Tekijänoikeuden erikoiskirjasto

Culture is not an industry : reclaiming art and culture for the common good
Muistilista on tyhjä
Vis
Hylly
  • 06 O'C
Henkilönnimi
  • O'Connor, Justin, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Culture is not an industry : reclaiming art and culture for the common good
Julkaistu
  • Manchester University Press, Manchester : 2024. ©2024
SAB-luokituskoodi
  • 06
Muu luokituskoodi
  • 06
Ulkoasutiedot
  • 294 sivua ; 20 cm
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
  • Manchester Capitalism
Asiasana
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke
  • Manchester Capitalism
ISBN
  • 978-1-52617-126-9
*000      am a        a
*00124120
*008      s2024    xxk    e      ||| 0|eng |
*020  $a978-1-52617-126-9$qpehmeäkantinen
*040  $aFI-CUTE$bfin$erda
*0410 $aeng
*084  $a06$2ykl
*1001 $aO'Connor, Justin,$ekirjoittaja.
*24510$aCulture is not an industry :$breclaiming art and culture for the common good /$cJustin O'Connor.
*264 1$aManchester :$bManchester University Press,$c2024.
*264 4$c©2024
*300  $a294 sivua ;$c20 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*4901 $aManchester Capitalism
*650 7$akulttuuri$0http://www.yso.fi/onto/yso/p372$2yso/fin
*650 7$akulttuuriala$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p19511
*650 7$akulttuuriteollisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6041
*650 7$ataide$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2851
*650 7$ataideteollisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5243
*830 0$aManchester Capitalism
*852  $h06 O'C
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Culture is at the heart of what it means to be human. But twenty-five years ago, the British government rebranded art and culture as ‘creative industries’, valued for their economic contribution, and set out to launch the UK as the creative workshop of a globalised world. Where does that leave art and culture now? Facing exhausted workers and a lack of funding and vision, culture finds itself in the grip of accountancy firms, creativity gurus and Ted Talkers. At a time of sweeping geo-political turmoil, culture has been de-politicised, its radical energies reduced to factors of industrial production. This book is about what happens when an essential part of our democratic citizenship, fundamental to our human rights, is reduced to an industry. Culture is not an industry argues that art and culture need to renew their social contract and re-align with the radical agenda for a more equitable future. Bold and uncompromising, the book offers a powerful vision for change.

Lähetä
Niteen tunnusTilaEräpäiväKuuluuSijaintiHylly
Ex1Saatavana KirjastoKirjasto 06 O'C