Tekijänoikeuden erikoiskirjasto

Jäljen jälkeen : kehittyvä taideopetus ja opettajankoulutus
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Pekkilä, Sirke
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Jäljen jälkeen : kehittyvä taideopetus ja opettajankoulutus
Julkaistu
  • Taideyliopisto, 2024. ©2024
SAB-luokituskoodi
  • 70
Muu luokituskoodi
  • 70
Ulkoasutiedot
  • 1 verkkoaineisto (189 sivua)
Huomautus sisällöstä
  • Johdanto – Dialogista yhteiskehittämiseen / Sirke Pekkilä -- KOHTAAMISIA -- Taiteen jälki – opettajan jälki / Seija Kairavuori, Sanna Ryökkynen ja Mari Kätkä -- DIALOGOS – Kuvan kaunis keskustelu / Juha Merta & Jouko Pullinen -- Pedagoginen sarjakuva luokanopettajankoulutuksessa / Seija Kairavuori -- Taideyllyttämistä – opettajat ja taiteilijat nykytaideprojektien äärellä / Maria Sula -- Keittiön kautta pedagogisen vuorovaikutuksen pelillisyyteen / Mikael Brygger, Tomi Humalisto ja Tomi Slotte Dufva -- KURKOTUKSIA -- Menetelmällä on merkitystä / Antti Lokka, Maria Mäkivirta ja Jouko Pullinen -- Teknologia luovan oppimisen tukena vapaassa säestyksessä / Toni Mäkinen ja Sirke Pekkilä -- LOOPISTA LAULUKSI: Pieni pedaali luovien taitojen alla / Ari Poutiainen -- Generatiivisen tekoälyn hyödyntäminen integroivassa taidekasvatuksessa / Lauri Väkevä -- Lauluja luontosuhteesta: Kasvatustieteen opiskelijoiden tuottama materiaalipaketti opettajille / Juho Koskivirta & Aleksi Ojala -- Taiteet ja luova toiminta kestävän kehityksen hyväksi. Taiteet opettajan työssä / Sanna Ryökkynen & Laura-Maija Hero.
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • Tämä kirja kutsuu ajattelemaan kanssaan ja katsomaan taideopetusta uusista ja erilaisista näkökulmista. Kirjan artikkelit ovat syntyneet taideopettajien innostavasta yhteistyöstä ja yhteiskehittämisestä ja kertovat niistä oivalluksista, joita he ovat löytäneet. Tässä kirjassa tarkastellaan syvällisesti myös opettajan roolia ja tehtävää. Kirjassa kokeillaan ja testataan uusia vuorovaikutuksen, oppimisen ja ohjauksen mahdollisuuksia erilaisissa oppimisympäristöissä. Kirja on samalla kurkotus tulevaisuuteen ja avaa reittejä taideopetuksen kehittyviin sisältöihin, menetelmiin ja teknologioihin. Tekijät kokeilevat työssään yhdessä opiskelijoidensa kanssa uusia ja yhä innostavampia tapoja oppia, kohdata ja kommunikoida taiteen keinoin. Kirjan keskeisiä teemoja ovat kohtaamiset, kurkotus, jäljet ja tulevaisuus. Julkaisu on toteutettu Taiteet ja digi -hankkeessa – Taidealojen opettajankoulutustehtävissä toimivien opettajien ammatillisen ja pedagogisen osaamisen kehittämishanke, jonka koordinoijana on toiminut Taideyliopiston Avoin kampus. Kehittämishankkeen yhteistyökumppaneina ovat olleet Aalto-yliopisto, Helsingin yliopisto, Hämeen ammattikorkeakoulu HAMK, Jyväskylän yliopisto, Tampereen yliopisto ja Turun yliopisto.
Asiasana
Henkilönnimi
  • Brygger, Mikael, kirjoittaja.
  • Kairavuori, Seija, kirjoittaja.
  • Sula, Maria, kirjoittaja.
Elektronisen aineiston sijainti ja käyttö (URI)
  • https://taju.uniarts.fi/bitstream/handle/10024/8135/Jäljen_jälkeen_2024.pdf Linkki verkkoaineistoon
  • https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-353-458-2
ISBN
  • 978-952-353-458-2
*000      am a        a
*00124792
*007cr||||||||||||
*008      s        fi     e      ||| 0|fin |
*019  $bga,la,na
*020  $a978-952-353-458-2$qPDF
*040  $aFI-CUTE$bfin$erda
*0410 $afin
*084  $a70$2ykl
*1001 $aPekkilä, Sirke
*24510$aJäljen jälkeen :$bkehittyvä taideopetus ja opettajankoulutus /$cSirke Pekkilä, Mikael Brygger, Seija Kairavuori, Maria Sula.
*264 1$bTaideyliopisto,$c2024.
*264 4$c©2024
*300  $a1 verkkoaineisto (189 sivua)
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $atietokonekäyttöinen$bc$2rdamedia
*338  $averkkoaineisto$bcr$2rdacarrier
*505  $aJohdanto – Dialogista yhteiskehittämiseen / Sirke Pekkilä -- KOHTAAMISIA -- Taiteen jälki – opettajan jälki / Seija Kairavuori, Sanna Ryökkynen ja Mari Kätkä -- DIALOGOS – Kuvan kaunis keskustelu / Juha Merta & Jouko Pullinen -- Pedagoginen sarjakuva luokanopettajankoulutuksessa / Seija Kairavuori -- Taideyllyttämistä – opettajat ja taiteilijat nykytaideprojektien äärellä / Maria Sula -- Keittiön kautta pedagogisen vuorovaikutuksen pelillisyyteen / Mikael Brygger, Tomi Humalisto ja Tomi Slotte Dufva -- KURKOTUKSIA -- Menetelmällä on merkitystä / Antti Lokka, Maria Mäkivirta ja Jouko Pullinen -- Teknologia luovan oppimisen tukena vapaassa säestyksessä / Toni Mäkinen ja Sirke Pekkilä -- LOOPISTA LAULUKSI: Pieni pedaali luovien taitojen alla / Ari Poutiainen -- Generatiivisen tekoälyn hyödyntäminen integroivassa taidekasvatuksessa / Lauri Väkevä -- Lauluja luontosuhteesta: Kasvatustieteen opiskelijoiden tuottama materiaalipaketti opettajille / Juho Koskivirta & Aleksi Ojala -- Taiteet ja luova toiminta kestävän kehityksen hyväksi. Taiteet opettajan työssä / Sanna Ryökkynen & Laura-Maija Hero.
*506  $aAineisto on vapaasti saatavissa.$fUnrestricted online access$2star
*520  $aTämä kirja kutsuu ajattelemaan kanssaan ja katsomaan taideopetusta uusista ja erilaisista näkökulmista. Kirjan artikkelit ovat syntyneet taideopettajien innostavasta yhteistyöstä ja yhteiskehittämisestä ja kertovat niistä oivalluksista, joita he ovat löytäneet. Tässä kirjassa tarkastellaan syvällisesti myös opettajan roolia ja tehtävää. Kirjassa kokeillaan ja testataan uusia vuorovaikutuksen, oppimisen ja ohjauksen mahdollisuuksia erilaisissa oppimisympäristöissä. Kirja on samalla kurkotus tulevaisuuteen ja avaa reittejä taideopetuksen kehittyviin sisältöihin, menetelmiin ja teknologioihin. Tekijät kokeilevat työssään yhdessä opiskelijoidensa kanssa uusia ja yhä innostavampia tapoja oppia, kohdata ja kommunikoida taiteen keinoin. Kirjan keskeisiä teemoja ovat kohtaamiset, kurkotus, jäljet ja tulevaisuus. Julkaisu on toteutettu Taiteet ja digi -hankkeessa – Taidealojen opettajankoulutustehtävissä toimivien opettajien ammatillisen ja pedagogisen osaamisen kehittämishanke, jonka koordinoijana on toiminut Taideyliopiston Avoin kampus. Kehittämishankkeen yhteistyökumppaneina ovat olleet Aalto-yliopisto, Helsingin yliopisto, Hämeen ammattikorkeakoulu HAMK, Jyväskylän yliopisto, Tampereen yliopisto ja Turun yliopisto.
*650 7$ataidekasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5457
*650 7$ataideoppilaitokset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11686
*650 7$aopettajat$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1117$2yso/fin
*650 7$aopettajankoulutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10746
*7001 $aBrygger, Mikael,$ekirjoittaja.
*7001 $aKairavuori, Seija,$ekirjoittaja.
*7001 $aSula, Maria,$ekirjoittaja.
*85640$uhttps://taju.uniarts.fi/bitstream/handle/10024/8135/Jäljen_jälkeen_2024.pdf$yLinkki verkkoaineistoon
*856  $uhttps://urn.fi/URN:ISBN:978-952-353-458-2
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Kuvausta ei toistaiseksi saatavana

Lähetä