Tekijänoikeuden erikoiskirjasto

Kulttuuriosaaminen : tietotalouden taitolaji
Muistilista on tyhjä
Vis
Hylly
  • 69.1 KUL
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Kulttuuriosaaminen : tietotalouden taitolaji
Julkaistu
  • Gaudeamus Helsinki University Press, Helsinki : 2009 (Helsinki : Hakapaino)
SAB-luokituskoodi
  • 69.1
Muu luokituskoodi
  • 69.1
Ulkoasutiedot
  • 279 sivua : kuvitettu ; 21 cm
Huomautus sisällöstä
  • Johdanto / Liisa Uusitalo -- Mitä kulttuuriosaaminen tarkoittaa? / Liisa Uusitalo -- Kulttuuriosaaminen yrityksen eettisenä voimavarana / Maria Joutsenvirta -- Uusi yhteisöllisyys ja aktiivinen kuluttaja / Joonas Rokka -- Kulttuuriosaaminen tiedon johtamisen apuna / Annukka Jyrämä -- Markkinasuuntautuneisuus osana kulttuuriosaamista / Hilppa Sorjonen -- Luottamussuhteiden rakentamisen taidot pienyrityksissä / Anne Äyväri -- Kulttuuriosaamisen ulkoistaminen monikansallisissa yrityksissä / Rebecca Piekkari -- Kauneuden kulttuuriset kasvot / Ilona Mikkonen, Hanna-Kaisa Desavelle & Joonas Rokka -- Miten puhutella globaalia kuluttajaa? : suomalaisen ja ranskalaisen mainonnan eroja / Hanna-Kaisa Desavelle -- Neuvolantädeistä nettiemoihin : muutoksia kuluttajien viiteryhmissä ja mielipidejohtajissa / Mirjami Lehikoinen -- Millaista brändiosaamista tulevaisuudessa tarvitaan? / Liisa Uusitalo.
  • 1. Kulttuuriosaamisen merkitys yhteiskunnan muutoksessa. -- Liisa Uusitalo: Mitä kulttuuriosaaminen tarkoittaa? -- Maria Joutsenvirta: Kulttuuriosaaminen yrityksen eettisenä voimavarana. -- Joonas Rokka: Uusi yhteisöllisyys ja aktiivinen kuluttaja. -- 2. Kulttuuriosaaminen arvoa tuottavana kilpailutekijänä. -- Annukka Jyrämä: Kulttuuriosaaminen tiedon johtamisen apuna. -- Hilppa Sorjonen: Markkinasuuntautuneisuus osana kulttuuriosaamista. -- Anne Äyväri: Luottamussuhteiden rakentamisen taidot pienyrityksissä. -- Rebecca Piekkari: Kulttuuriosaamisen ulkoistaminen monikansallisissa yrityksissä. -- 3. Kulttuuriosaaminen ja kuluttajat. -- Ilona Mikkonen & al.: Kauneuden kulttuuriset kasvot. -- Hanna-Kaisa Desavelle: Miten puhutella globaalia kuluttajaa? suomalaisen ja ranskalaisen mainonnan eroja. -- Mirjami Lehikoinen: Neuvolantädeistä nettiemoihin: muutoksia kuluttajien viiteryhmissä ja mielipidejohtajissa. -- Ilona Mikkonen: Alakulttuuri mainonnan autenttisuuden tulkkina. -- Liisa Uusitalo: Millaista brändiosaamista tulevaisuudessa tarvitaan?
Asiasana
Maantieteellinen nimi asiasanana
Asiasana - Kontrolloimaton
Henkilönnimi
  • Uusitalo, Liisa,
  • Joutsenvirta, Maria,
Yhteisönnimi
  • Gaudeamus oy, kustantaja.
Kontrolloimaton nimeke
  • Tietotalouden taitolaji.
ISBN
  • 978-952-495-108-1
*00012845cam a2202173 i 4500
*00122861
*00520231027225015.0
*008090603s2009    fi ||||      |00||0|fin| 
*015  $afx915728$2skl
*020  $a978-952-495-108-1$qpehmeäkantinen
*0248 $aA1369165
*035  $a(FI-MELINDA)005255131
*040  $aFI-NL$bfin
*0410 $afin
*042  $afinb
*084  $a69.1$2ykl
*24500$aKulttuuriosaaminen :$btietotalouden taitolaji /$ctoimittaneet Liisa Uusitalo & Maria Joutsenvirta.
*260  $aHelsinki :$bGaudeamus Helsinki University Press,$c2009$e(Helsinki :$fHakapaino)
*300  $a279 sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*5050 $aJohdanto / Liisa Uusitalo -- Mitä kulttuuriosaaminen tarkoittaa? / Liisa Uusitalo -- Kulttuuriosaaminen yrityksen eettisenä voimavarana / Maria Joutsenvirta -- Uusi yhteisöllisyys ja aktiivinen kuluttaja / Joonas Rokka -- Kulttuuriosaaminen tiedon johtamisen apuna / Annukka Jyrämä -- Markkinasuuntautuneisuus osana kulttuuriosaamista / Hilppa Sorjonen -- Luottamussuhteiden rakentamisen taidot pienyrityksissä / Anne Äyväri -- Kulttuuriosaamisen ulkoistaminen monikansallisissa yrityksissä / Rebecca Piekkari -- Kauneuden kulttuuriset kasvot / Ilona Mikkonen, Hanna-Kaisa Desavelle & Joonas Rokka -- Miten puhutella globaalia kuluttajaa? : suomalaisen ja ranskalaisen mainonnan eroja / Hanna-Kaisa Desavelle -- Neuvolantädeistä nettiemoihin : muutoksia kuluttajien viiteryhmissä ja mielipidejohtajissa / Mirjami Lehikoinen -- Millaista brändiosaamista tulevaisuudessa tarvitaan? / Liisa Uusitalo.
*5050 $a1. Kulttuuriosaamisen merkitys yhteiskunnan muutoksessa. -- Liisa Uusitalo: Mitä kulttuuriosaaminen tarkoittaa? -- Maria Joutsenvirta: Kulttuuriosaaminen yrityksen eettisenä voimavarana. -- Joonas Rokka: Uusi yhteisöllisyys ja aktiivinen kuluttaja. -- 2. Kulttuuriosaaminen arvoa tuottavana kilpailutekijänä. -- Annukka Jyrämä: Kulttuuriosaaminen tiedon johtamisen apuna. -- Hilppa Sorjonen: Markkinasuuntautuneisuus osana kulttuuriosaamista. -- Anne Äyväri: Luottamussuhteiden rakentamisen taidot pienyrityksissä. -- Rebecca Piekkari: Kulttuuriosaamisen ulkoistaminen monikansallisissa yrityksissä. -- 3. Kulttuuriosaaminen ja kuluttajat. -- Ilona Mikkonen & al.: Kauneuden kulttuuriset kasvot. -- Hanna-Kaisa Desavelle: Miten puhutella globaalia kuluttajaa? suomalaisen ja ranskalaisen mainonnan eroja. -- Mirjami Lehikoinen: Neuvolantädeistä nettiemoihin: muutoksia kuluttajien viiteryhmissä ja mielipidejohtajissa. -- Ilona Mikkonen: Alakulttuuri mainonnan autenttisuuden tulkkina. -- Liisa Uusitalo: Millaista brändiosaamista tulevaisuudessa tarvitaan?
*650 7$atietotalous$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21281
*650 7$akulttuurienvälinen viestintä$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16518
*650 7$akulttuurierot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2190
*650 7$aetiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3166
*650 7$ayhteiskuntavastuu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5604
*650 7$akilpailuetu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9191
*650 7$ajohtaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p554
*650 7$amarkkinointi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5878
*650 7$amarkkinointiviestintä$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6988
*650 7$amainonta$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1232
*650 7$aosakulttuurit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8552
*650 7$akuluttajat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1397
*650 7$ayhteisöllisyys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5522
*650 7$atoimijuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2335
*650 7$akulttuuriosaaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8342
*650 7$ayritykset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3128
*650 7$avastuu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p854
*650 7$averkostot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5570
*650 7$akansainvälistyminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3866
*650 7$ayritysmarkkinointi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12743
*650 7$ayhteiskunta$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9778
*650 7$atuottavuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4259
*650 7$akulttuuri$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p372
*650 7$atieto$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p261
*650 7$atietämyksenhallinta$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9226
*650 7$amonikulttuurisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10647
*650 7$akuluttajakäyttäytyminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8576
*650 7$aosaaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8343
*650 7$akansainvälinen talous$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16532
*650 7$amarkkinat (taloustiede)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1865
*650 7$aviestintä$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p36
*650 7$akulttuurisidonnaisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p18463
*650 7$aglobalisaatio$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3867
*650 7$atalouselämä$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12621
*650 7$ainnovaatiot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7903
*650 7$ayhteiskunnallinen muutos$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2954
*650 7$atietoyhteiskunta$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2011
*650 7$aliiketoiminta$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2439
*650 7$akansallinen identiteetti$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3351
*650 7$akulutuskulttuuri$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p22644
*650 7$akansainväliset yritykset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14953
*650 7$akielenkäyttö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11302
*650 7$anaistenlehdet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p15019
*650 7$akauneusihanteet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p22441
*650 7$amielipidejohtajat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6649
*650 7$aInternet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20405
*650 7$apienyritykset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8245
*650 7$aliiketoimintaympäristö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6104
*650 7$amuutos$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p277
*650 7$akilpailukyky$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9189
*650 7$aviiteryhmät$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9160
*650 7$akauneus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p18118
*650 7$akäsitykset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6333
*650 7$ahaasteet (ongelmat)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6564
*650 7$aautenttisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11872
*650 7$alesbous$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1827
*650 7$abrändit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23851
*650 7$atulevaisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p817
*651 7$aSuomi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p94426
*651 7$aRanska$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p104968
*653  $akulttuurijohtaminen
*7001 $aUusitalo, Liisa,$0(FI-ASTERI-N)000061833
*7001 $aJoutsenvirta, Maria,$0(FI-ASTERI-N)000125460
*7102 $aGaudeamus oy,$ekustantaja.$0(FI-ASTERI-N)000210480
*7400 $aTietotalouden taitolaji.
*852  $h69.1 KUL
*901  $aMU20090630$5FENNI
*901  $bSISKUV$5FENNI$c20180712173545.0
*901  $b042$5FENNI$c20191119143954.0
*901  $b080$cX$5FIKKA
*908  $afin
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Maailman muutokset välittyvät median kautta hetkessä. Säilyykö kulttuurien omaleimaisuus vai samankaltaistaako globaali talous meidät? Minkälaiset tiedot ja taidot kantaisivat yli taloudellisesti huonojen aikojen? Kun ongelmat ovat maailmanlaajuisia ja kulttuurierojen vuoksi vaikeasti hallittavissa, tulee kulttuuriosaamisesta ja kulttuuripääomasta keskeinen voimavara. Yritysten kulttuuriosaaminen tarkoittaa kuluttajien kulttuurisen taustan ymmärtämistä, esteettistä ja visuaalista osaamista ja kykyä puhutella ihmisiä eri kulttuureissa. Yrityksiin kohdistuu myös odotuksia yhteiskuntavastuun kantajina ja luottamuksen ylläpitäjinä. Kuluttajatkin ovat aktivoituneet. He toimivat myös kansalaisina ja luovat kriittisiä keskusteluyhteisöjä yli rajojen. Teoksessa tarkastellaan kulttuurin ja kulttuuriosaamisen kasvavaa merkitystä nykytaloudessa. Kirjoittajat ovat kulttuurin ja talouden vuorovaikutukseen perehtyneitä tutkijoita. Hanna-Kaisa Desavelle, FM, tutkija, Tampereen teknillinen yliopisto (kielitiede) Maria Joutsenvirta, KTT, tutkija, Helsingin kauppakorkeakoulu, (ympäristöjohtaminen) Annukka Jyrämä, KTT, dosentti, erikoistutkija, Helsingin kauppakorkeakoulu, (taiteen ja tiedon johtaminen) Mirjami Lehikoinen, KTT, tutkimuspäällikkö, Qualitems Oy, (markkinointiviestintä) Ilona Mikkonen, KTM, assistentti, Helsingin kauppakorkeakoulu, (markkinointi) Rebecca Piekkari, KTT, professori, Helsingin kauppakorkeakoulu, (International Business) Joonas Rokka, KTM, tutkija, Helsingin kauppakorkeakoulu, (markkinointi) Hilppa Sorjonen, KTT, ma lehtori, Helsingin kauppakorkeakoulu, (markkinointi) Liisa Uusitalo, KTT, professori, Helsingin kauppakorkeakoulu, (kuluttajakäyttäytyminen, markkinointiviestintä) Anne Äyväri, KTT, yliopettaja, Helia ja Laurea ammattikorkeakoulu, Porvoo, (pienyritysten johtaminen) SITAATTI: "Kulttuuristen yhteentörmäysten vaara on kasvanut. Ne voivat ilmetä johtamistapojen tai henkilökunnan kitkana tai yllättävänä kulttuurisena vastarintana markkinoilla asiakkaiden, kansalaisten tai viranomaisten taholta... Ongelmiin törmätään globaaliyrityksissä, kansainvälisissä fuusioissa, toimintoja ulkoistettaessa ja yritysten ja julkisen sektorin rekrytoidessa työvoimaa kansainvälisiltä markkinoilta." "Yritysten lisääntynyt vaikutusvalta on kasvattanut liiketoimien kiistanalaisuutta ja politisoitumista, ja yrityksistä on tullut myös yhteiskunnallisia toimijoita ja vastuun kantajia" "Kulttuuriosaaminen jää monikansallisten yritysten piirissä pirstaloituneeksi. Tytäryritysten tulkin rooli monikansallisen yrityksen viestinnässä on mielletty vasta hiljattain. ...Ongelmaksi muodostuu se, että tieto kohdemarkkinoista ei välttämättä siirry emoyritykselle. Kielimuurin vuoksi viestintä ja kulttuuripääoma keskittyvät muutamille avainhenkilöille." "Virtuaaliyhteisöt ovat omiaan kuvaamaan globalisoituvaa yhteiskuntaa. ...Ollaan siirtymässä kohti uusliberaalia yhteisöllisyyttä, jossa yhteisöt ovat hyvin hetkellisiä, epävakaita ja tunnepohjaisia"

Lähetä
Niteen tunnusTilaEräpäiväKuuluuSijaintiHylly
Ex1Saatavana KirjastoKirjasto 69.1 KUL