Tekijänoikeuden erikoiskirjasto

As brands become "social markers", creatives must be allowed to parody trade marks
Muistilista on tyhjä
Vis
Hylly
  • SA-Entertainment Law Review
Henkilönnimi
  • Hood, Thomas G. C., kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • As brands become "social markers", creatives must be allowed to parody trade marks
Julkaistu
  • Sweet & Maxwell, London : 2024.
Ulkoasutiedot
  • s. 51-53
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
  • Entertainment Law Review, ISSN 0959-3799 ; 35(2)
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • Using the Easy Life v easyGroup initial proceedings from October 2003 as a backdrop, this opinion points to marks having an established role as "social markers". This creates a need for the law to amend the assessment of use to permit parody and creativity as identified by the average consumer as separate from economic use. In so doing, creators would have an exception permitting them to critique established marks that are at the heart of life in 21st century Britain.
Asiasana
Maantieteellinen nimi asiasanana
Asiasana - Kontrolloimaton
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke
  • Entertainment Law Review, 0959-3799 ; 35(2)
*000      ab a        ar
*00124303
*008      s2024    xxk    e     |||| 0|eng |            
*040  $aFI-CUTE$bfin$erda
*0410 $aeng
*1001 $aHood, Thomas G. C.,$ekirjoittaja.
*24510$aAs brands become "social markers", creatives must be allowed to parody trade marks /$cThomas G. C. Hood.
*264 1$aLondon :$bSweet & Maxwell,$c2024.
*300  $as. 51-53
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*4901 $aEntertainment Law Review,$x0959-3799 ;$v35(2)
*520  $aUsing the Easy Life v easyGroup initial proceedings from October 2003 as a backdrop, this opinion points to marks having an established role as "social markers". This creates a need for the law to amend the assessment of use to permit parody and creativity as identified by the average consumer as separate from economic use. In so doing, creators would have an exception permitting them to critique established marks that are at the heart of life in 21st century Britain.
*650 7$atavaramerkit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1488
*650 7$abrändit$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23851$2yso/fin
*650 7$aparodia$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9240$2yso/fin
*650 7$aluovuus$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8311$2yso/fin
*650 7$aoikeustapaukset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7219
*650 7$atavaramerkkilaki$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21904
*651 7$aIso-Britannia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p104990
*653  $apoikkeukset
*830 0$aEntertainment Law Review,$x0959-3799 ;$v35(2)
*852  $hSA-Entertainment Law Review
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Vis
Lähetä
Niteen tunnusTilaEräpäiväKuuluuSijaintiHylly
Ex1Saatavana (ei lainattavissa) KirjastoKirjasto SA-Entertainment Law Review