana
Asiasana
Aineiston lajityyppi/muoto
Yhteisönnimi Kuvataideakatemia. Like Kustannus, kustantaja.
Kontrolloimaton nimeke
Elektronisen aineiston sijainti ja käyttö (URI) https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-7131-25-1 Linkki verkkoaineistoon
ISBN
*00006070cam a2201045 i 4500
*00122545
*00520231027152144.0
*008051024s2005 fi a |rmb|||||1|||fin|c
*015 $afx808571$2skl
*020 $a952-471-513-9$qpehmeäkantinen
*0248 $aA0952386
*035 $a(FI-MELINDA)004114065
*040 $aFI-NL$bfin
*0410 $afin
*042 $afinb
*084 $a70$2ykl
*1001 $aWeckman, Jan Kenneth,$0(FI-ASTERI-N)000063312
*24510$aSeitsemän maalauksen katsominen ;$bmaalaus maailman osana /$cJan Kenneth Weckman.
*24610$aMaalaus maailman osana
*260 $aHelsinki :$bLike :$bKuvataideakatemia,$c2005$e(Jyväskylä :$fGummerus Kirjapaino)
*300 $a75, 136 s., [14] kuvasivua :$bkuvitettu ;$c25 cm
*336 $ateksti$btxt$2rdacontent
*337 $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338 $anide$bnc$2rdacarrier
*500 $aKuvataiteen tohtorin tutkinnon opin- ja taidonnäyte (kirjallinen osa).
*500 $aKääntökirja.
*500 $aKs. myös näyttelyjulkaisu 'Jan Kenneth Weckman', Helsinki: Amos Andersonin taidemuseo, 2000.
*5050 $aTeos on osa Kuvataideakatemiaan tehdyn taiteen tohtorintutkinnon opin- ja taidonnäytettä 'Taideteos teoriana - taiteellisen työskentelyn artikulaatio' (tarkastustilaisuus 22.10.2005).
*509 $aTaiteen tohtorin opin- ja taidonnäyte :$cKuvataideakatemia,$d2005.
*520 $aJan Kenneth Weckman käsittelee kirjassaan taiteilijan oman, keskeneräisen teoksen sanallistamista. Hän pohtii merkityksenmuodostumista sekä sitä, miten semiotiikan avulla voitaisiin hahmottaa malli kuvataiteellisen työskentelyn analysoimiseen. Kaksiosaisen teoksen ensimmäisessä osassa Weckman käyttää esimerkkinään omaa teossarjaansa ”Seitsemän maalausta”. Samassa yhteydessä hän pohtii myös katsomisen ehtoja sekä modernin taiteen sääntöjen muutosta konkretismista käsitetaiteeseen. Toinen osa käsittelee teoreettisemmin semioottisen lähestymistavan ongelmia taideteoksen tekoprosessin tarkastelussa: Miten ajallisesti muuttuva käytäntö ja teoria voisivat kohdata? Miten maalauksesta ja installaatiosta tai taiteellisesta suunnitelmasta voitaisiin puhua semiotiikan käsittein? Tärkeitä keskustelukumppaneita ovat C. S. Peirce ja Ferdinand de Saussure, joiden kautta keskustelu siirtyy kuvan ja maalauksen, muodon ja merkin sekä laajemmin taiteen välineiden pohdintaan.
*530 $aJulkaistu myös verkkoaineistona.
*567 $btaiteellinen tutkimus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9453
*60014$aWeckman, Jan Kenneth,$0(FI-ASTERI-N)000063312
*648 7$a2000-luku$2yso/fin
*650 7$asemiotiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3603
*650 7$akuvataide$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2739
*650 7$amerkitykset (semantiikka)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7009
*650 7$aabstrakti taide$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13274
*650 7$anykytaide$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9593
*650 7$ataideteokset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p778
*650 7$atulkinta$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4511
*650 7$ataidefilosofia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5597
*650 7$afilosofia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1056
*650 7$ataide$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2851
*650 7$amaalaustaide$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8883
*650 7$akirjallinen ilmaisu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12741
*650 7$amerkit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1581
*650 7$atyöprosessit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13504
*650 7$aanalyysi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6851
*650 7$amaalaukset $2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1485
*650 7$ataidekorkeakoulut$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1029
*650 7$atohtorit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4405
*655 7$aopinnäytteet$2slm/fin$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s1270
*7102 $aKuvataideakatemia.
*7102 $aLike Kustannus,$ekustantaja.$0(FI-ASTERI-N)000038531
*7400 $aMaalaus maailman osana.
*852 $h70 WEC
*85640$uhttps://urn.fi/URN:ISBN:978-952-7131-25-1$yLinkki verkkoaineistoon
*901 $aMU20051031$5FENNI
*901 $b502, 505, 509$5FENNI$c20190830094127.0
*901 $b080$cX$5FIKKA
*908 $afi
*908 $afin
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Kuvausta ei toistaiseksi saatavana